Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SCHIBSTED ASA (SCHA.OL)

Starter en tråd om SCHIBSTED ASA (SCHA.OL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Schibsted ASA, together with its subsidiaries, operates as a media company. It operates through Marketplaces, Publishing, and Growth segments.

The company offers online classifieds services; and publishes single-copy print and online newspapers, and subscription-based newspapers. It is also involved in printing and distribution, as well as online personal finance, price comparison, online coupon, and online directory activities.

In addition, the company operates Habitaclia.com, a real estate portal.

It operates in Norway, Sweden, France, Spain, Latin America, Asia, Africa, other European countries, and internationally. The company was founded in 1839 and is headquartered in Oslo, Norway.

La oss starte diskusjonen! @Rising10 @Benteeli @lolda @Ruleitem @Janno @Yinv @ESA @pdx

DnB prøver å sette en bunn her.

Bare jeg som ser en fin inngang rundt 200?

Startet her i dag.
Tydeligvis litt for ivrig😜

Kan se ut som både A og B aksjene har støtte rundt 170kr, men det er jo slett ikke sikkert den holder. Har vært en veldig kraftig negativ utvikling og det er vanskelig å stoppe. Jeg har fulgt med en stund og vurdert kjøp, men dette er en typisk fallende kniv hvor en enkelt kan kutte seg og blø mens den faller videre. Aksjene virker og å være sterkt knyttet til utviklingen i Adevinta som stuper like godt. Den kan vel lett nå falle videre til 70kr som er tiligere laveste historiske kurs.

Er det noen som kjenner både Schibsted og Adevinta nok til å gi noen gode forslag på hvorfor kursen skal snu nå? Eventuelt falle videre? Jeg ønsker ikke å kjøpe aksjen ene og alene fordi den har “falt mye”. Helst bør det være en eller flere grunn til at den er “billig” nå, og at den om 6mnd er betydelig opp. Setter og pris på formeninger om hvorfor den skal enda lengre ned?

Jeg sliter også litt med hvorfor det er A og B aksjer. Jeg skjønner at A aksjene har stemmerettigheter. Men er det eneste grunn til å handle A fremfor B? Skjønner ikke hvorfor det ikke er bare 1 aksje. Hva er fordelen med B aksjer? Hva for selskapet ut av å splitte det opp? Hva får aksjonærene av fordeler med å splitte det opp?

Price is what you pay.
Value is what you get.
-Buffet/Graham

Supert om den faller videre👍

Ja enig, tror den kan falle enda litt til og tar sjansen på akkurat det

1 Like

“Det at aksjekursen har falt i det siste, sier lite om Schibsteds drift.”

1 Like

ADE: ABG SUNDAL COLLIER NEDGRADERER TIL HOLD, KURSMÅL 82 (155)

Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedgraderer Adevinta til hold fra kjøp og reduserer sitt kursmål på aksjen til 82 kroner fra 155 kroner.

Det fremgår av en analyse onsdag.

Meglerhuset skriver at Adevinta har solide underliggende eiendeler og er lovende på lang sikt, men den svake inntjeningstrenden ser ikke ut til å snu i 2022.

“Mens selskapets eiendeler unektelig er solide har ebitda-utviklingen vært flattish siden 2019, og vi sliter med å se at 2022 vil bli et vendepunkt. Leverandørkjedeproblemer for bilindustrien har rammet både annonse- og listingsvolumer, og Adevinta var optimistiske for oppgang i andre halvår 2022 i sin fjerdekvartalspresentasjon. Etter fortsatt halvlederbrikkemangel og Ukraina-krisen tror vi 2022 vil bli utfordrende”, skriver ABG Sundal Collier.

Schibsted og Adevinta faller snart raskere enn en kniv… dundrer forbi støttene på vei nedover… enda 30-40% ned før det snur? Schibsted A har noe teknisk støtte på ± 128 området