Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Tror poenget gikk dere hus forbi. For å tjene inn TSW tenkte jo jeg på da men

1 Like

Vil tro han tenkte på utviklingen som har vært siden de kom på ideen med å gjøre det om til F2P.

1 Like

riktig @koe
Hvor mye har de å hente inn på TSW? var ikke det spillet profittabelt inntil nylig?

For en barnslig tilbakemelding,

Han sa vel SWL og ikke TSW, altså kostnader relatert til omstruktureringen. Disse er ikke i nærheten av kostnadenen til TSW.

7 Likes

Vet ikke helt hva dere kom fram til nå, men da er det bare latterlig å tro swl kan ha tjent inn utviklingskostnadene på 1 mnd? Altså de utgiftene funcom har brukt på å gjøre om tsw til swl frem til nå.

Tipper 200 000 000 sånn cirka give or take

Ja jeg beklager om dere følte det var barnslig. Det var humor. Jeg så humor i det. Det var fordi jeg lo så høyt i virkeligheten. Jeg lo akkurat slik jeg skrev der.

Spørsmålet er jo legitimt om en ser slik på det som dere. Om man tenker slik som meg blir det veldig morsomt. Funcom har vel brent 300 000 000 på TSW hovedsaklig så om SWL skal bli ‘profitabelt’ ble bare litt løye for meg :rofl:

Hvor lenge var ce ute før det ble børsmeldt at spillet hadde “tjent seg inn”?

Det er litt å ta igjen…
MEN, det er 100% irrelevant fra akkurat NÅ og fremover.
Om de tjener penger på SWL så spiller det 0 rolle hva de har brukt eller ikke brukt før :slight_smile:

Dere må ikke ta Morti seriøst når han har solgt. Snur og blir kritisk med en gang, helt til han kjøper mye igjen å snur TOTALT. Dette har han gjort så lenge jeg har følgt Funcom.

2 Likes

var det ikkje etter 7 dagar? 320k solgte og profitabelt…

2 Likes

Det vil jeg si er en riktig observasjon. Men, det gjør ikke diskusjonen mindre verdt! :slight_smile:

Blir ikke overrasket om Funcom kommer til å rapportere rundt det økonomiske på SWL. Det er veldig vesentlig informasjon for aksjonærer. Slik det er nå så ser det også lovende ut. Vil påstå en rapportering kanskje til og med er sannsylig selv om den ikke nødvendigvis vil formuleres slik det ble gjort med CE.

Det er jo litt løye det då at jeg har både HAR 45k aksjer. OG at jeg skriver mye positivt om Funcom etter at jeg har solgt en del ned pga reallokering. Hva med de kommentarene da?

Når jeg “tar på meg den andre hatten” så får dere spørsmål som er positivt innstilte. Svarer dere godt vinner alle :slight_smile:

Neimen, går det an å være positiv når man har solgt?

4 Likes

Jeg synes du er god Morti ingen tvil om det! Du er en av mange som bidra med mye som jeg setter pris på.

4 Likes

Denne karen har fått over 100K views på sin video, og er så langt svært positiv til SWL.

The Secret World Legends First Impressions "Is It Worth Playing?"

So after playing the Secret World Legends for a few hours, I have to say I enjoyed it a lot more than I thought I would. I don’t know why I hated the game so much originally. I know I really disliked the combat system, but with the new action targeting, it actually feels a lot better. It’s not perfect, but it’s a big step up from what it was, in my opinion.

I also feel they have done a much better job teaching new players how to play the game, from the upgrade system to the talent tree, it all makes a lot more sense.

They haven’t really changed that much of The Secret World. It’s mostly just UI changes, quality of life changes, and a change to the targeting system. But I feel as though these positive changes alone have made it a lot easier for me to focus on the unique aspects of the Secret World Legends; like it’s innovative questing, the way it delivers narrative, and just the overall theme of the game.

