Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Noen som har regnet på hvor mye som gjenstår av nedsalget? Har begynt å plukke litt her, men det virker som nedsalget har akselerert de siste dagene. Noe som også kan bety at det nærmer seg en slutt

Ifølge XI, så har traderen Svend Egil snakket med SB1 og de har 10 mill aksjer igjen, veldig merkelig, hvem har solgte seg ned da?

Jeg vet det ikke går an å få ut aksjonærlista på SIOFF fordi de hører hjemme på Bermunda eller noe, men det må da på en eller annen måte være mulig å finne ut hvor mye Sparebank 1 SR-bank ASA ved å sjekke hvilke beholdninger de har i VPS?
Jeg vet mine SIOFF aksjer er registrert der, så jeg regner med at SR-Bank beholdningen også vises der. Ser man dette med Insider Plus?

Nei, og sp1 har masse aksjer igjen

Ja, men hadde vært interessant å vite hvem som lemper ut på disse nivåene når det ikke er SB1, men da må man nok ta direkte kontakt med selskapet. Har kontaktet CFO på mail et par ganger og han svarer raskt👍

Ny jobb tildelt til Siem Opal, ok rate sett ift. utnyttelsen akkurat nå:

15/10/21 [SIEM OPAL](javascript:void(0):wink: Lundin Supply duties, D/D 14 16/10/21 NOK 210000

det vet vel du ingenting om

Nei vel, da så

Edit: men jeg følger med på XI og har deretter fulgt volumet og som rent matematisk må bety at så er tilfellet- med god margin

har fra kilder at det var aksjer for 10mill nok tidlig denne uken som var igjen, gått ca 6 eller mer av disse hittil i uken. så kan ikke være som du sier masse aksjer igjen da

Da har vi omforent kunnskap om opprinnelig mengde, og litt avhengig av de neste dagene kanskje også omforent om restmengden som etter mine begreper uansett er masse ift omsetningen. Dette betyr ikke at jeg er negativ til aksjen

1 Like

ja greit, vi har forskjellig def. om hva masse er men godt det er flere som er postive til selskapet.

Sioff er basert på gjeld- og inntekter i dagens marked den beste investeringen. Jeg har valgt annet selskap som min investering på annet grunnlag- og med lengre perspektiv

Edit: Slik jeg ser det

Edit2: Bortsett fra DOF, men som av andre årsaker er irrelevante for meg nå

1 Like

Det eneste jeg kan bidra med er historisk andel av volumet SR-bank har stått for, og det var ganske nøyaktig 50% av volumet, som skulle tilsi at de fremdeles har rundt 4-5M igjen. Dette er forutsatt at ingen har kjøpt blokker utenfor børs.
Selvfølgelig blir dette unøyaktig gjetting, men det nærmer seg slutten fra dem tror jeg.

2 Likes

Gikk resten idag🙂? Fin kjøpsanledning før q3👍

1 Like

Er vel fryktelig vanskelig å rimelig eksakt anslå hvor mye dem får ut daglig.
Samtidig som dem selger må dem også kjøpe for å opprettholde noenlunde kurs, så er spørsmålet hvor mange aksjer dem netto klarer å kvitte seg med på en dag som idag med 3,7 mill aksjer omsatt.

1 Like

Da er vedlikeholdet av Helix unnagjort, gikk som forventet👍

https://www.diariopopular.com.br/geral/navio-siem-helix-deixa-o-estaleiro-rio-grande-apos-passar-por-servicos-de-reparo-165099/

1 Like

Skjult selger på 2,50 fikk jeg erfare :sunglasses:

Når nedsalget her er ferdig kombinert med at q3 resultatet nok blir av det bedre slaget kan fort gi en rekyl på 20-30% ganske umiddelbart.
Aksjen har helt uforholdsmessig falt ekstremt mye.

1 Like

Da er du pessimist :slight_smile:

1 Like

Ja, solgte det jeg hadde på siste pump, kjøpte litt på 3 kr igjen, men hamstra nå nede på 2,5 :slightly_smiling_face:

1 Like