Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Tror jeg og, lurer på valutaeffekten dog…

Results for the Second Quarter 2022

Q2: Operating profit 15,5 M, Net 19,5 M USD.

Positiv cashflow og midler går med til å nedbetale på lån. Økte inntektene en del, men det var vel bare 1 av 3 måneder som var virkelig gode i Q2.

Guider nå litt positivt framover: "“Having refrained from taking on long term contracts in the previously weak market, most of our OSCVs are in a position to target longer term
opportunities in the coming years. The longer-term outlook for the PSV and AHTS markets has strengthened due to the increased oil price and projections where EU is targeting to reduce its dependency on Russian oil and gas. The renewable energy segment is also under a parallel pressure to increase its output for the same reason, in addition to the longer-term transition for a more sustainable energy production perspective.”

2 Likes
1 Like

Tydeligvis for dårlig ift forventninger aksjonærer har hatt. Det er vel litt det samme vi har sett i de andre supply selskapene. Forventningene har vært høye. Noen dager der enkelte aksjonærer vil ut, så går nok denne opp igjen. Gode utsikter.

1 Like

Ja, jeg plukket nå litt på fallet, og beveger vi oss nedover så plukker jeg mer. Samtidig så vil jeg nok og vekte ned på høye kurser for øyeblikket. De leverte 15,5 og det var vel omtrent det som var forventet. Men det at de har og holder tilbake skip som kan gå inn på lukrative langtidskontrakter vil jo endre bildet framover.

2 Likes

Tok litt Sioff nede på bunn idag, lite kontrakter meldt der over en lengre periode nå og kursen framstår gunstig i mine øyne.

Er ikke så dumt det. Det var vel en del store som kjøpte rundt 13 kr+ her tidligere i år. Har fylt på her jeg og i det siste.

Ja, har fulgt med den en stund og stort sett har den svingt i intervallet 12-16, tenker 11 nå kan være gunstig så får vi se

Noen som har kontroll på når de forskjellige fartøy av Sioff går av kontrakt og derav forvente nye tildelinger?

Har sett litt løst på det og såfremt jeg ikke har oversett noe bør det kunne komme meldinger på hvertfall følgende fartøy utover høsten nå enten i form av nye kontrakter eller utøvelse av opsjoner.

Ahts Siem Amethyst
Ahts Aquamarine
Ahts Siem Opal
Ahts Siem Sapphire
Ahts Siem Topaz
CSV Siem Dorado
CSV Siem Stingray

Så er jeg litt i villrede hva angår kontraktsstatus på CSV’ene Siem Barracuda og Siem Day.

Siem Day er ikkje eigd av SIOFF så den får vi ikkje melding på
Amethyst, Topaz, Sapphire og Aquamrine bør vi få meldinger på. Alle er enten akkurat gått av jobb eller snart ferdig.
Når det gjelder Opal så er den akkurat blitt forlenga med Equinor og blir sikkert forlenga enda ein gong heilt til 01.03.23.

Når det kjem til CSVer så trur eg det ser slik ut
Siem Spearfish er firm til til end 23.
Siem Barracuda er ledig nå. Fort mulig den er forlenga då vindparken var litt forsinka sist eg sjekka. Bør kunne få kontrakt veldig snart uansett
Siem Dorado er ledig nå øyeblikk og bør få kontrakt snart.
Stingray er ledig end Q4 før opsjoner, men bør kunne få ny kontrakt den og snart.

Så er det i tillegg Siem Symphony som nå trades i spot i Nordsjøen, men kan fort få litt lenger kontrakt i eit tight PSV marked. Så det er i utgangspunktet AHTS som er litt bekymrende for min del. Men frå 2023 og iallefall frå 2024 så bil AHTS bli veldig bra då det kjhem enda meir Floating Wind som skal installeres. Det tar masse kapasitet

2 Likes

Flott, mange takk for den oppdateringen.
I grove trekk mye å se fram til i løpet av relativt kort tid slik jeg ser det.

"Siem Offshore said on Wednesday that the extensions were for three large AHTS vessels and that it would secure work until October 2021 for all three vessels with options until the end of 2022. Sapphire, Aquamarine og Amethyst.

Kor ser du den siste der?
Ser det sikkert er frå meldinga om inngåelse. Amethyst har bytta med Sapphire frå den, men uansett så ser det ut til at opsjonane ikkje er innløyst heilt til slutten av 23 då alle dei 3 ligg ulike plasser og har gjort det siste dagene

Ja, leste det på Vesselfinder

Sioff ser sterk ut, bør kanskje se 12 tallet idag.

Contract award - OSCV Siem Stingray

1 Like

Hvorfor meldes ikke kontraktsverdi

Siem Marataizes – penalty due to late delivery

Presentation of Third Quarter Results 2022

Results for the Third Quarter 2022