Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Og dersom det slår forventningene, kan man se for seg at en kursoppgang vil smitte over på noen av de offshore-aksjene, basert på en tolkning av at går det særlig bra for et selskap så går det like bra for de andre.

1 Like

Result for the First Quarter 2022

Offshorerederiet Siem Offshore la tirsdag frem finansfasiten for første kvartal.
Inntektene økte til 61 millioner dollar i løpet av årets tre første måneder, opp fra 56 millioner samme periode i fjor.
Driftsresultatet for kvartalet endte på nesten 17 millioner dollar. Til sammenligning endte driftsresultatet samme periode i fjor på nesten 21 millioner dollar.
Offshorerederiets resultat før skatt lå på 6 millioner dollar ved utgangen av kvartalet.
Dette er en markant oppgang fra samme periode i fjor da resultatet lå på minus 9 millioner dollar.
I rapporten kommer det også frem av kontantbeholdningen har minsket til 80 millioner dollar, fra 114 millioner dollar sammenlignet med samme periode i fjor.
– Selv om balansen mellom skipstilbud og etterspørsel er i et rolig skifte, lider markedet fortsatt av et overtilbud, og vi gjentar at konsolidering er en nødvendighet for å forbedre effektiviteten til den globale OSV-flåten, skriver selskapet i presentasjonen tirsdag morgen.

3 Likes

Fin vinkling, tror fort Sioff kan gå opp noe idag.

1 Like

Ser foreløpig ikke slik ut. Hva er grunnen, tro?

Hvem vet, “sell the news”?

SIOFF faller kraftigere enn for eksempel SOFF. Hva er grunnen til at SIOFF tilsynelatende er mer sårbar overfor de svingningene vi opplever nå?

Heftig gevinstsikring. 5 gangen på 3 måneder for de med hardest grep om pungen.

Tror jeg hvertfall

Kan være, men frykter at det kan ligge mer strukturelle forhold bak, først og fremst at markedet i større grad har begynt å frykte resesjon, og da vil sannsynligvis det også kunne ramme offshore-sektoren. Men dette er bare antagelser fra min side utifra makrobildet.

Nemlig, det du nevner over er det som utløste den aggressive gevinstsikringen. Hva som skjer videre blir da umulig å spå i det korte bildet

Hva tenker du om det lange bildet?

Kan minimalt om selskapet så det våger jeg nesten ikke spå alt for mye om.
Men min logikk tilsier ved en vedvarende høy oljepris, så er nok ikke sioff, soff, eiof dumme steder å være langsiktig. Bare for å nevne andre selskaper jeg har tradet i samme segment også :point_up:
De har dog også gått flergangern, så de kommer nok også til å svinge mest.

Eier for tiden ingen aksjer i nevnte selskaper.

Decision to no longer pursue re-domiciliation plan

1 Like

Voldberg tar nytt offshore-veddemål

3 Likes

Sikkert snart ute igjen, kortvarige visitter ofte på han karen der.
Muligens ute av offshore igjen allerede.
Husker fra tiden i Photocure, ikke lenge gutten holdt ut.

Da har han nå i så fall tapt endel allerede :slight_smile: men jeg trur han kommer til og holde på aksjene, når han samtidig er inne i Soff.

Er dette bra eller dårlig?

Akkurat som jeg tenkte, på dagens liste forsvinner Skøien ut av Soff, neste blir sioff.
Ikke annet enn støy med disse karene

Voldberg ute av Solstad Offshore