Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Trur det kan bli litt annerledes her. Vil ikkje overraske meg om det blir patron program på ulike nivå, og at dei kjem til å stå for ein god del av innteninga til SWL. Men av dei som brukar penger i tillegg til Patron, så vert det kanskje litt sånn som du skisserar.

Ja det er her mye kan hentes inn. Hvis man lager et eller flere patron-program som spillerne har lyst på, kan dette bli virkelig bra. Akkurat nå er det stort sett helslakt av dagens patron-program. Forhåpentligvis gjør funcom noen endringer.

2 Likes

De fornøyde tier ofte mens de ufornøyde skriker… Så vi vet ikke om denne “helslakten” av nåværende system er 1% eller 90% av de potensielle kjøperne av patron.

For alt vi vet er det en hævv av folk som alerede betaler og ikke bryr seg, mens et fåtall skriker i forums?

1 Like

Det finnes og dei som er litt meir balanserte. Kun ein av dei eg har snakka med på streams klaga, og det var ein ultraveteran (typ. tattovering, glass og rustning med TSW logo på).
Men forvent forandringar av eit eller anna slag uansett - det er jo tross alt det Funcom har sagt offisielt.

Diskusjonen er faktisk ganske delt på Reddit. De sinte skriker dog høyest. Se feks tråden “Goodbye to bees”.

Når det er sagt kan det nok bli enda bedre!

13 Likes

Incredible launch, tja alle er ikke like happy:
Overall inkluderer også TSW…
reddit-siden for SWL er 80% tragisk lesning dessverre. Jeg tror det trengs endringer i økonomi-modellen raskt.

2 Likes

Hva er det som er galt med økonomi delen?

Morti har kommentert en del, jeg tror hovedgreia hans var at du ikke får loot fra dungeons uten å betale basically.

Det klages over en hel del blant annet at Patrons har for dårlige betingelser.
Denne reviewen oppsummerer nok ganske godt hvordan mange spillere ser på dette:

og den har skremmende høy likes.

Just sayin’ :wink: I tillegg betalte jeg for Patron for et par dager siden. Jeg har ennå ikke gått dungeons da, så skal ikke uttale meg om det er riktig at loot er bak paywall. Ser at jeg som patron får dungeon keys da… så det kan kanskje stemme??

Jeg ble patron først og fremst fordi jeg syns 100-lappen i måneden er en god deal for 30 cache keys :slight_smile: samt bonus Anima Shards (in-game currency) og bonus XP (fint så lenge en levler). I tillegg får man ubegrenset antall gratis Anima Leaps (quick travel).

Om jeg er en “whale”? Kanskje, sikkert. Jeg har råd til å betale for spillene jeg spiller. Nå har jeg spilt SWL siden lørdag og jeg liker spillet så godt at jeg velger å anerkjenne det med å betale. For meg så er SWL en kilde til ubegrenset tid med det jeg syns er god underholdning :slight_smile: Ikke alle som er villig til å betale for underholdning dah, eller har råd til det, men da er det jo fint at mesteparten av SWL er gratis!

12 Likes

De kommer nok til å ordne opp før Steam :slight_smile: Selv synes jeg at det burde vært ett medlemskap som ga deg ingen begrensninger i patron, utover at kosmetiske gjenstander må kjøpes. Da gjerne med en 10% rabatt eller noe.

[–]ohgodmyspleen 76 points 17 hours ago
I came to a realization when discussing the SWL monetization scheme with a friend last night: Funcom has successfully created a F2P model that discourages pretty much every possible demographic from spending money.

You have your casual gamers, who just play it for the story and the experience, and generally do so slowly. Right now, they might throw a little bit of cash at a neat outfit, but they get no real benefit from patron status - they can happily experience all the content they want with almost no impediment.

You have your hardcore gamers - the people who want to bang out dungeons, raids, and tough content in a serious way. These folks are being actively turned off of SWL - Patron doesn’t solve their problem, because it only gives them a few extra dungeon keys every day, and it’s going to be a hard sell to convince them to buy extra keys almost every day that they play. They want to be able to run the “endgame” content without restriction, and that option exists nowhere.

You have your weekend warriors (of which I count myself a member) - the people who want to play the game for a hefty length of time, but not every day. There’s currently no monetary option to support this playstyle, as patron is still gated behind the daily MOF cap (and the daily key rewards require that you at least log in every day), and it doesn’t give you the keys necessary to run a bunch of dungeons in one day. While MOF were supposedly going to solve this problem without requiring the cash shop (by equating time with money in SWL), the daily limit means that, even if our play time is on par with casual daily players, we’ve only logged on a few times in a given week and are woefully short on the daily capped currency.

