SWL - Det dyreste F2P spillet som noensinne er laget. Bør jo være et av de beste F2P spillene på markedet nå. Jegh er optimist her. Og jeg var ikke optimist på summersalget. Der tippet jeg det nest laveste alternativet som gikk an.
Hvor mange aksjer har du nå Morti ? 170 ?
160k. Solgte 20k for 2.48 i går.
Lurt. Har 320 k. Holde på de en stund tenker eg.
Lurt, det er bare tradere som selger nå. Funcom gjør mye rett nå. De tar de rette beslutningene på sikt. Selv om det smerter for de kortsiktige nå
Da tar du hardt i, SWL er priset til småpenger og knapt nok det. Kursen fikk for eksempel ett oppsving både under release av småspillene H&S og the Park. Mens SWL bare har fulgt den nedadgående trenden…
Jeg kan ikke si det 100% sikkert, men jeg vil anta at SWL i hvertfall er på topp 5 lista over de dyreste spillene som noen gang er gått F2P.
Er F2P spillerne vant med en slik kvalitet på spillene de spiller? Kan SWL slå an med en mye større spillerbase enn hva folk tror?
Vil pressen gi mange terningkast 6 til dette spillet som overgår, i omfang og kvalitet, de fleste andre spill på markedet nå når det blir helt gratis og har fått tidenes facelift?
Slik jeg leser gamle reviews så fikser Funcom på nettopp det både de og spillerne etterlyste. At spillet blir litt mindre grand scale MMO orientert og mer en coop/mini mmo/singleplayer aktig.
De har også forbedret combat og endret på alle abilities. Noe jeg også tror er gode endringer. Kan også nevne at jeg skal spille det selv. Noe jeg ikke har blitt fristet til før nå siden jeg la det på hylla noen mnd etter lansering sist.
Så vidt jeg vet, så var TSW i ferd med å bli en utgiftspost for Funcom. Det de håper å gjøre med SWL er å kunne få ut noen kroner til mens de går over til den nye forretningsmodellen. De hadde jo ikke kapital til å kjøre på med to prosjekter som CE samtidig, de antok at de kom til å trenge økte inntekter fra USA-kontoret kjapt.
… jeg vet ikke om vi bare snakker forbi hverandre, men hva er det du forventer av SWL når det kommer på bunnlinjen? Jeg håper på at over for eksempel to år, så går den kanskje 0-2 MUSD i pluss hvis man ser på alle inntekter/utgifter.
Det var veldig konservativt. Selvsagt kan det gå så dårlig, men Grinding Gear Games lever godt av kun Path of Exile. Det krever jo selvsagt at pressen liker endringene og at Funcom på en eller annen måte klarer å lage nok blest om spillet i diverse fora som twitch, youtube, gamermagasiner, forbes, MMO sider osv. Har man laget noe de liker de som jobber med sånt så får man automatisk mye PR uten å betale så mye for det.
Ok da forstår jeg hva du mener. Det ser ut til at markedet er enig med deg at dette vil forlenge levetiden på TSW/SWL men at dette ikke gir særlig økning i inntekter…
Dette er jeg uenig i. Spillet har vært i closed beta uten at noen har hatt lov til å uttale seg. Når NDA blir løftet er det mange som har stoff klart for å publisere. Deres reaksjon vet ikke markedet noe om. Man kan si at markedet er avventende. Jeg har ikke testet det selv, men vet jo at spillet har mange gode sider. Combat var en av de tingene jeg sluttet for. Og ubalansert pvp hvis man var så uheldig å velge feil faction.
Ok har du en god grunn til at markedet ikke har troen på SWL? Er det på grunn av at TSW floppet?
Vi får se på mandag hvem som får rett av @Christian og @Morti…
Man kan bare si at TSW floppet fordi det var så sinnsykt dyrt å lage det. Slik ble det en økonomisk flopp. Men som et spill floppet det ikke. Det ble ikke en ny World of Warcraft heller. Men fikk gode anmeldelser.
Spillet er veldig bra det. Det er vanskeligere enn mange andre mmo’s. Og stiller krav til at du enten kan bruke de små grå eller jukse ved å finne løsninger på nettet. Veldig mange fine sider. De sier de ikke har dummet det ned, men det er jo omtrent det de har gjort. Så spillet passer nå for massen. Før var ikke folk så gode på spill som nå. De hadde ikke spilt gjennom diverse Dark souls / Bloodborne spill. Dagens ungdom klarer nok dette lett
LAUNCH HYPE!
Diskuterer hvilken klasse de vil spille
1 time til launch eller BETA launch?
Kan du polska Morti?