Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

For å være litt mer seriøs. Antar at ordningen ble laget av styret på et tidspunkt en kanskje ikke så for seg at kursen skulle stå godt over 300kr.

Slik sett er timing (rett etter Q4), at alle selger samlet pluss oppgir ryddig hvor mye de har igjen greit nok.

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/88613253-00a9-46cc-85f0-b8749958b825

Scatec-topper med 68 millioner i gevinst på aksjesalg

Fantastisk god gjeng som fortjener fantastisk god avkastning for den fantastiske jobben de har utført til nå i et fantastisk selskap som kommer trolig til å generere fantastisk god avkastning de neste 20 år.

:sweat_smile:

1 Like

Youst Let The trend be your friend okei :blush:

2 Likes

…never forget the traditions within owning a stock,and be aware of the trends :relieved:

The more you learn,the more you earn…the only friend you actually need is…you :blush:

1 Like

Stikker du innom og sier ifra når den snur igjen?:sweat_smile:

1 Like

Ny liste

SCATEC (SCATC) Topp 50 Aksjonærer - TekInvestor Aksjeforum

Noe feil med datoer/lister?

hvem f*/en er RONNY HAIFY :rofl:

Feil ticker :wink: TekInvestor Aksjeforum

2 Likes

Bra det er andre som er mer våkne her :wink:

Hva tenker du om inngang på dette nivået? Innsidesalgene veier kanskje negativt.

Jeg har ventet lenge på ny inngang her. Venter litt til. Steget fra 28 kr sommeren 2016

Negativt med innsidesalg - avtagende volum i dag er positivt, rsi og macd er tilnærmet uendret ifht forrige uke.

Slik jeg ser det så er vel spørsmålet om den snur ved 298 (fibb 0,50), eller om vi skal ned til MA100 ca.272.

Andre som har synspunkter her?

3 Likes

Scatec ASA - Successful placement of EUR 250 million of new senior unsecured green bonds

1 Like

Jeg skal prøve . En bounce ca herifra ? . Men vær Obs Askjen har fremdeles negativ undertone. Du får gi meg en Melding når du tror den er ferdig korrigert.:blush: okei ? Sp skal jeg titte på den for deg

3 Likes

Takker. Fikk litt FOMO idag så brant litt mer krutt på 295 enn jeg tenkte. Tipper litt opp igjen på slutten idag men tror du har rett at den nok er litt tung ennå…

2 Likes

Noen som er gode på derivater som vil kommentere ift kursnedgang idag vs første dag det var mulig å derivathandle SCATC slik jeg forstår det?

Oslo Børs noterer derivater på grønne aksjer | euronext.com

1 Like

til tross for god oppgang.så mener jeg vi er enda i år “Null” når det kommer til det “Grønne” skiftet,-og det kan tenkes at det blir større trøkk utover 2020-tallet og årene fremover vil bare bli mer intenst fra det vi har observert til nå.

Så vær ytterst forsiktig med å prøve på noe timing av nedtur fremover nå,-tror vi skal videre opp etter den internasjonale ESG-gevinstsikringen vi har sett de siste dagene…

Trolig også pga 3 bokstaver(FED) som står klar med en finansiell bazooka om markedet skulle korrigere for mye ned.

1 Like

Er ikke nødvendigvis uenig med deg i det, men spørsmålet mitt gikk på om derivathandelsåpning på Scatec fra idag innebar at de store kan «hedge» seg mot ytterligere nedgang på kort sikt samtidig som de feks posisjonerer seg og laster for lang sikt om du skjønner. Altså at de får både i pose og sekk og at det dermed er (noe av) forklaringen på dagens nedgang.

Som du sikkert skjønner lærer jeg stadig nye ting om børsens finansielle instrumenter på den harde måten :crazy_face:

2 Likes