Jeg tror det snur når contruction kommer tilbake for fullt og vi får solide overskudd igjen. Jeg har inntrykk av at det kan skje ila de nærmeste kvartalene.
Fått hammeren ned ~30 prosent siden ATH, mon tro om det bunner ut 270-90.
Jeg er fortsatt skeptisk og avventer litt. Selv nå etter dippen har den gått 10 gangeren siden sommer 2016
Er vel 60 - 40 på at den snur her - korrigert betydelig hardere enn andre, samt at selskapet faktisk er liv laga. Burde holde lenge i ESG-land (selv om faktisk omsetning og inntekter nesten kan hevdes å være en ulempe i all den tid man da faktisk får noe å regne på)
Det har vært veldig slapt med børsmeldinger om nye avtaler eller igangsetting i det siste. Kan det være at konkurransen har hardnet noe voldsomt til ?
Kjenner ikke sektoren spesielt godt, men synes Scatec er godt rigget for (kraftig) videre vekst (skader ikke å ha Equinor i ryggen heller).
Ofte rundt 20 selskaper på listen når anbud skal ut. Men hittil har Scatec gjort det veldig bra ja
Scatec er ett bra selskap for framtiden, men det virker som mange tar gevsint for å heller satse i de nye selskapene som kommer. Er jo en konstant jakt etter den neste raketten
Det er de samme som kjøper igjen når/hvis Scatec passerer 400 ila. våren
Det er helt korrekt.
Scatec ASA - Exercise of call option for ISIN NO0010809684
Hei, Ja det skal være sikkert. Litt irritert for å ikke styre unna å bli med nedover på de 3 første inngangene, men er fornøyd med at jeg lærer aksjen og bevegelsene å kjenne med den taktikken jeg har nå. Har funnet ut at jeg må tenke langsiktig da luftslottene mine til nå stort sett ender ut i 10% avkastning etter mye hopp og sprett men med skyhøy risiko. Bedre da å sette seg skikkelig inn i noe og anvende det en lærer kontinuerlig. Har litt krutt igjen ennå
Scatec reaches financial close for its first project in Pakistan
Solkraftselskap fullfører finansiering for Pakistan-prosjekt | Finansavisen
EDIT: Fra Scatec sine egne hjemmesider (skrevet før pressemeldingen idag):
In Pakistan, the 150 MW Sukkur project portfolio in Sindh was awarded a “costs plus tariff” by the National Energy Power Regulatory Authority (NEPRA) early in 2020. Scatec and its local partner, Nizam Energy, are now working to finalise financing and prepare construction of the project, expected to start first half 2021. Scatec will hold 75% of the equity, with Nizam holding the remaining 25%. Annual revenues are expected to be USD 11 million. The project has a total estimated capex of USD 100 million with a debt leverage of 75%.
Target 200kr.
Men først må den eventuelt bryte gjennom 240kr.
Tja … ikke helt overbevist om A eller B. Er litt sånn … ja, ser ut som ett bra kjøp på 200kr (som den tross alt var på rundt 1. november). På 260kr? Mmm, mer usikker. Men den kan absolutt bounce rundt her.