BARE 1,82 millioner følgere på Twitter…
Kotaku er 4 største gaming-site i verden, bak IGN, Gamespot og Gamefaqs.
Pengebruken ingame begynner å få ein del merksemd på t.d reddit. Er usikker på om det er veteranar eller nye spelara som klagar på at Funcom tar seg “litt vel godt betalt”.
Funcom har sjølv sagt at å avvente steam-lanseringa er bra, blant fordi dei treng å tweake ingame-pengebruk. Eit viktig tema å følgje vidare.
#Men
Det er jo fordi dei ser at det her kan bli jækla dyr morro for dei
BULL BOYS
Jeg sjekket ut spillet i går. Bra med folk i agartha og de andre hubs. I KM var det også litt spillere, men ikke mange og det er gjort med vilje av funcom med å bruke mange instancer.
Jeg må innrømme at jeg vet ikke om jeg orker å ta en character fra start til slutt av season 1. Det er fort 100-200 timer med spilling for å få det til. Kanskje funcom er obs på dette og selger max levels i season 1-characters til sesong 2 starter? Jeg tror WoW har kjørt det trikset.
Spillet har fått en simplifisering mest på godt, men enkelte momenter savnes litt. Noen oppdrag i starten har blitt forenklet og det er mer hand holding her nå enn før.
Jeg liker combat-systemet bedre her, våpnene har alle fått en unik twist ved seg, noe som skaper variasjon.
Jeg tror håpet til funcom er mange vil bruke ekte penger for å få unlocka våpnene på et tidlig tidspunkt. Andre våpen enn de du har tilgang til får du nemlig som belønning etter noen missions som man gjør tidlig. Tidligere TSW spillere får unlocka alle våpen automatisk (hvis de vil). Også sprints, pets, mounts, noe klær kan de få overført til SWL.
Agartha har vel et par hundre mennesker pr instance mens øvrige soner er sånn 10 eller 20 max nå?
Jeg lurer på om agartha har max 500 og spill-sonene 10. Litt usikker på de 3 andre hub-ene, men det må være mye flere enn 10.
fant denne:
It’s extremely common in MMOs for players to take on missions that ask them to go to a location and kill a boss or group of enemies. The “massively” part usually ends up with the player finding someone else just killed the boss and now they must wait for it to respawn. The worst possibility is there’s a crowd of players fighting over the chance to kill the same enemies.
Funcom elected to go with 10 players per zone instance for Secret World Legends with priority given to friends of players and groups. Players who spend most of their time solo will find other solo players in the same zone.
“We are trying to find a sweet spot because we also don’t want the players to be completely alone and never see another living soul,” Amiel explained when asked about the player limit in zones. The implication is this may still change as the beta continues and through the launch of Secret World Legends on June 26 and then July 31 on Steam.
Er kun Agartha som skal være hub nå, Har dog ikke sjekket hvor mye London og NY er endret.
The worldwide digital video games market grew 9% year-over-year in May to $7.8B. Mobile continued its strong growth, up year-over-year by 16%. Free-to-play and pay-to-play games grew 17% and 12% respectively.
https://www.superdataresearch.com/us-digital-games-market/
Mye F2P på PC-listen:
Why the futrue of video games may be F2P:
Sjekket rundt på diverse forum og tonen er helt klart at her er det et forbedringspotensiale. Jeg ser på denne perioden frem til steam-release som en open beta selv om det ikke kalles dette formelt, så her blir det nok en del endringer på dette og andre temaer pga. tilbakemelding fra spillerne.
Skulle det feste seg et inntrykk av at denne økonomi-modellen er værre enn SWTOR sin, ja da er den muligens litt feil…
Mhm. Lest igjennom en del fora. Folk mener at det ikke er “verdt det” å kjøpe abonnement / patron status. Man må fortsatt bruke spenn for å bli kvitt irriterende shit.
Vanskelig balansegang. De må finne den riktige før SWL er stemplet som pay2win elendighet.
Dette er den typen F2P modell som jeg hater. Går ikke an å like spillet etter man har spilt dungeons. Får jo null loot! Uten å betale da.
Pvp battleground var enda verre.
Hva skal jeg si? Det kan jo være de endrer totalt på spillet igjen.
Har du testet SWL?
En ting å ha i bakhodet er at Grandmasters i TSW var “for priviligerte”. Så kan hende misnøyen vi ser nå i stor grad er gamle, bortskjemte TSW-abonnenter.
Nei, misnøyen oppstår i det man er ferdig med sin 2. dungeon og man oppdager at det ikke var en BUG som gjorde at du ikke fikk noe loot etter dungeon 1, men selve spilldesignet.
/ragequit
Fra reddit:
**> [–]Atxl 23 points 13 hours ago **
> Yesterday on the discord, someone made calculations ( Tipusui or something) and said that a full red gear set cost about 5000$ in caches. It is the same order of magnitude as Archeage and Skyforge pricetag for end game setup.
[–]Greaterdivinity 6 points 12 hours ago
I ran a few dungeons and got 1 piece of loot between all the boxes. I get these are easymode story dungeons, and I can’t speak to normal/nightmare versions, but I’ve never been so unexcited to loot a boss (or a chest from a boss) in my life. Getting upgrade component after upgrade component isn’t exciting, even if most of the loot dropped would end up being recycled into gear upgrades anyways. I think it’s more a symptom of how the gearing system has changed than anything else : /
[–]SaltyPotamus 5 points 12 hours ago
Think about it. If these are the dungeon rewards that are supposed to get new players excited enough to spend money on the game (i.e. the GOOD rewards) how much do you think NM dungeons will drop, considering that the majority of the playerbase will be doing that content day after day?
How many will even make it to that point only to greet a wall of overwhelmingly disappointing distillates?
Altså, dette lover ikke bra. Det er jo i begynnelsen man må få folk hekta.sterk tekst
Litt mer nyansert:
[–]Kyvia 2 points an hour ago
The thing I don’t get is that everyone keeps acting like you HAVE to open these things. In other games with loot boxes, they drop like candy, and the players just ignore them and move along. Guild Wars 2 for example has their version in Black Lion Chests, those things drop alllll the time, I have like 7000 banked (they stack up to 250 in that game) just because I have space for them. I never felt the Need to open every single one, just accept they exist and move on.
[–]TSW_Gladium 0 points 2 hours ago
They are not reeeally meant for you to just buy with aurum per se, they are meant to make the patron membership look like a great deal. My suggestion would be for there to be golden and silver keys. Silver keys can be bought with a bit of MoF and give lesser rewards than those opened with gold keys, purchased from aurum or patron daily reward.
Som en ekstra bonus så blir den gamle TSW clienten automatisk oppgradert til SWL …
Auch! Og vi har begge spilt et spill med en bra F2P modell, Path of Exile, så det føles litt drøyt. Content messig så er de overhodet ikke tilsvarende, men det er drøyt at Funcom har kjørt så hardt på her.
Ja hele den typen modell testet de jo med LMO. Der alle fikk se en diger kiste i gull at HVIS du BETALER så får du denne, men nå får du bare en liten brungrå en her. Totalt demotiverende og helt 2012.
De kunne heller solgt klær/motorsykler osv og bare gitt en stor F i hele patron greiene. Hadde vært mye bedre.
Send beskjed til Funcom
Har Funcom virkelig gått så hardt på tryne med betalingsmodellen i SWL?
Tror det er stor sjanse for at lanseringen på Steam om en måned blir å seile forbi i stillhet…