Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

Correction: Scatec reports third quarter results: Focus and discipline

Endelig :rocket:

1 Like

Disse folka gjør absolutt alt riktig.

God oppsummering her:

https://www.dn.no/bors/scatec/oslo-bors/tredje-kvartal-2023/scatec-dropper-utbytte-skylder-pa-makrookonomiske-forhold/2-1-1546785?abtest=b

3 Likes

Scatec tar grep etter rentehopp – stanser utbyttene

1 Like

03.11.2023 08:33:26
SCATC: DNB OPPGRADERER TIL HOLD, NORDEA OPPJUSTERER KURSMÅL, DANSKE NEDJUSTERER
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer sin anbefaling og høyner sitt kursmål på Scatec. Nordea Markets oppjusterer, mens Danske Bank nedjusterer sitt kursmål på aksjen.

DNB Markets oppgraderer sin anbefaling på Scatec til hold fra tidligere en salgsanbefaling. Kursmålet på aksjen oppjusteres til 62 kroner, fra tidligere 55 kroner, ifølge en oppdatering fredag.

“Vi har et positivt syn på Scatecs disiplinerte melding om å stanser utbytteutbetalinger og tilpasse vekstmålet til likviditetssituasjonen (årlige egenkapitalinvesteringer ned rundt 65 prosent med et nytt vekstmål). Derfor anslår vi nå at veksten skal være fullfinansiert”, skriver meglerhuset.

Nordea Markets gjentar en kjøpsanbefaling på Scatec og høyner sitt kursmål til 110 kroner, fra tidligere 105 kroner, ifølge en oppdatering fredag.

“Selv om rapporten viste sterke tall, mener vi at lettelsesrallyet i aksjen i hovedsak var drevet av kommentarene om at Scatec ikke vil hente egenkapital for å finansiere vekst på kort sikt, men heller fokusere på andre finansieringskilder, samt å vokse i et tempo som er selvfinansiert”, skriver Nordea Markets.

“Selv om dette har vært vår forventning hele tiden, argumenterer vi for at bedre klarhet i kapitalallokeringen gjør investeringscaset mer overbevisende og legger grunnlaget for en positiv rerating”, skriver meglerhuset videre.

Danske Bank fastholder en kjøpsanbefaling på Scatec, mens kursmålet nedjusteres til 92 kroner fra tidligere 97 kroner, som følge av en lavere vekstprofil fremover

Carnegie fastholder sin kjøpsanbefaling på Scatec med kursmål 100 kroner.

Basert på disse fire så gir det en snitt kurs på 91,75 kr.

1 Like

Ny rente

Ny rente

Scatec ASA: Mandatory notification of trade by primary insider

1 Like

Scatec awarded battery storage project for 103 MW in government tender in South Africa

1 Like

Scatec at COP28: Accelerating renewable energy transition from Egypt to South Africa

3 Likes

Her er det bare å ta plass og nyte oppturen fremover.

1 Like

Financial calendar

Interessant sett i lys av siste nyheter fra Scatec

Energising tomorrow: Scatec ignites one of the world’s largest hybrid solar and battery project in South Africa

3 Likes
1 Like

Release by Scatec partners with IFC for clean and affordable power to Africa

Her kommer DNB med en salgsanbefaling med «kursmål» 70 kroner, to dager før vi andre få vite at de har hanket inn lån og garantier for store prosjekter i Afrika.

Dette lukter jo bare helsvidd juleribbe.
Det burde være straffbart at en bank som DNB bedriver juks over en lav sko.
Dette har de holdt på med i evig tid… Jeg husker meglere som i sin tid på morgenmøtene hadde fått beskjed om å prakke visse aksjer på oss småaksjonærer fordi noen store skulle kvitte seg med store poster ( 80 tallet). Nå var det riktignok i Kreditkassen, men også i den banken jeg jobbet i på 70 tallet ble vi gitt instrukser ovenfra.

6 Likes

DnB hadde nettopp en fundamentalrapport ute som hadde overskriften “Lower rates is not enough” :grimacing:

Det ser ut til at du har fulgt de tett over lang tid. Jeg synes aksjen er kompleks, og at det er vanskelig å verdivurdere de.
Det er også den som har påført meg størst tap. ( Ikke noe synd på meg…tjent grovt på HEX+, og annet grønt). Feilvurderingen i sin tid var at jeg ikke undersøkte hva grønn finansiering er i praksis… Helt elementær feil. Jeg regner ikke med gunstigere finansieringer fremover enn det som er pt. ( ytre rammen). Det mest spennende er i grunn å jobbe for de tror jeg ( noe jeg ikke gjør)…
Hva slags forhåpninger har du etter at de har lagt om sin fortjenestemodell?