Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Nice med ukentlige oppdaterte lister.

En To endring denne uken.

Trapesa AS ute av listen. Har gradvis lettet seg den siste tiden. Hadde 424.244 aksjer forrige uke, og under 400k en plass nå.

Avanza bank inne med 450.108 aksjer.

1 Like

Avanzamannen? :smiley:

Vil ikkje dette forbudet mot skrubbere slå positivt ut for Scanship? Har vel systemer for rensing av avløpsvannet dei!

De har systemer for å rense closed loop vannet for scrubbere. Totalforbud vil slå negativt ut for ScanShip og et forbud mot open loop vil slå positivt ut. Alt i alt så vil effekten for Scanship være nærmest neglisjerbar.

1 Like

Spent på hva chx jobber med da. Det er vel nesten direkte knyttet mot dette problemet da.

Kan du utdype?

bilde

Note 5
Men nå har vel ikke aksjene der vært balanseført på en stund så kanskje tvilsomt at de finner noe gull på enden av den regnbuen. Men exhaust gas management system er vel basicly det en scrubber er, eller misforstår jeg?

Exhaust gas management system blir vanligvis ikke brukt om en scrubber. Vanskelig å vite sikkert hva de mener, men det kan være en SCR (fjerner NOx), en EGR (fjerner NOx) eller scrubber (fjerner SOx).

1 Like

For de teknisk interesserte
Patentsøknaden for Scanship mikrobølge forbrenningsreaktor

The goal of the present invention is to provide a microwave-assisted pyrolysis reactor suitable for microwave-assisted pyrolysis of various types of waste in a waste disposal system. In particular, the present invention provides a microwave reactor, which has a simple construction, is robust regarding the type and size distribution of waste being pyrolyzed and which is not dependent on a complex solution for moving the waste to be pyrolyzed through the reactor. A further aim of the invention is to alleviate or remove at least some of the disadvantages of the prior art microwave-assisted pyrolysis reactors and waste disposal systems.
https://patents.google.com/patent/WO2018177997A1/en

5 Likes

21/03-2019 14:39:50: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Stock options exercised

28/03-2019 13:21:31: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Breakthrough Scanship MAP waste to energy carbon capture contract in Cruise industry

7 Likes

Mye tyder på at dette kan bli en svært lukrativ aksje å melde seg som investor i! Denne er en av få på min shortlist over aksjer det skal hamstres i om det kommer høy volatilitet i markedet. Lav freefloat begrenser nok mye av de største dippene, men håper å få plukket mer her.

1 Like

Å eg som var fornøyd med en trade fra 5,10 til 5,8 eller der om kring.
Snuste lenge på den rett før den bikket 5kr, men lite volumet om dagene gjorde den litt kjedelig, angrer vilt på dårlige beslutninger eg her har gjort, ett godt eksempel på ar kjedelige aksjer kan være vel så interessante som jojoer, gratulerer til tolmodige sjeler :+1:

4 Likes

Jeg tok exit nå, den lukter på brudd opp og ut fra trend, og sist gang hadde den også gått mye i forkant og falt tilbake etterpå. Stabiliserer den seg så kjøper jeg nok fort igjen.

3 Likes

Selskapet fikk vel rett og slett et ekstra bein å stå på med denne kontrakten.
Veldig sterkt.

5 Likes

Ikke feil å sikre gevinst når man har den, jeg håper også den dipper.
Men jeg skal sørge for å ha en long posisjon her, jeg mistenker denne til å bli en superperformer. Aksen sjekker av for veldig mange av punktene til Mark Minervini.
Ref : Trade Like a Stock Market Wizard by MarkMinervini.

1 Like

Denne artikkelen gir jo et lite innblikk i potensialet og interessen på denne teknologien.
Gårsdagens breakthrough MAP kontrakts melding og ordlyden i den kan man like.

Kontrakten er med et verft for installasjon av MAP på 2 mega sized cruise ships og opsjon på ytterligere to. Etter artikkelen og ordlyden i meldingen å bedømme er denne kontrakten kun starten. Bransjen ser ut til å være hissig på grøten her.

Skulle likt å vist verdien av kontrakten, har vi tall på tidligere kontrakter?
( selv om disse ikke vil være dirkete sammenlignbare, er det interessant å se størrelsen)

Fra HO:
“Finansavisen i dag side 16 og 17:
Scanship systemet skal installeres i første omgang i 2 megacruisere. Hvis opsjonen benyttes for installasjon i inntil fire slike cruisere vil dette gi driftsinntekter på over 200 millioner.”
Du får ta det for hva det er, eller kjøpe FA

3 Likes

Så 50MNOK pr MAP system :money_mouth_face:

Edit. Når det gjelder inntekter på disse kontraktene.
I 2018 rapporten skrev de dette:

Scanship has options in contracts yet to be called for system supplies to 8
newbuilds

In addition, shipowners have placed orders at shipyards on
Scanship options for a total volume of MNOK 200.

Som skulle gi 25M opsjon. Om denne da er MAP eller Wastewater eller begge er vanskelig å vite.

edit 2: Tar man et enkelt regnestykke og ser på ordrebacklogen kontra totalt skip i ordre for 2017 og 2018 får man en stkpris på 15MNOK og 13MNOK, men dette stemmer ikke helt da det er endel aquaculture i backlogen også, så det reelle tallet er lavere.

10 Likes