Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Vi snakker da om en kontrakt med verdi tilsvarende 27-30% av selskapets markedsverdi 717 mill :moneybag::muscle:

Hvilket selskap er avtalen med da?
Virgin er vel en naturlig tanke, da de har 4 skip i ordrenboken akkurat nå, og har visst stor interesse for teknologien.
Det eneste som kanskje ikke passer inn er ordlyden mega cruise ships, som såvidt jeg skjønner betyr >5000 passasjerer, og Virgin sine skip er halvparten av det.
Gull om det er et annet selskap, da jeg anser det som garantert at teknologien skal i Virgin sine skip.

2 Likes

Hos Steinsvik er det teknologiselskapet Scanship som har levert tørke- og hygiensieringsanlegget, og som sørger for at slammet får riktig tørrhetsgrad og er eksponert for nødvendig temperatur i tilstrekkelig tid, slik at det er klart for smittesikker transport. Skretting bruker så sitt landsdekkende logistikksystem for å transportere tørrstoffet fra oppdrettsanlegget til gjødselfabrikken, og Høst sørger for at avfallet blir til brukbart og salgbart gjødsel.

5 Likes

Herlig med lav freefloat altså :heart:

image
Endring fra 18.03 - 01.04

5 Likes

Up, up, up and away!

1 Like

Har tatt gevinst her i dag, virker litt strekt. Men hva vet jeg
Kommer nok tilbake i denne, men om det blir på en lavere eller høyere kurs får vi se

1 Like

Jeg lettet meg selv her, i dag. Kan lett fortsette på momentum, men også fort falle en del tilbake. Aldri feil å sikre gevinst. På lang sikt tror jeg med sikkerhet at denne aksjen er gull.

1 Like

Enig. 33% på en uke kan fort komme en liten gevinstsikring nå. To forsøk på 8,50 idag og ser ut som det kanskje er foreløpig tak. Er en del gap nedover nå som kanskje skulle blitt lukket etterhvert. Men så spørs det jo hva de leverer på kontraktsiden.

Jepp!

Har ikke noe problem med å kjøpe denne dyrere igjen senere, dersom det lages en base som er kjøpbar.
Hver trade behandles for seg

2 Likes

Jeg har tro på videre oppgang på momentum, bra volum de siste dagene.
Holder enda, men følger nøye med de siste timene her nå.
Er absolutt enig i en motstand på 8,50, så spennende å se de siste timene her.

1 Like

Tok gevinst på 8,48 selv. 40% avkastning, så var greit fornøyd med den. Trenger uansett trening i å ta gevinster.

På langt nær ferdig med denne aksjen, men etter den siste tids oppgang ser jeg ikke bortfra en liten korreksjon, selv om den fort kan gå videre på momentum.

3 Likes

Oppe i 8,50 igjen nå. Spent på om den fortsetter eller trekker seg litt tilbake igjen.

Har spist greit av 8,5 posten! Kanskje den stikker videre.

2 Likes

Mye igjen opp til 8,6 nå. Så får håpe at flere hiver seg på toget :smiley:

Hehe typisk at denne drar videre karer - alle lider av FOMO og må hoppe på toget igjen. Men skjønner dere godt, grafen er voldsom. Men ser ingen grunn til at vi ikke kan snuse på 1,5mrd MCAP med det momentumet som er nå.

Tipper dere kjøper igjen ila uka - så får vi se om det blir til høyere eller lavere kurser! :smiley:

3 Likes

Skal man først selge slike aksjer er det alltid lurt å vurdere og selge ut sitt opprinnelige beløp, samt beholde overskuddet nettopp i ScanShip aksjer. Så gjør det ikke så vondt om den flyr videre.

5 Likes

Potensialet er stort for MAP teknologien

"We believe that MAP can be scaled up and applied for waste management and climate friendly energy production in “smart cities” and industrial plants around the world”, says Badin.

https://www.scanship.no/scanship-and-virgin-voyages-joining-forces-for-cleaner-oceans/

2 Likes

Om det stemmer så er potensialet i det selskapet enormt. Med P/E på 20 for 2021 så er selskapet billig om de kan vokse 20% i året, i 10-15 år. På grunn av compounding eller renters-rente på norsk.

5 Likes

Dette viser vel greit hvorfor denne teknologien kan ha flere bruksområder enn cruise industrien. Muligheten til å bryte ned all dritten vi kvitter oss med til noe vi kan bruke. Eneste jeg synes er pussig er at ingen andre har tatt seg bryet å kommersiellisere det. Teknologien finner jeg forskningsrapporter på tilbake til tidlig 2000 tallet. Siden en kontrakt er skrevet må det nesten bety at teknologien er klar for prinetime, og såvidt jeg vet er sship eneste leverandør av dette. Mente jeg leste en plass at sship forventer bestillinger fra avfallsanlegg på dette systemet også.

Edit: Denne skulle jeg ha med

6 Likes