I want to pay to play this game. I really, really do. I want SWL to succeed because I think it’s a great idea and, despite plenty of shenanigans, I’ve had lots of fun playing it so far.

However… there’s nothing to pay for that’s actually going to at all increase my enjoyment or reduce my frustration when playing this game.

SInnafolket sutrer noe voldsomt på Reddit. Dette er det kjipe med en gammel, til dels bitter spillermasse som ikke vil innse at TSW var dødt. De “konstruktive” innleggene havner nederst.

[–]Delgotta 3 points 16 hours ago
I have dabbled in more MMOs than i care to admit to, and found many of them quite restrictive unless you sub. SWL, so far, i fail to see the issues with the model. ive been playing TSW since the beginning and other than the cabal restrictions and trade lockout, i see no problems. There are many MMOs out there with way worse formats.

i DO agree, that the game could use a few random drops from casual mobs besides loot crates.

I DO agree the dungeon lockouts are restrictive in regards to keys and level restrictions.

I also recognize that loot itself is a form of currency and needs to be restricted.

i DO agree that the trading lockout is a bummer, but not a deal breaker. even if they went to 1 direct trade an hour, id still be fine with that. once the AH is up, it may soften the issue a bit.

i DON’T see this model being so drastic that it “kills” the game. or why the dramatic torches and pitchforks.

Lurer på hvordan / hva Funcom vil gjøre for å stilne stormen noe.

Dette er vel den beste beskrivelsen av SWL så langt:

TL;DR: Combat is fine, very subjective person to person. Dungeons need better/more rewards. Business model is probably the biggest issue, not enough value to the Patron service.

Og DETTE hundre ganger:

[–]sir_fluffinator 4 points 2 hours ago
I guess people do not realize that you can still play TSW. Funcom didn’t “destroy your game.” They made changes that others, like myself, are really enjoying. It’s funny to see all of these “most loyal supporters,” the “true” fans of the game trying their absolute hardest to kill the relaunch before it even has a chance to get off the ground.

2 Likes

Mens andre klager på at det er putte formye bak Patron/betalingsmuren.

Dette er ikke en enkel balanse-gang, den video-reviewen jeg postet over er helt klart laget av en som virkelig likte TSW og slakter nå SWL, men argumentene hans tror jeg deles av mange. Han ble også bannet i lukket beta.

Man funcom kan gjøre noe med dette med enkle grep, senke prisene, gi bedre patron-rewards etc.

SWTOR sin modell er knallhard, men selv om mange er misfornøyde med den lever spillet i dag, så slakt betyr ikke nødvendigvis meget dårlige inntekter.

2 Likes

Vanskelig balansering ass… Funcom skal jo tjene penger!

Jeg er forsåvidt enig i at det ikke skulle vært noen begrensninger i spillet for patrons. Dette er betalende spillere. Om de fjerner alle begrensningene, daily MoF cap og dungeon cap, vil det stilne klagende patrons? Er prisen ok da?
Vil det føre til en stor ubalanse mellom ftp spillerne og patrons? Ja, i in-game kjøpekraft og gear-progression antakeligvis. Men patron bør jo være så forlokkende at flere ftp spillere velger å bli patron isteden. Men hva er det markedet (spillerne) regner som en fair pris? Generelt ser det ut som at gamere er en særdeles prisfølsom målgruppe.

Har Funcom råd til psykologisk prissetting? Altså, senke prisen for Patron til 9.99$ istedenfor 12.99$? Fordi det er lettere å kjøpe noe som koster under 10$, kanskje særlig siden det er snakk om et månedsabonnement.

1 Like

Jeg synes prisene generelt er litt høye, jeg har gjort halve KM og nå har jeg råd til (hvis jeg ikke hadde unlocka alle våpna) til å unlocke et våpen for 20 k og jeg lurer på om det bare unlocker active eller passives slik at man må betale 40 k for å få unlocka et våpen helt. Også prisene i Agartha er litt høye. Jeg hadde ikke reagert hvis de var 50% lavere.

Men spillerne syter også en del: De får faktisk spille historie-delen av TSW helt gratis bare med å gjøre quests og jeg tror ikke det er nødvendig å repetere en eneste quest. Her er det nok å ta av!

5 Likes

Blir alltid en del murring når man går over til F2P. Er vanskelig å balansere dette, det er det som er så bra med at SWL får en “minirelease” før Steam.

EVE Online ble en suksess når det gikk over til F2P, men CCP har sine problemer de også.

https://www.reddit.com/r/Eve/

2 Likes

HAn er butthurt fordi progressen i TSW forsvinner. eller ikke kommer over i SWL. At han ble bannet i lukket beta sier også sitt. Funcom gikk drittlei de som bare drev å ødela og spredde eder og galle og for å bli bannet så har man vært ekstremt ufin.

1 Like