Har gått fra å håpe de kan tjene inn det de brukte og litt til i starten, til nå å få rimelig god tro på at SWL kan bli en ganske så fet melkeku. Komme så Dagros, kom med gulljura dine og mat an far!
mer presse:
enda mer presse:
http://www.tentonhammer.com/articles/what-s-new-in-secret-world-legends
sitat:
Romain anticipated our first question and discussed the decision to rebrand and relaunch in detail. The biggest mistake Funcom made with The Secret World, according to Romain, was paradoxically the game’s greatest strength. In launching perhaps the most unique MMO experience in 2012 since the early days of MMOs, Funcom simply went too far.
Dette tror jeg er en riktig analyse.
en liten sak her med avstemning:
84% vil starte på nytt, dette er lovende tall (hvis ikke ivrige investorer har stemt mange ganger da…)
Vet ikke om denne har blitt vist her før.
Fin video om Swl
Det nærer seg headstart og dette blir spennende. Noe man skal være oppmerksom på at i headstarten er det bare gamle TSW-spillere. En del er nok forbanna på skjebnen til TSW og vil være tilbøyelig til å slakte spillet uansett hvor bra det i virkeligheten egentlig er. Spamme global chat med negative meldinger, spre dårlig stemning på forum etc. Rett og slett gjøre alt for å ødelegge for SWL i de viktige første dagene. NDA er fremdeles ikke opphevet så slik negativ info-strøm er ikke lov ennå.
Er vel også for alle som har meldt seg på betaen slik jeg har forstått det.
Headstart er for alle som enten har en TSW konto eller har meldt seg på betaen, ja.
Håper og tror ikke at salty-veteraner blir et stort problem. Tror en del har latt seg overbevise til å gi SWL en sjanse etter å ha sett mer av hvordan det blir, samt at de resterende blir tatt hånd om av GMs, da overdrevet spamming ikke er tillatt.
Funcom har alt slått ned på salty veteraner og de har sagt det ikke vil tolereres. Mao ikke bekymret
Jeg ser at gårdagens stream får juling i dag:
Man kjørte igjennom en dungeon “the ankh” og svarte lite på spørsmål (de måtte ha fokus på ikke å bli slaktet i dungeon) og kom med veldig lite nytt går kritikken ut på.
Jeg tror også NDA bør oppheves, rett og slett fordi det er et dårlig signal å ikke gjøre det før release og dette vet spillerne. Men det er mulig funcom tenker litt mer at spillet er snart i open beta før spillet blir releaset på steam selv om de ikke kaller det det og står parat til å gjøre en del forandringer frem til steam release. Og vil derfor beholde NDA en stund til.
Blei litt paff då eg las dei trådane i går etter streamen, før eg tenkte meg om:
Fram til gårsdagen sin stream har eg stort sett sett ei endring i haldningar - frå ekstremt sutrete veteranar i retning av meir positive. Så kom streamen i går… Eg såg litt sjølv, men slutta fordi det var kjedeleg, for lite nytt og spennande, eg (og sikkert dei andre) hadde håpa på meir juicy news.
Jeg tror også NDA bør oppheves, rett og slett fordi det er et dårlig signal å ikke gjøre det før release og dette vet spillerne.
Då tenker eg mest på TSW veteranane isåfall. Tippar at den desidert største delen av spelarane ikkje henger rundt på foruma for å leite etter info, men oppdagar spillet gjennom filmar, reviews og andre artiklar. Viss NDA vert holdt heldt opp til release, som ved CE, så blir jo merksemda meir intensiv? Alle som skal kommentere gjer det på samme tid, meir hype, og negativ merksemd druknar lettare i mengda.
Dessutan har dei latt utvalgte vise klipp og skrive om beta. Eg er ikkje overbevist om at det er lurt å løfte NDA, ikkje dumt å halde på spenninga.
Blir spennande til helga
Heftig brudd opp om eit par dagar?
Skulle bli ca kl 1 på natta her i Norge hvis noen er interessert i å se på.
En liten ekstra bonus for å logge inn i spillet på neste stream
Håper endringene her vil gi seksere på terningkast i pressen.
litt info om å melde overgang til SWL fra TSW
Head start starter senere i dag
Er headstart live nå? Har ikke mulighet til å teste selv ennå, men ser at det har kommet en download link øverst på https://secretworldlegends.com/
Er ikke Funcom priset til total flopp av Tsw ?
Jeg vil si Funcom er priset til at SWL ender opp rundt break-even, ikke at det flopper. Funcom er priset til at Xbox-salget flopper og at Steam-salget ikke tar seg opp rundt Xbox-launchen.