Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

8Kr aksjen gir prisbok på rett i underkant av 0,7, og dette selskapet kommer til å levere gode sorte tall over tid så fort vi er gjennom den kommende vinteren. Denne skal langt opp med- mindre børspsykologen overser fundament.

edit:
For ordens skyld: Ja, jeg er aksjonær. Men dessverre bare med en liten andel.

1 Like

Kan alltids kjøpe mer om du tror den skal opp:)

Oppsann. Det tenkte jeg ikke på?!

Er dessverre bundet opp i annet, og kona og ungene vil ikke låne meg noe penger

Edit: Ref. hva som skjer med SOFF nå. Kursen faller pga det som med stor sannsynlighet er nedsalg for frigjøring av cash til SIOFF. Det er på en slik dag SOFF smeller, og det toget skal jeg være på…

Det samme her. Mest i Soff

Og, det kommer vi ikke til å angre på selv om vi kanskje har mistet noen gode Havi, Eiof og nå Sioff muligheter

Noen som har fått med seg om det ble skrevet noe i pressen om den fine fremgangen i dag.

Her :slightly_smiling_face:

1 Like

Sikkert mange tradere som bare kjøpte seg inn på volum og oppgang i dag som ikke har noe begrep om verdiene som ligger i dette selskapet. Legger derfor inn en liten video som viser litt hva man investerer i.
Bildene av fartøyene som vanligvis vises på diverse nettsider gir overhodet ikke noen referanse verken til størrelse eller teknologi. Jeg har heller aldri vært på nært hold av noen av disse og ble overasket av størrelsen på disse fartøyene som sioff har en hel flåte av.

Edit: Vil nevne at akkurat denne er solgt… Før noen skriker om at den ikke står på lista lenger.

2 Likes

Også verdt å ta med forskningsskipet Joides resolution:

2 Likes

Virker som det er litt motstand for å komme over 3. Alltid en psykologisk faktor med hele tall. Kommer vi over 3 ila dagen og holder oss der, så blir det spennende til uka.

1 Like

Det er en naturlov på OB at en god dag for en rederi-aksje alltid følges av en dumpe-dagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg prøvde med kortsiktig trading tidligere ved å selge ett case for å prøve å kjøpe tilbake billigere senere. Problemet var at jeg stort sett endte opp med å kjøpe tilbake dyrere enn salgkursen.

Hvis man mener at man har ett bedre case å bruke pengene på så er det klart at man bør utnytte det, men hvis planen er å kjøpe tilbake samme papir billigere kan man fort brenne seg.

For min del ser jeg ingen case på OSE som helt åpenbart har bedre risk/reward for øyeblikket, så da sitter jeg stille til de kortsiktige har solgt her og blir med videre opp når den tid kommer.

4 Likes

Betydelig lavere omsetning i dag, forståelig nok. Allikevel klarer den å holde seg godt utover dagen. Det virker ikke som tradere har slengt seg på denne aksjen foreløpig. Mulig den dupper litt mot slutten i dag, men når folk får snakket litt om denne i helgen, vil jeg tro flere slenger seg på og kjøper på mandag. Det er jo ikke noen god grunn til at denne skal ned på 2,5 nå mtp at nedsalget trolig er over for denne gang og at man ser nye kontrakter komme inn. Hva tror menigheten her inne om det?

Sioff er sterk når det blir lempet 300k aksjer uten særlig kursbevegelse

1 Like


Siem foretrukket blant alle de ledige AHTSene igjen.

1 Like

Enig i alt du skriver med unntak av siste to setninger. (ta en titt på Nodl)
Noe større risk enn i sioff ja, men potensiell reward uten sidestykke.
Dagens reklame.

Forøvrig glad på deres vegne som timet kjøpet på 2,5 og som fikk endel fortjent oppgang.
Kanskje det fortsetter.

Nytt spot-oppdrag for PSV Siem PILOT, 20 000 GBP, ca 230 000 NOK👍

05/11/21 [SIEM PILOT](javascript:void(0):wink: Subsea7 Supply duties, D/D 14 06/11/21 GBP 20000

2 Likes

Pene psvrater nå😃

1 Like

5 Likes

Takk for deling.