Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Det er jo bare fantasien som setter grenser for hvor dette kan taes i bruk.
Jeg har stor tro på at denne aksjen nærmer seg 10-tallet i løpet av denne uka.

For å gjøre litt matematikk utav den tabellen der.

According to data, in restaurants, an average of 284 grams of food per person is wasted per meal, compared to 216 grams detected on the Italian cruise line before launching the program 4GOODFOOD. With the fact that Costa Cruises serves around 54 million meals per year the cruise company decided first to revise food waste in a sustainable way, with an integrated approach that starts from the preparation process of the meals.

Ser det skrives at det serveres omlag 10.000 måltider hver dag på et cruise (2014-tall).
Det vil da si ca 3 tonn mat pr dag. Utfra taballen skulle det tilsi en strømproduksjon på 3GW pr dag.

Og strømforbruket på et slik skip er massivt.

Especially while in Florida or the Bahamas, air conditioning uses about half a cruise ship’s power supply while in port, and about a third of the electricity it generates at sea, Jackson said. Propulsion consumes another one-third of the 60 to 70 megawatts of electricity a Carnival Cruise Lines ship produces. The rest goes to “hotel tasks,” a term that covers everything from lighting to galley equipment to guest services computers to water desalinization gear..

Om denne tabellen er god fisk er jo teknologien ikke annet enn en gamechanger for cruise industrien.

Edit:
Enda en presentasjon rundt teknologien fra SBC
http://seminar.skogkurs.no/skog_og_tre/Media/presentasjoner_2012/Kasin.pdf

1 Like

Blir det bullish mot slutten av dagen da, mon tro? :thinking:
Rimelig god støtte på 8,5 i hvert fall.

Dro avgårde en post på 50k aksjer på 8,6 utenom markedet tidligere idag.
Støtten på 8,5 ser ut til å holde. 1/4 av dagens volum har vært på 8,5 så langt og den har vært standhaftig.

Ja, absolutt!

Har aldri lagt så mye vekt på bruken av doji, men ser ut for at det kan bli en Hanging man som kan signalisere toppen. Kanskje man skal sikre seg en liten profitt idag likevell da? :thinking:

Noen som kan si noe om hvor mye man bør vektlegge slikt? Om noe i det hele tatt?

Litt tidlig å si om det blir en hanging man i dag, beveger Sship seg opp mot 9 kan du ikke kalle det en hanging man

Ja, tenkte mer på om det ender på kursen as we speak.

Dersom du ikke har brukt denne indikatoren tidligere, hvorfor skal du begynne å bruke den nå?

Ikke la hodet tulle med deg. Hold deg til opprinnelig plan :muscle:

5 Likes

Det har du helt rett i.
Jeg er en nybegynner i dette gamet og prøver bare å lære og forstå :slight_smile:

1 Like

Er du i tvil, selg halvparten

4 Likes

Slet med dette problemet selv når jeg begynte med aksjer for en god del år siden. Laget derfor en strategi for når jeg skal kjøpe og selge som jeg prøver å holde meg til, det gjør det hele mye enklere.

02/04-2019 15:29:35: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Stock options exercised - new share capital registered


Mulig toppen er nådd foreløpig?

MACD krysset og negativ divergence i RSI. Veldig stor spread også for øyeblikket, og mye lavere volum enn tidligere dager.

Edit: I timeschartet. Ser bedre ut i daily.

03/04-2019 10:08:07: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Another breakthrough for the MAP technology; Scanship to deliver its first full scale landbased industrial MAP

Mulig, isåfall blir jeg glad - kjøpsanledning. Har lyst på mer, men tørr ikke på disse nivåene.

1 Like

Lol scratch that…

1 Like

hahaha! skulle akkurat til å skrive d samme! Nytt kjør nå da, så bikker vi 1MRD mCAP

Møkka aksje. Skal den ikke ta et hvileskjær snart så jeg får kjøpt på lavere volum og nedadgående kurs. :sweat_smile:
Var ute på 8,9 på open idag, men måtte krype til korset å kjøpe inn igjen på 8,98 så snart meldingen tikket inn.

4 Likes

Jeg tror faktisk vi skal mot 20 kr på ganske kort tid jeg. Meldingene, teknologien og markedet er så vanvittig sexy. I tillegg til at det grønne skiftet har et utrolig momentum om dagen selv.

Jeg kjøpte også på 8,98-posten som lå der Kona - vi hadde akkurat samme minutt der: først post her, så kjøp, så melding her om kjøp! :smiley: