Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scana (SCANA)

Scana leverer vel ikke ventilasjonssystem?

Men ventilstyringssystemer på skip kan være relativt kompliserte, så antar at dersom det blir en ordre her etterhvert, så vil det være en med grei size. Alt spørs jo på hvilke komponenter det er snakk om, hvilke størrelse det er på komponentene, om det må nytt og større hydraulikk-aggregat osv osv.

Klippet fra FA:

– Vi har jobbet lenge med kontrakten, selvsagt i skarp konkurranse med flere andre gode tilbydere, og er glade for å ha vunnet fram med våre løsninger, sier Egil Kjeldsen, daglig leder i Skarpenord.

For Skarpenord starter Jotun-prosjektet umiddelbart, og utstyret skal leveres til verftet i andre kvartal, 2021.

2 Likes

Bra dag! Håper på flere slike😎

Kan ikke love noe men har kortsiktig target på mellom 3.50,- og 4.0,-

1 Like

Grønne aksjer er i vinden, og interessen for Scana øker.
Bare rykte om en ny kontrakt så må du hoppe av i fart for å treffe mellom 3,50 og 4 :joy:

1 Like

7.10.2020, 10:56 · Oslo Børs

SCANA: Scana ASA har inngått ny finansiering for selskapet

Scana har inngått avtale om ny finansiering med DNB i Bergen for å realisere ny strategi og understøtte vekst. Ny finansiering består av en løpende kredittfasilitet på NOK 53.000.000 og en garantiramme på NOK 45.000.000. Syndikatlånet som tilbake i 2013 var på ca 500 MNOK vil med dette bli innfridd. I forbindelse med refinansieringen er det inngått ny avtale knyttet til aksjonærlånet der hovedendringen er forfallsdato som er satt til 10. oktober 2021. Fundamentet for å levere på vår maritime strategi er nå på plass med hovedkontor i Bergen og en bankforbindelse som har god forståelse for de maritime næringene.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=515011

1 Like

Slike avtaler blir ikke gitt til luftslott!
Blir en veldig spennende tid frem til Q3 :sunglasses:

Gøy dette Magnus1

Ja, veldig! :sunglasses:

Går etter planen foreløpig :rocket:
4,- før 30.10

Grattis, ble en fin reise for deg dette :+1:

1 Like

Takk, veldig gøy :grinning:

image

:sunglasses: Sa jeg 4,- før Q3?

Gratulerer med denne! Jeg regner med at du følger denne litt tettere, kan du forklare bakgrunnen til oppgangen vi ser? Ren hype og håp, eller er det noe fundamentalt som ligger til grunn?
Spennende selskap iallefall!

For meg så er det den siste avtalen med banken som gjorde at jeg ikke solgte.
Det er ventet kontrakter og Q3 er ventet å bli bra.

Litt konkret, litt hype, og litt håp🤠

Takk for meg :star_struck:

2 Likes