Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scana (SCANA)

Finansiell kalender

Scana company signs agreement for business transfer from an electrical company

Scana- selskap signerer avtale om virksomhetsoverdragelse av et elektroselskap

4 Likes

Scana company awarded frame agreement for Capping Stack & Support Services

Scana-selskap tildelt rammekontrakt for capping stack og støttetjenester

5 Likes

Scana-selskap gjennomfører avtale om virksomhetsoverdragelse av et elektroselskap

1 Like

Scana company completes agreement for business transfer from an electrical company

Scana company awarded contract for delivery and certification deep-water risers

Scana-selskap tildelt kontrakt for stigerørsystem for dypt vann

5 Likes

Scana company secure new contract within energy storage

Scana selskap sikrer ny kontrakt innen energilagring

3 Likes

under 2 kroner nå. Eneste som synes den er lavt priset?

Ja etter det siste oppkjøpet så har det gått nedover gitt

Tror SCANA tar ett rykk nå, den er moden…

1 Like

Det luskes og fornyelse fra AKER BP - Deepsea Norkapp kontrakten, arbeid relatert direkte til SCANA.

2 Likes

For de som er usikre på caset bør se de siste Q Presentasjonene. De kommer løpende nye kontrakter for arbeid, mye blir ikke børsmeldt av de mindre heller.
Q4 skal Mongstad kontrakten virkelig syne(positivt ebitda) var vel positivt ebitda i Q3 og så vidt.

De leverer gode prosjekter offshore der de større selskapene har lagt merke til Scana sin kompetanse.

Grid storrage, batteri legering for nettselskaper er i start gropen, allerede 100+ mill i kontrakter her i Sverige.(Q3)

Jeg tror og de vil levere utbytte ila 2024, ca 0,3kr om de klarer 15-18% DB på omsetningen(kontraktene)

Mitt kursmål ila 2024- 3,8kr

2 Likes

Med EPS på 0,12 per Q1->Q3 2023 så ser jeg ikke helt at de skal få til å betale så mye som 0,3 i 2024. Tenker kanskje heller opptil 0,1 kan potensielt være innenfor rekkevidde.
Veien fremover ser uansett veldig bra ut for Scana og det er ikke utenkelig med utbyttenivå på 0,3-0,4 for året 2024 med utbetaling en gang H1 2025, dersom alt går bra i 2024.

Helt enig med at kursen skal betydelig opp. At selskapet handles til 3,8 ila 2024 er absolutt ikke utenkelig.

PS. Styret fikk fullmakt for en emisjon på 88mill og fullmakt for tilbakekjøp av aksjer for 44mill 30.08.2023 - så er ikke gitt det blir noen utbytter i form av utbetalinger de nærmeste årene heller :man_shrugging:

Håper egentlig ikke utbytter kommer så tidlig, da jeg heller vil ha vekst fremover. Med utbytte justeres vel normalt veksten i selskapet.

Ja jeg er nok litt for Bull mtp 0,3kr, tok raskt omsetningen og omtrentlig DB jeg vet de jobber mot i prosjektene.

Kursen den siste tiden har vært rimelig herjet med av robot til BOFA, fanget i 1,93+ og solgt i 2,05. Tok ut litt av SMA idag. Fin avslutning!

God jul folkens, litt USA trading sol siste rest før jula.

2 Likes

Scana har ju sagt at de er intresset i at kjøpe opp selskaper, så jeg skulle tro at det har betydligt høyre prioritet enn utbyte.

1 Like

Ja, men nå har de kjøpt future E, så mannskapet er på plass, nå må de utvide portefølgen, spesielt GRID og offshore.

Tror vi får veldig fine tall fra. Q4 som resulterer i veldig bra 2023, som var take Off året.