Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

#Le hype:
Over 2600 buzzing secret world legends reddit no. No er det såklart ekstra mange fordi serverane er nede, og folk er gira på info, men det er ganske så bra. Men dette er mange folk på ein gang, usikker på om eg nokon gang har sett conan exiles på samme nivå? Veit den har vert på 600ish… PUBG har nesten 5000 no (utan at serveren er nede, men uansett…)

Ser fleire og fleire av dei her. Var kritiske, digger korleis det faktisk blei til slutt

… Overall, the word my partner and I are using to describe SWL is “Streamlined.” It feels like the devs looked at things like addons and conventions and worked to eliminate the bridge between the trick and the reward. Many issues were solved and I’m loving the new gear/progression system a lot more than I thought I would.
PvP is hands-down better. Main story is easily more intelligible and is strengthened by being far easier to follow. Difficulty (about to move to BM at lv26) is good. … . The new Agartha is awesome and pretty and wonderful. I’m finding the “action combat” interesting and better than the tab in TSW… and that really surprises me. The changes to skills I like, and the scaling back on bar slots has me making tough choices.
The f2p scheme seems to mimic Cryptic and is also far more interesting (dupe bugs notwishstanding.) I was worried about the 10k/day Mark limit until I realized Mk III gear sells for 10k marks on Exchange. The closeness of all currency to paid currency means the economy will hopefully be both direct and also rather stable (again, the past two days notwishstanding.) I’m working out ways to maximize the Mark returns via exchange and limits.
Overall I have to admit I was a huge detractor to SWL who had been completely won-over by the reboot.

Bekreftar det streamane eg har sett har fortalt.

Dersom dei fiksar problema dei har no, og nyttar denne sjansen til det fulle, så blir SWL ein braksuksess. Kjappe, konservative overslag basert på spelarbasen i 2016 tilseier at det her blir ein real boost på bunnlinja. Dette er også før PR mølla er satt i gang, og før spelet har launcha på steam.

Kryss børsfingrane dykkar for at funcom har medgang med fiksen dei jobbar med no.

8 Likes

Ja vel ? :slight_smile:

Altså, i og med at det er såpass få som har vert gira på SWL relaunch, så kan det hende eg bommar noko voldsomt her. Men då er det berre å belære meg, slik at eg ikkje fortsetter å være desillusjonert, men her er slik eg tenker:

Ingame purchase i TSW gav mykje meir omsetning enn nokon DLC dei har gitt ut. Vi ser på twitch at folk brukar penger i spelet, både patron program og andre ting som scooter, våpen og klede.

Pågangen no, før PR mølla er satt i skikkelig i gang, har vert enorm. Responsen har vert god --> nokon vil falle av fordi det var gratis nedlasting og dei ikkje likte det, men ein god del av dei som prøvar vil spille over tid.

Då har vi to viktige element: Pengebruk og spelarbase i eit spel som er bra. Dei fleste er nok relativt moderate, men det er ikkje sjeldan at folk legg igjen mange tusen kroner i året. “whales” tilsvarar ganske mange solgte kopiar av CE…

Så, til plassen eg fryktar at eg bommar grovt:

Q4 2016 gav omsetning på 1 617 000 USD. Hovudinntektene kom frå Anarchy online (lite…?) Age of Conan (litt meir, men mykje mindre spelarbase enn TSW, og TSW.

Kor mykje kom frå TSW? veit ikkje eg, men det kan vel ha vert ein plass mellom, tja, sei 550 000 + - 300k, sidan eg ikkje har tenkt nøye over det…

Uansett: med eit spel som i større grad legg opp til at folk skal bruke penger, og ein spelarbase som kan bli veldig mange gangar større enn den har vert før, i eit spel som over alt fungerar betre og er gratis å laste ned…

Kva er det eg ikkje ser her?
(Eg er veldig spent :slight_smile: )

Edit: I tillegg seier jo Funcom sjølv at dette kan bidra til penger i kassa…

7 Likes

Nettopp. Potensialet er hårete, hvis dette klaffer. Mer hårete enn folk er klar over.

