Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

https://www.youtube.com/watch?v=VSrZ9Pn66eY

360k subs å veldig positiv
47k følgere på twitch å han skal streame SWL

12 Likes

Den first impression der var veldig fin, likte spesielt godt at han prøvde TSW tidligere, men da likte han det ikke, nå liker han det og vil fortsette å spille det! :smile:

9 Likes

Veldig bra lets play

Sånn går det når en normal spiller sier hva han mener om det kontra når en butthurt fettnerd som ikke liker at spillet blir mer tilgjengelig sier hva han emenr

8 Likes

litt presse med et tonn av kommentarer

3 Likes

Oppdaterer med denne pollen her. Det jeg ikke liker med den er at den nevner ikke SWL i overskriften slik at en eller annen jævel kan ha postet denne på flere spill-sider, men ok. Antall stemmer har heller ikke økt noe særlig de siste døgnene så forhåpentligvis er den bare postet for SWL.

Hvis den ikke er ødelagt av tradere/investorer er den litt interessant og gir håp.

Forrige gang var det 130 som hadde stemt, nå er det over 1000.

5 Likes

Men vi vet jo at 30% av spillerne definitivt ikke bruker penger på F2P spill. Så når 21,8% av stemmerne sier de allerede har brukt penger så vet man allerede der at de som er spurt ikke er et representativt utvalg av spillere. Her er det mest sannsynlig en overvekt av fans blant stemmerne.

2 Likes

Tipper Funcom kommer med en PW i løpet av noen uker ang SWL. Selv om det er meldt i Q1 at spillet kan øke inntektene betydelig.

1 Like

Ja det er helt klart en effekt man ser her, men med all pepper’n som funcom har fått etter TSW->SWL så er dette likevel gode tall synes jeg.

Har blitt litt hekta på SWL og spilte til 2 i natt. Det er et eller annet med dette spillet til tross for sine feil så bare fenger meg fullstendig. Nådde en MoF-cap i natt, brydde meg ikke over det overhodet og fortsatte å spille. 2 action missions og 1 investigation og ca 5 side missions i KM + polaris igjen og noen rare monsters og så er jeg ferdig med sonen og kan bevege meg til neste.

5 Likes

Nesten 60 viewers. Prøver SWL for første gang: https://www.twitch.tv/spasmatv

Jeg tror det er en langt større andel som betaler for medlemsskap (patron) enn hvis det f.eks. er ren f2p med mikrotransaksjoner. Se. f.eks. intervju med CFO for Jagex, utvikleren av Runescape, hvor han avslører noen interessante tall:

https://www.forbes.com/sites/danielnyegriffiths/2012/07/19/jagex-runescape-200-million/#6b23668c1acf

Like most F2P MMOs, presumably, RuneScape has a broad base of free players, a smaller number of members and an even smaller number of members who make regular purchases on top of the subscription fee. Can you give a sense of how the RuneScape user base breaks down?

We don’t have whales in the same way that Zynga do, where one or two percent of their player population pay enormous amounts of money. The breakdown of free players to members is roughly 70/30, so the most common form of payment is a small monthly payment to gain access to premium content.

5 Likes

Riktig, spill som EO, WarFrame og SWL har høyere subscription-rates enn betalende i rene mikrotransaksjonsbaserte spill.

1 Like

Like i nærheten av de 150k viewerene CE hadde når det solgt 500k på en måned. Med samme forhåndstall mellom seere og betalere, så vil det i hvert fall være 700 som betaler for SWL! :stuck_out_tongue:

8 Likes

Godt poeng. Jeg er enig i at det er lettere å øke andelen med en medlemsskaps modell enn ved vanlige microtransaksjoner, men 20% patrons har jeg ingen tro på. Av de som kom i head start kanskje ja, men ikke blant nye spillere som kommer via steam. Blir spennende å se. Er jo ranking basert på omsetning. Jeg tipper 5% er ansett som bra bransjestandard. Får du 5% av F2P spillerne til å tegne abonnement så er det nok blant de bedre i klassen. Det varierer jo litt med hvor mye et medlemsskap koster selvsagt.

1 Like

3 Likes

Kjempe mange ingame å veldig mange som spør etter paypal. Dette blir Fun…

1 Like

Mye posivitet på Reddit i forbindelse med patchen som skal komme neste uke.

1 Like

Endringer som skal gjennomføres (kilde: kveldens SWL stream)

Edit: Det var forresten rungende jubel til alle disse punktene i stream chatten :slight_smile:

8 Likes

Stemning i Agartha under kveldens stream (jupp, jeg fikk t-shirt!) :slight_smile:

14 Likes