Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Ja Voldberg er vel stor trader, ikke ulikt mange små retails, som gjerne følger etter, sånn er det vel bare :cowboy_hat_face:
Men SIOFF har andre kjendisinvestorer fra i år, og noen av disse er vel mer kjent for å være mer langsiktige. Litt blest når type Voldberg går inn (og ut) skader vel neppe uansett…

De skaper definitivt blest også i media og akkurat det irriterer litt at de får slik gratis blest og får komme seg ut på omtalene om jeg skal være ærlig.
Men, sånn har det alltid vært og vil alltid være.

Kan det være at han har vært short i begge ?

Helt enig, Hegnar advarte vel nylig mot å følge hva visse kjendisinvestorer gjør, nettopp pga det du sier.

Ok, ja, mange har nok advart mot akkurat det.
Ikke bra at media nører opp under denne “gratis” reisen for de store og “taps” reisen for de mindre.

1 Like

FA er vel litt Se & Hør når det gjelder dette huh? :sunglasses:

Siofff eller soff?

<Vet ikke bedre

Når er nedsalget ferdige ? Er det noen som er flinke på TA eller annen form for å se når bunnen er nådd ? Kipt å ha vert 250 % opp på kort tid så havne der vi er i dag med 100% og ikke gevinst sikre seg.

1 Like

Sitter du ut året vil du nok ha de 250% vil jeg tippe. Ratene er skyhøye på ahts og sioff har mange ahts som kan dra nytte av dette. Utilization var ikke veldig bra i q1, men de gikk fortsatt solid i pluss. Utilization negativt påvirket av forskjellig påbyggelser og oppgraderinger og dry docking. Tror q2 kan bli det beste kvartalet til sioff på mange år. De har også mye mindre gjeld enn de andre rederiene og med dagens rater har de ingen problem med å betale ned. De har hedget 60% av rentene på gjelden, slik at høyere renter vil påvirke dem mye mindre enn f.eks. Solstad Offshore som kun har 4% hedget.

Ser frem imot q2 og jeg sitter godt lastet, kjøpt meg ytterligere opp i dag. Jeg tipper 20 i kurs ved q2 om ikke makro ødelegger totalt

2 Likes

Q2 og q3 blir bra for Sioff

Ja q3 kan fort bli enda bedre om ratene skal gå til nivåer vi så for mange mange år siden

Eg trur den som sitter vill oppleve mange mange fantastiske kvartaler framover. Det er bare so kjedelige å sitte å se på att det går nedover når du i bunn og grunn bare vill se en vei og det er høgare og høgare. Og det att den har vert so høgt oppe og du solgte ikke på topp for å so kjøpe mer i dag.

Er lastet opp her for gode tider. Kortsiktig kursfall er bare en kjøpsmulighet. Noen som har oversikt på skipsverdier i SIOFF og kan si litt om effektene ved oppskriving av disse for SIOFF. PAS estimerte en verdi på to SOFF skuter som er 46% høyere og mer enn det Vesselvalue estimerer for de to skutene. Men har ikke sett at noen har tryllet med Excel like mye i SIOFF som det flere gjør i SOFF.

1 Like

Noen som kjøper seg opp betydelig i dag virker det som. Hver gang salgslister blir lagt ut under sist salgslista så blir det spist raskt. Kan få en dipp nå mot slutten, men det her lover godt for videre utvikling. Kan gå fort opp mot 18-20 igjen!!

Ble ingen dipp​:sweat_smile::sweat_smile:

+27% uten noen store nyheter og på like godt volum som SOFF. Noen ville ha SIOFF i dag ja.

Contract award – Siem Maragogi

2 Likes

Veldig bra!! Regner med at ratene også er bedre enn tidligere kontrakt og gir oss gode og stabile inntekter i 3 år fremover​:tada::tada:

Contract extension for PSVs ”Siem Atlas” and ”Siem Giant” in Brazil

2 Likes