Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Jeg orket nesten ikke se hele reviewen fordi han åpenbart var en butthurt shitlord fra TSW tiden. Det ble så nerdete og stusselig at det gjorde vondt. Det sagt, så håper jeg Funcom tweaker betalingsmodellen noe.

Tror mye ville vært gjort med å gi Patrons en sum X aurum hver måned.

Jeg vil at SWL skal lykkes både som spiller og investor, men jeg tror økonomi-modellen trenger en oppmykning jo før jo bedre. Tråder som dette gjør meg ikke superoptimistisk

5 Likes

Merker at jeg ler litt, alle vil ha mer Secret world, ingen vil betale for det. Den tråden der er sånn ekstremt godt eksempel på TSW butthurt veteraner som ikke skjønner at TSW hadde vært dødt uansett hva Funcom hadde foretatt seg. At de nå ved suksess i SWL kan få et TSW som lever litt lengre.

1 Like

Tja jeg vet ikke helt, jeg tror en god del TSW-spillere håper det skal leve mye lengre og ikke bare litt lengre. Mange skriver at de liker spillet, men ikke økonomi-modellen:"We love the game, hate the nickle-and-diming. "

Det er klart det er en god del sure TSW-veteraner og noen av de vil spre eder og galle over funcom på diverse forum, youtube etc. sannsynligvis for alltid dessverre. Dette gjør det også litt vanskeligere å finne ut hvor stor andel av spillerne som faktisk er misfornøyde.

Det er litt gamle takter fra Funcom, jeg husker når de skulle ta betalt for chat i LMO f.eks. da forstår man ikke helt hvordan F2P modeller virker. Får håpe de kan tweake dette til å bli en grei modell, men man vil jo gjerne bygge en god relasjon fra dag 1. Det skal sies at det er ikke lett å bygge en god modell, spesielt om man omvandler fra en annen betalingsmodell. Starbreeze prøvde på noe lignende i PD2 og det falt ikke i god jord, og de ble nødt til å trekke tilbake slik at man ikke lenger kunne kjøpe nøkler til kistene.

4 Likes

Upvotes wanted.

4 Likes

Herregud :joy::joy: må jo bare si at hardcore gamers er riktig nerds. Get a life lol

-Due to the high uncertainty regarding a Free to Play
business models the Company expects the development
team to need to tweak the monetization mechanisms of
the game in the months following launch.

-Paid User Acquisition will gradually be tested and
introduced in tandem with the monitoring and tweaking
of the game’s monetization KPIs

Trenger justeringer, blir sikkert ingame sales også etterhvert…

Fra Q1 by the way

3 Likes

Skal si det er liv på subredditen. 62 kommentarer på allerede. Hehe, sloss en håpløs kamp merker jeg. Negativiteten er stor.

3 Likes

Jeg så et innlegg på en annen tråd på et annet forum:

Her er et innlegg som forklarer egentlig ganske greit hva problemet med økonomi-modellen fort kan være

Tror som sagt den vil endes i alle fall litt ganske snart.

2 Likes

Jepp, det kommer nog ändras ganska snart skulle jag tro :slight_smile:

Og der var tråden min øverst på subredditen også.

3 Likes

Tror ikke det er bra for Funcom å få hjelp av investorer på Reddit. De ender opp med feil bilde av hvordan ting egentlig er.

3 Likes

Grunnen til at de ville ta betalt for chat i LMO var vel pga at det ikke var enkelt å holde “lego standard” på en chat som var åpen for alle :smiley: Funcom er uansett kjent for å fucke opp ting med betalingsmodell så får håpe de får justert den slik at den blir spiselig for flere. Så lenge ikke alt er gratis vil det jo alltid være noen som skriker høyt om hvor ræva betalingsmodellen er :wink:

2 Likes

Forskjell på “hjelp”, som i prøve å vinkle ting mer eller mindre positivt, og å oppfordre til mindre giftighet på forumet. Kun sistnevnte jeg gjorde. Hvis du ser på fordelingen av stemmgivere, er de fleste enige at det er en god ting å gi kritikk på en noenlunde konstruktiv måte. Det har blitt et problem med spillslipp i disse dager med memes, rage og trolling. Det er gameren i meg sliten av. Ikke investoren.

For øvrig verdt å merke seg at det er fem ganger så mange aktive brukere på SWL subreditetn enn den tilsvarende for CE. Realt engasjement der ute - på godt og vondt.

2 Likes

Norsk jente topper SWL streams på Twitch nå: https://www.twitch.tv/snapthatbanana

3 Likes

4 Likes

Går ikke akkurat fort å laste ned spillet nå.

Well designed monetisation system that isn’t Pay to Win

Patch Notes

By AndyB | June 28, 2017

June 29th

Today’s patch was strictly for fixes to the Exchange.

Update 1:30 PM EDT – The servers are back online once again. The Exchange will be brought up later today after a period of live testing and maintenance. Please do not be alarmed if the Exchange appears to go up and down a couple of times today–your orders will not be affected.

KNOWN ISSUE: If you attempt to create too many orders in a short period of time, you may be blocked and receive a blank feedback message. Please just wait 10 seconds and try again. This feedback will be corrected in a future update.

Thank you all again for your patience!

2 Likes