But yeah, that wat the Secret World Legends. I’m actually going to continue playing this game on stream because I genuinely enjoyed my time with it. And I highly suggest you check out as well, as it’s quite a unique MMO, and is free-to-play now, so you’ve got nothing to lose in giving it a try.

4 Likes

Det som kanskje er meir interessant her, er det store bildet. Viss man ikkje skal ha korte trades, til dømes å selge no og komme seg inn billegare før steam-release slik mange har tenkt.

SWL genererar cash utan tvil. (Ingen tvil i havet). Og vil bidra til auka bunnlinje i lang tid framover, med all sannsynliget.

"Er det kun hype, der spelarane forsvinner fort?"
Vel, du det tvilar eg sterkt på… SWL konseptet er gjennomtesta, og har hatt faste spelara i 5 år no. Folk som hyller relaunchen.

Kva sitter vi igjen med då? Jo, eit spill som er profitabelt i fleire år framover…

I tillegg til det CE skal selge på PC, Xbox og PS4.
I tillegg til TSW spelara som vil oppleve “season 2”.
I tillegg til dei nye prosjekta.

Ein ting som er utfordrende med å diskutere på forum, er å formulere kva horisont ein tenker på. Nokon har 1 veke perspektiv, andre 1 mnd, andre 6 mnd…

5 Likes

Det som er viktig nå, er at de kommer med noe nytt innhold til SWL, i form av en expansion eller noe og tar seg litt betalt for denne. Ok Funcom? Vi vet at dere leser forumet :slight_smile:

Og sett igang med Anarchy Online 2 :slight_smile: (Hvis ikke det er usa prosjektet?) :slight_smile:

3 Likes

Og sidan dykk alt har annonsert at Season 2 kjem, så blir det vel bra? :wink:
og det er vanskelig å ikkje legge merke til:

[details=Summary]Today, Funcom is a company in a renewed growth path and in the last stages of changing to the
new strategy first put forth in late 2015:
· Developing small and innovative games, focused on trying new concepts, experimenting with
new technology and platforms, and utilizing our IPs while keeping the investment level low.
· Developing larger games, focused on genres or game types where we can create products
of higher production value than the competition, using our own or 3rd party IPs and drawing
from the innovation and experimentation of the smaller products to lower the risk overall.
· Leveraging and growing the internal IPs such as Anarchy Online, The Longest Journey and
The Secret World for both internal and 3rd party licensing[/details]
Kva er det som vert annonsert etter Relaunch? :slight_smile:

Og så kan ein jo vinkle ting som ein vil. Fekk den her i innboxen for eit par minutt sidan:

LOLOLOL Funcom er desperate etter nye spillere:

Får alle som har registrert seg på Funcom sine sider siden AoC den då tru?

1 Like

Jeg er opptatt for tida med å spille SWL. Dette spillet er mer enn bra nok til å få nok inntekter til å fullføre season 2. Denne uka skal release-planen for SWL komme mener jeg det ble sagt på streamen. Det ser jeg frem til. Det er endelig masse spillere i Agartha igjen og det er flott å se.

Funcom har også vist at de har lyttet til kritikken i det siste og vil gjøre en del endringer i SWL.

Denne streamer gjengen her blir bare mer og mer hektet virker det som:

https://www.youtube.com/watch?v=s0x91hwOjM4

sitat:
"Published on Jul 3, 2017

Oh geez Secret World Legends is getting more and more entertaining the more frequently we play the thing. It’s slowly creeping its way into one of my favorite MMORPGs even though I was so strongly against playing it in the past.
"

Og i løpet av denne måneden skal det lanseres på steam. Dette er SWL/TSW sin siste sjangse og dette blir veldig spennende. Får endelig SWL/TSW det publikum spillet fortjener? Time will tell.

Alle MMOene som melder overgang til f2p får en voldsom boost i antall spillere og dette vil gjelde også for SWL tror jeg. Reagerer kursen på det mon tro?

12 Likes