Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

Jeg er enig med @novalusus. Den her ser litt bearish ut for tida. MA50 på 320,8 og MA100 på 269,4. Mulig den skal ned til MA100 før det snur. Men jeg er ingen ekspert på TA.

Nå snuser hovedindeksen på 1000 nok en gang og brentprisen er på ca.59 dollar fatet. Dette i tillegg til det forannevnte gjør meg litt betenkt, mht til å gå inn nå. Sitter heller i cash til retning er avklart.

1 Like

Skal ikke se bort ifra at det er fornuftig. Har definitivt ikke brent alt kruttet her heller.

1 Like

Interessant å se hva fasit blir - om selgersiden roer seg litt, så setter vi bunn et sted i relativ nærhet av der kursen er nå. Fremstår ganske så oversolgt, men om fondene skal fortsette å redusere så er det fortsatt mer å på der. Kan gjerne snu her for min del :wink:

1 Like

Gikk ut på 312 med det jeg gikk inn med på 306 i går. Sitter med resten. Hva tenker du om topp 50 listen samt at tilsynelatende noen over dammen kanskje roterer?

Hm… Er det slik at State Street = BlackRock?

Usikker, trodde State Street, Black Rock og Vanguard er 3 forskjellige, men var de State Street kontoene jeg tenkte på ja samt trendlinjene og bevegelsen på de forskjellige.

Ser ut som rotasjon ja, men blir ikke helt klok på det.

@kula når tenker du man har avklart videre retning her, ut i neste uke en gang?

Om det verste salgspresset er over, så kan det være vi har sett bunnen nå. Var jo ikke de store forandringene på dagens liste.

Om en zoomer inn er trenden snudd til kjøpssignal når en ser på RSI 66 og MACD 1,48. Aksjen snudde på fibb 0.50 sist(298)

3 Likes

Ingenting går rett ned Og Scatec kan gå litt opp. Men jeg er Besrish pga. Rsi. Den må bryte opp igjen skal jeg bli overbevist. Men at den skal søke Motstand er helt sikkert. Og Rsi nivåene er veldig lave. Så en naturlig Bounce opp.

2 Likes

Ikke uenig.

Mulig det vi ser bare er en pump opp til 320 - 25.

Ja Noe sånt . Trader Recsi veldig nøye. Shorter verk den lille opp gangen der. Få den litt opp og sette ny short. Nå vet jeg ikke så mye om scatec. Følger ikke aksjen så veldig Tett.

Tenker i samme baner, om den stenger over 320 på litt volum så ser det pent ut.

Ja det er nok en gjenganger i mange selskaper. Er en stund siden jeg fulgte Scatec sjøl.

For et år siden, var det et tydelig mønster. Da den ble kjørt veldig opp på ettermiddagen.

1 Like

Noen som satt i gang salgsmaskineriet igjen kl. 12.30 i dag :sweat_smile:

Var visst det - passet greit å hoppe av karusellen med litt mer kl 12:32 for min del hehe

Ser jeg ble stoppet ut på 310,40 - det gikk hele TO ordre på den kursen helt på tampen :upside_down_face:

Andre gang på kort tid du ble stoppet ut på et par aksjer det? God helg!

1 Like

Scatec ASA - Exercise of employee share options

Hørt i lunchen: «Hva tenker du om å selge noen opsjoner Mikkel?» - Er jo kanskje ikke så dumt nå det Raymond, ser de er litt negative på Tekinvestor ift RSI. Kona vil ha nytt HTH kjøkken» «Hva med deg Torill?» osv osv…

EDIT: Scatecs svar på «Vil du bli millionær»…

2 Likes