Du trenger ikke nødvendigvis å betale. Hvis du er dedikert og spiller nok, kan du trade til deg Aurum i auksjonshuset og benytte disse til å kjøpe “cache” nøkler.
Dei har då vert ganske tydelige på at tida fram til steam release skal nyttast, blant anna for å tweake ingame økonomi og kostnader. Tidleg å få panikk ennå, får sjå responsen når den kjem.
Jeg er en pvp spiller. Selvfølgelig må jeg hele tiden ha topp utstyr . Men om man ser for seg at en helt ny tsw spiller tar seg gjennom dungeons og så oppdager at man får…ingen…nye våpen eller utstyr/armor/talismans etc… nei her blir det bråk.
Damn, this is putting me off… hadde gledet meg veldig til å begynne å gå dungeons med store forventninger til loot.
I Entropia Universe feks kan du kjøpe såkalte loot crates i web shoppen utenfor spillet om du vil, så blir de levert i ditt inventory in-game. Når du åpner de (uten å måtte kjøpe nøkkel i tillegg) har du en ørliten mulighet for at du får en überkul ting men du får alltid ammo/boost-stims i minst den verdien craten kostet, ofte mer. Disse cratene er blitt veldig populære og MindArk kjører nå med seasonal loot crates i tillegg til de vanlige, hvor du da kan finne nissekostyme feks i Christmas crates og så videre bla bla… men dette ble en avsporing fordi det er lettere å måle verdien av noe i Entropia Universe, fordi 10 PED = 1 USD og du kan veksle penger både inn og ut av spillet.
Tilbake til SWL, jeg tror de kommer til å justere dette fremover, som @lassar sier så har de faktisk uttalt at det er det de skal gjøre.
Problemet til LMO var at det ikke trakk til seg spillere. Hovedårsaken til det var vel spillet i seg selv, og ikke betalingsmodellen. Kanskje Funcom så at de fikk inn penger fra de få som spilte?
Synes spillet i utgangspunktet var helt greit jeg ( og det gjorde ungene også ) men skal man lansere et f2p spill for unger så funker det mye bedre på nettbrett enn på pc .
Spillet var greit nok det ja, med god grafikk. Men det var jo en enormt stor nedlastning (iOS/Android) blant annet, og samtidig var spillet for “mobilaktig” for PC. Ingen bygging var det heller, men det var jo Lego sin feil.
Tror det at det ikke var bygging var FC sin feil . Det som var lego sin feil var nok at det ikke ble noen form for minigames/pvp og uten det ble spillet for kjedelig når man hadde kommet seg igjennom områdene. Hadde de lansert som f2p på alle platformer samtidig med minigames/pvp/bygging hadde det vært et lite håp om at de kunne overlevd.
Der er sant Koe. Men min reaksjon var negativ til den betalingsmodellen også. Man må lage spillet bra. Med de gledene spillet gir. Så ta betalt for HELT andre ting. That 's the way to go
Jo det var Lego’s feil at det ikke var bygging i spillet. Jeg finner ikke fram til historien akkurat nå, skal prøve å finne fram til den senere. Faktisk var det Funcom som kom opp med konseptet til Lego Worlds, og sa det var mulig. Lego hadde ikke troa, men ble overbevist…og ga det videre til Warner Bros, som fikk lov å utvikle det. Funcom laget det første utkastet/konseptet for Lego, tror det ble kalt Lego Elements eller noe sånt.
Tok en ny runde for granske SWL status. Altså, det buller:
Det brukes allerede penger i SWL. Hundrevis diskuterer betalingssystemet på ulike fora - på godt og vondt (Funcom vil prøve å treffe en optimal balanse frem mot Steam launch) - og felles for de fleste er at de legger igjen penger.
Det er rett og slett en spillerbase med betalingsvilje i emning.
Bror @lassar aka. Klarsynt Kaffikar, følger du med?
Må si meg veldig enig.
Diskusjonene er ofte preget av konstruktiv engasjement.
Jeg har sett veldig lite q_q syting og nesten ingen ordentlig negativitet ingame eller på forums.