Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Hvordan vet du det ?

2 Likes

Kommer an på hva du definerer som betydelig. Observasjonen er at spillerne er betalingsvillige, og det er mange hundre som diskuterer betalingssystemet basert på erfaringer.

Vil anbefale alle til å være forsiktige rundt synsing av pengebruk i F2P spillet SWL. Husker feks. fra LMO tiden at det ble “gjettet” på at det var flere millioner i spillet samtidig og at disse la igjen masse penger. Dette viste seg å ikke stemme i det hele tatt…

Håper selv at SWL blir en suksess men har mest troen på at det blir på nivået som @Christian skisserer. At det bare blir en forlengning av levetiden til TSW…

4 Likes

Kan du gi oss noen pekepinner på at det blir lagt igjen cash i spillet. Mener å huske at det var noe telling på gang under lansering av TSW, kan denne metoden gjenbrukes?

At pågangen er stor, er det ikke noen tvil om. Jeg tror dette kan gi svært gode inntekter, dog muligens noe kortsiktig.

Secretworldlegends.com er snart på nivå med høyeste plassering noensinne for thesecretworld.com. Øker stadig, så går nok snart forbi.

Alexa var et bra verktøy back in the days.

Kilde:
http://www.alexa.com/siteinfo/secretworldlegends.com
http://dailyalexa.info/site/thesecretworld.com

4 Likes

Nei. Det var ikke ment som en ren “faktabasert” påstand. Kjenner ikke til hverken LMO eller hvilke variabler som ble brukt.

Såvidt jeg kan forstå, har vi ingen forutsetning på å gjette på pengebruk.

Som sagt har jeg blitt overrasket over antall aktive brukere på fora som Reddit og Funcom sine fora. Og trådene som diskuterer monetization er befolket av mange som diskuterer pengebruken. Derav “i emning”.

Kun dét jeg refererte til. Jeg har- og har fortsatt lave/moderate forventninger på inntjeningen i SWL. Men har de siste dager blitt positivt overrasket over pågang og tilbakemeldinger.

SWL var og er et siste desperat forsøk på å gi TSW universet livets rett.

Det som er morsomt er at dette ser ut til å lykkes. Iallefall over mine forventninger.

2 Likes

TSW ga en stabil inntekt for Funcom og avdelingen i Durham, og kunne vært en fin biinntekt mens de eventuelt utviklet andre spill. Jeg har ingen tro på at det er et siste forsøk på å holde det i live. Det var vel heller det at Funcom så at spillerne brukte mer penger på ting i shoppen enn hva de gjorde på spillutvidelser. Det er klart at det da er fristende å gjøre en liten omveltning i spillet, og gå for noe som potensielt kan gi mye mer penger i kassa.

Og det at de nå får testet ut måter å få mest mulig penger på før release på Steam, er jo bare flott. Håper de utnytter det til det fulle.

1 Like

Men du sa jo for et par poster siden at “Det brukes allerede betydelige beløp i SWL” . Du er ikke den eneste som slenger rundt seg med slike kommentarer og føler det er unødvendig på et forumet som dette. De fleste her er jo ikke akkurat negative til funcom :slight_smile:

4 Likes

Endret opprinnelig formulering. Ikke meningen å “hause”. Ingen interesse av det.

4 Likes

Jepp. Blir spennende! Siste “desperate” forsøk er å sette det på spissen, men det er ikke langt unna deres egne ord forresten på ymse streams og kommentarer i sosiale medier :slight_smile:

2 Likes
10 Likes

Jeg tenker mere på det som at de hadde tsw, som egentlig er et veldig gjennomført spill. Men de bomma på noen vesentlige elementer og fant ikke helt det markedet spillet trengte.

Swl er kanskje mere et forsøk på å rette de største feila, samt treffe et større markedet.
Det er vel i alle tilfeller veeeeldig mye billigere enn å lage et helt nytt spill?
Det er nok ikke store inntektene de trenger her ila året før kostnadene for swl er dekket?

Uansett bare synsing og spekulasjon fra min side.

5 Likes

13 Likes

This has been such an incredible launch that it’s changing how we are able to help you.

The high volumes generated by Secret World Legends have pushed us to require direct, up-front, transparent communication with you all.

26 Likes

Føkk dette er mere spennende enn jeg har godt av :sweat_smile:
Kan virkelig Funcom få rett i att SWL kan ha potensiale til å gi signifikante inntekter. Det er jo det de har sagt selv.

6 Likes

Ikkje minst har underteikna sjefshausser, haussa i fleire månader!

6 Likes

Wow. Virker som det blir suksess ved hver lansering i år. Funcom blir i hvert fall overrasket over trykket hver gang. Kommer nok en melding senest mandag. Ikke sikkert det blir så mye kurstørke i juli likevel.

6 Likes

Nøkkelen er å få folk til å betale, her er en poll som forhåpentligvis ikke er dominert av investorer/tradere…

link:

Jeg regner med at det blir endringer i økonomi-modellen for spillet. Det er mye kritikk mot den på reddit og andre forum i sin nåværende form. men mange sier at de virkelig liker spillet ellers og det er lovende.

4 Likes

I en link jeg postet for litt siden, fra Smartdata eller hva det var, så er det i snitt ikke mer enn noen få prosent som legger igjen noe særlig penger i F2P (i metasnitt).

Fant den: https://www.theverge.com/2016/5/3/11577222/free-to-play-video-games-sales

2,2 %

1 Like

Et veldig lite mindretall av spillerene ( kalt hvalene) legger normalt igjen 90-95% av alle pengene som tjenes inn