kikker på et nettsted der de trekker frem estimater på selskaper,her fant jeg et fremtidig estimat på SSO hos fire forskjellige meglerhus/analyikere(?)…
Autogenerert jalla.
…de kan kanskje ha rett om 20 år?
Bruker den der jeg også. Det skal være mulig å gå inn og se på utregningene som er gjort og diskonteringsrenta som er brukt. Virker brukbart
er det noen som visste hva er grunnet at sso falt fra 112 til 104 siden sise 5dager? jeg kjøpt den for 111…dyrt kjøpt?
Vet ikke sikkert, men den har gått fra 28 sommeren 2016 til over 130 nå for litt siden. Nå med litt nyhetstørke virker det som den faller litt tilbake bare. Kommer det nyheter igjen så finner den tilbake til formen tror jeg. De leverer jo knallgode tall. Har sagt til meg selv at jeg kjøper tilbake på tosifra igjen, dvs hvis den kommer tilbake på 90 tallet.
det har nettopp vært en gevinstsikring(Hos DN.no har SSO idag krysset 100-dagers gj.snitt på nedsiden)
ja,SSO er “overpriset” idag,men sitter du til 2022,så er dagens prising forlengst glemt
kort sagt,-sitt i ro!
En teknisk teori:
Toppen + emisjonen på 116kr danner for sterk motstand, og aksjen har kortsiktig snudd til negativ trend fordi ingen ønsker å kjøpe kursen opp til 116kr der emisjonsfolkene kan selge med profitt. Håpet er at de selger med tap så man kan akkumulere på lavere nivåer inntil det igjen blir konkurranse om aksjene.
Takk for svaret
Her er en samling av prosjekter og backlog for SSO med forventet grid connection på prosjektene og litt div info. Merk dere at capex er i lokal valuta, ikke NOK. Grid connections blir alltid børsmeldt, så det er med andre ord mange positive børsmeldinger å se frem til det neste halvåret!
Enig. Mulig vi har en descending triangle i tillegg. Nedgang på litt høyt volum idag kan tyde på at den vil fortsette ned imorgen også. Kanskje ned til ca 102?
På den positive siden er vi fortsatt godt innenfor den langsiktige trendkanalen. Det ser aldri bekmørkt ut for solenergi!
Nei, jeg snakker kun kortsiktig her. Det langsiktige bildet er helt annerledes.
Automatic technical analysis. Short term, Nov 28, 2019
Scatec Solar has broken the rising trend channel in the short term and reacted strongly down. For the time being, it is difficult to say anything about the future trend direction. The stock is approaching support at 103 kroner, which may give a positive reaction. However, a break downwards through 103 kroner will be a negative signal. The stock is assessed as technically neutral for the short term.
Recommendation one to six weeks: Hold (Score: 24)
Analytikere som Pareto har også ment den er overpriset. Her fra oppdatering 18. oktober (Q2):
Scatec Solar - Recurring contribution ahead but lower D&C drags EBITDA below
Scatec Solar just published its Q3’19 results with consolidated EBITDA of NOK 418m, sligthly below consensus at NOK 438m, with revenues of NOK 512m falling short of consensus at NOK 549m. recurring free cash flow to SSO equity was however 9% higher than expected at NOK 139m. D&C cash flow, which is linked to project progress and thus quite lumpy, amounted to NOK 106m, somewhat below consensus at NOK 121m due to lower revenue as the gross margin was slightly higher. Backlog+pipeline now stands at 5.6GW (compared to 5.1GW at Q2’19). Long-term outlook from the CMD in September 2019 maintained. We are currently in the progress of transferring coverage on SSO and will revert back with a more comprehensive report in due course.
Nåværende anbefaling fra Pareto er også HOLD, prismål 82.
…men det prismålet er nok ganske utdatert
Litt urovekkende her nå. Nede på 90 tallet og ser tung ut. Uvant. Er nok grunnet nyhetstørke og shorting. Økt konkurranse merkes mer og mer sikkert
DNB Markets kommenterte aksjen på dagens morgensending. Kort oppsummert: shorting, frykt for mulig reforhandling av avtalen i Sør Afrika, mindre subsidiering av solprosjekter i Vietnam.
Også kommet en artikkel på seekingalpha.
https://seekingalpha.com/article/4310766-scatec-solar-compromised-facing-new-value-crushing-risks-to-project-returns-and-policy-shares