Scatec har for vane å overraske positivt, jeg håper/tror de gjør det denne fredagen også. Tror nåværende kurs er sentiment-relatert, og at gode tall vil kunne føre kursen over 120kr på kort tid.
Scatec Solar completes the 390 MW Benban project in Egypt
Hvilke forventninger er det til Q3 som presenteres i morgen?
Third quarter 2019: Solid financial results and increased growth target to 4.5 GW
Dette var vel bra!
Pre-market ser ialllfall bra ut.
Gode tall og en herlig pipeline.
Nok et prosjekt som fullføres etter plan.
Har lurt siden 80 kroner på inngang. Tror snart jeg skal begynne med annet enn å lese på aksjer.
veksten har bare så vidt begyndt du…
Her var det salgspress
Bunnen nådd?
Nordea velger å høyne kursmålet til kr 141 etter Q2 (anbefaler kjøp) - og ser fortsatt stor oppside - se artikkelen i Finansavisen. Det er veldig mye positivt som skjer rundt selskapet - og det er stort fokus på “grønne skifte”. Nedsalget til Ferd og hedgefondet Insentive Active Value har selvfølgelig vært med på å presse kursen ned etter Q2 - samtidig har det vært en gavepakke for de som ønsker en lav inngang. Det har gjort at andre har kjøpt seg opp (Folketrygdfondet) - og bl.a. både Equinor og konsernsjefen var villig til å tegne seg for flere aksjer i emisjonen (For å skape en enda raskere vekst) til kurs kr 116, som på den tiden kun bar en liten rabatt fra sluttkursen kvelden før mitt syn vært en gavepakke.
…Q2?
Du forstår hva h*n mener, hvis du bare prøver
On another note, noen som vet hvorfor selskapet betaler utbytte, (0,95 av 1,35 i eps?) for så å kjøre emisjon nesten hvert år?
På slike kurser, så skal det sies at det er meget gunstig å emittere.
Scatec Solar ASA: Minutes of Extraordinary General Meeting
Financial calendar
Ny rente
Scatec Solar and FMO enter equity partnership for the Chigirin project in Ukraine
Scatec Solars presentasjon av Release under Zero-Konferansen i begynnelsen av november i år. Virker som et svært smart konsept!