Lurer på om det er interesse eller nedetiden som har gitt denne spiken:

Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Secret%20world%20legends,Conan%20exiles

5 Likes

Spillet er f2p og hvis modellen er fair kan man spille hele spillet gratis uten å bruke en krone. Jeg tror noe av ideen med denne modellen er å få inn penger ved at spillerne kjøper tilgang til å åpne opp weapons fortere enn de ellers ville ha klart, men alle tidligere TSW-spillere får unlocka alle weapons gratis.

Økonomi-modellen er basert på at hvis man bruker nok tid kan man spille helt gratis. Har du litt mindre tid til rådiget kan du ved å bruke litt cash få raskere fremgang i spillet. Eller alle kan betale for å få litt raskere fremgang. Alle f2p spill får et voldsomt oppsving i starten, men ofte faller de litt tilbake etter hvert. Det store spørsmålet er hvor mange som bruker penger og hvor mye. Her er det ikke lett å gi noe fasit-svar. Det avhenger nok av hvor godt spillerne liker spillet noe som også inkluderer hvor fair de synes økonomi-modellen er pluss en del andre parametre.

2 Likes

Tok tid å fikse det her. Bra de banner folk som utnytter systemet. Tar vel uansett ikke lang tid før de er tilbake. Får bare håpe at det ikke blir noe mer tull med økonomien. Det vil få store negative effekter på hva folk er villig til å spytte inn i spillet.

5 Likes

“Territory Manager” errors are caused by your login attempt timing out, currently being caused by heavy traffic on our login servers. If you get an error about the Territory Manager, please simply try logging in again! Thank you!

Huff, heavy login. Høres fælt ut. Noen som hører lyden av Funcom kassa som fylles opp av folk som kjøper mounts til 10dollar stykket? :smiley:

10 Likes

Litt dumt at dette ikke ble oppdaget i lukket beta.Der burde AH blitt testet skikkelig. TSW sin cash shop fikk et betydelig tilbakeslag som det aldri helt klarte å fikse den gang mankini-gate kom:

Så det gjelder å trå ekstremt varsomt når det gjelder items som spillerne har betalt for og cash shop generelt. Dette er et minefelt som den mankinigate saken viste.

AH er en viktig del av SWL sin økonomiske modell med trading av tid/ekte penger, så dette må de få på plass igjen ASAP. Jeg håper virkelig SWL blir en stor suksess slik at sesong 2 endelig kan begynne forhåpentligvis før året er slutt.

Problemet er vel at du fikk mer ut av å holde tilbake AH buggen enn ved å rapportere den. At buggen burde ha blitt funnet i lukket beta er vel å bra det, men det blir litt som å si at all programvare burde være buggfri. Det er en utopi. :stuck_out_tongue:

2 Likes
7 Likes

Ny launch trailer! https://www.youtube.com/watch?v=DwPPExICQhg

6 Likes

Får håpe dette blir en suksess, så kanskje denne karens ønske går i oppfyllelse.

1 Like

Secret World Legends, the relaunch of The Secret World, is
launching today as planned 26 June after an early start
phase initiated Friday, 23 June 2017.

Secret World Legends is a Free to Play Shared World RPG and
can be downloaded through Funcom’s official channels.
The game will be released on Steam on 31 July.

To read the full press release visit the “News” section of
the Funcom website.

Funcom N.V.
26 June 2017
Badhoevedorp, The Netherlands

This information is subject to the disclosure requirements
acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act)

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=430469

11 Likes
5 Likes

Cringeeeee

førsteinntrykk:

8 Likes

nesten 1000 buzzers på reddit no. Til samanlikning har
CE 226 stk
CS:Go 14,5k
PUBG 4,7k

Hypen lev fortsatt

9 Likes

Han fyren her er morsom å høyre på (og slitsom). Han er ganske forbanna på forandringane, og gir eit ganske kritisk blikk på saker og ting. Når det er sagt så seier han at han diggar TSW universet så mykje at han kjem til å fortsette å spele.

1 Like
8 Likes