Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

:+1:Har ca halvparten av det jeg ser for meg. Kommer til å kjøpe litt og litt fremover. Vrient å vite hva som blir bunnen

1 Like

Jeg deler synet til Næss - scatec har vist at de er tilpasningsdyktige og sikter nok mot industriell rolle - dette er det som gjør denne bra på lang sikt

to ganger mcap er det som skaper rentesensitivitet som nevnt over, men det er i grunn en ovverreaksjon i og med bundet rente og en foretningsmodell som gjør det mulig å selge unna ved behov i vekstfasen

1 Like

På listen fra 06.10 ::

Ikke veldig lenge siden denne mannen mente ::

Underpriset

Carlsen benyttet muligheten til å ta gevinst mens kursen falt. For eksempel solgte han i forbindelse med et større nedsalg fra daværende ledelse aksjer for rundt 18,5 millioner kroner i februar 2021. I juni i fjor solgte han 500.000 aksjer for snaue 40 millioner kroner. I dag sitter han på 1,7 millioner aksjer som er verdt 107 millioner kroner.

– Har du vært fristet til å selge aksjer på vei ned?

– Ting går opp og ned. Kursen var altfor høy for noen år tilbake, og nå er den altfor lav. Nå mener jeg at selskapet er underpriset, sier Carlsen.

– Har du troen på opptur igjen når rentegaloppen får lagt seg?

– Ja, jeg mener jo det. Jeg mener ett hundre prosent at man må gjøre noe sammen og løfte blikket fremover. Det er veldig trist det som skjer nå. Ingen skjønner at man er i ferd med å gå ad undas. Man glemmer at kloden er i ferd med å kokes.

Han sender et stikk til politikerne.

– Om det går ad undas med alle, så hjelper det ikke med lokale syn på ting. Det er helt sprøtt. Det hjelper ikke å bare drive politikk. Her må man fatte beslutninger og ta upopulære valg.

Solgte kun 10 % av beholdningen? Kan ha hatt behov for litt cash?

Er vel +2 dager på listene.

Så merkverdig at han stiller opp i avisa 03.10.
Å selger 04.10.

overbevise småaksjonærer at selskapet er underpriset, mens han selv selger seg ned, virker ikke helt innafor, spør du meg.

Kan være enig i det. Blir spennende å se om han gir seg med dette

1 Like

Bra volum på close i dag.
Lov å håpe på 60 tallet før helgen :crossed_fingers:t3:

2 Likes

Er det ikke litt merkelig at inside kjøp uteblir?
Var vel et par kjøp fra insider i mars, på kurs 65+.

Ser forøvrig short er økt, får håpe de går på en Janus smell :crossed_fingers:t3:

1 Like

Ville ikke lagt for mye i det. Kan sikkert være mange grunner til at man ikke kan innsidekjøpe. Akkurat nå er det under 30 dager til rapport, så da er det ikke tillatt.

2 Likes

Jeg er kanskje litt biassed, men at en robot hos blackrock shorter et gjeldstungt ESG-selskap på en liten børs er jo bare et logisk rasjonale i urolige tider -
legges nok av og på shorter over hele linja og trenger ikke ligge største analysen bak.

1 Like

Nedjustering, men fortsatt kjøpt og mye oppside her. SCATC: KEPLER NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 91 (96), GJENTAR KJØP Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux nedjusterer sitt kursmål på Scatec til 91 kroner, fra tidligere 96 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes. Det fremgår av en oppdatering torsdag. Meglerhuset oppdaterer sin modell med de seneste rente- og valutabevegelsene, samt lavere utviklings- og byggeaktivitet (D&C) i 2024, noe som fører til et lavere kursmål, opplyses det.

Syns det er en positiv analyse, og kursmålet er jo langt over dagens kurs.

2 Likes

Scatec and Equinor sell solar power plant in Argentina to Central Puerto

1 Like

Invitation to presentation of Scatec ASA’s third quarter results 2023

Flexible solar leasing solution “Release by Scatec” closes USD 102 million capital financing round

1 Like

Scatec reports third quarter results: Focus and discipline

1 Like

Resultatfall for Scatec - tjente 91 millioner i tredje kvartal