Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SeaBird Exploration (SBX)

SeaBird Exploration Plc: Private placement successfully completed

Grei rabatt på den emisjonen…

SeaBird Exploration Plc: Key information relating to subsequent offering

Ja grei pris de der, men kursen følger ned. Blir vel mulig å handle under/over emisjonskursen snart. :wink:

Financial calendar

SeaBird Exploration Plc: Disclosure of large shareholding

SeaBird Exploration Plc: Share capital increase registered

SeaBird Exploration Plc: LOI for the «Fulmar Explorer»

Green Energy Group (SeaBird Exploration Plc) - Update on potential subsequent offering

Ikke rart med den rabatten, 75% av gjelda er jo kortsiktig. SOFF har mye gjeld, men det meste av gjelda deres er i hvert fall utsatt og langsiktig. SBX klarer å holde det gående på børs med sprell som Green Minerals etc., men ikke mitt førstebet innen seismikk. De har en latent verdi i form av et fremførbart underskudd mange ganger markedsverdien, men denne vil ikke realiseres før markedet tar seg opp og SBX skulle klare å tjene penger. Ser heller ikke at markedet har tro på selskapet når de priser det til verdien av andelen i GM +siste emisjon.

Det blir spennende å se hva som skjer med SBX når de nå setter i gang med restrukturering og nye Green Energy Group tar over roret. . .
GEG får forhåpentlig inn bra med nye partnere og datterselskapene SBX og GEM får forhåpentlig enda flere søstre og arbeidsområder.

SBX har allerede fått inn mange jobber ut året, så de gjøre det jo i utgangspunktet ganske bra nå.
Jeg tenker det blir spennende å følge testprosjektene med GEM til høsten. Da får vi forhåpentlig en pekepinn på hvor denne delen av driften vil bære de kommende årene.

Jeg personlig tror selskapet har potensiale til å gjøre det kjempegodt, men mye avhenger nok av hva som kommer av informasjon de kommende ukene.

1 Like

SeaBird Exploration Plc: Annual General Meeting 2021

SeaBird Exploration Plc: Disclosure of shareholding

Hehe, småsparerne som selger seg ned?

Er det ikke da man skal kjøpe med begge hender :grin:?

Seabird prises i dag til Green Minerals + emisjonen på 30mill. Seismikk-delen får man gratis. Så kan man argumentere for at Green Minerals er overpriset, men det mener tydeligvis ikke CEO som har over doblet antall aksjer i SBX på 4,5kr.

Har man finner Deep Value?

Kan bli bra, men da må de vise forbedring på bunnlinja. De har klart å holde hodet over vann med utskillelsen av GM og den betydelige rabatterte emisjonen.

Det som bekymrer meg er den høye andelen kortsiktig gjeld, får de utsettelse for denne delen av gjelda?

1 Like

Green Energy Group (Seabird Exploration Plc) - second quarter 2021 presentation and webcast

Green Energy Group (Seabird Exploration Plc): Q2 2021 report and presentation

Green Energy Group (Seabird Exploration Plc): Annual General Meeting 2021 completed