Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Plass 41 på GTS, ganske bra det, uten noe som helst hjelp fra Funcom…
Hva pokker er det ledelsen tenker på som ikke prøver å hjelpe spillet sitt noe som helst.

1 Like

Nivået ble nok redusert mye når de gikk fra TSW til SWL :slight_smile:

5 Likes

Swl er et nisjespill, det har liten hensikt med mye reklame. En mail fra funcom og en artikkel på mmorpg. Com og massively pluss litt twitter og reddit holder nok for å nå målgruppa.i alle fall 90% tipper jeg.gamespot har også av og til kommet med en artikkel.

2 Likes

Greit med nisjespill, men det er forskjell på mye reklame og ingenting.

Det kan nå godt være de kjører på med reklame, men reklame har jo blitt smartere så man kan treffe smalere og SWL er jo et ganske smalt produkt.

1 Like

Må si jeg er skuffet over antall spillere. Trodde vi skulle opp mot 3-4000… kommer kanskje!

Midt i uka… tvilsomt. Prøv til helga.

Tilbake på #90ish på GTS http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers&page=4

Det er penger utenfor topp 25 også, men da må du holde deg der leeeenge.

1 Like

Ja, jag tro de är på rätt spår. Kollar man grafen har en relativ liten spelarbas (50 000) hållit en jämn intäktsbas på runt 200 K usd/månaden under 2016. (Snitt 300K/m 2015). Spelarbasen har under dessa 3 år varit rätt konstant från (60-40000) på 3 år.

Om det nu ändå dra in minst 2.5MUSD per år så är det värt med ett litet team, det ger goodwill och en liten intäkt. Sen håller man spelete igång, jag har följt communityt på discord och det är god stämning en mogen publik. Om det bli en TV serie har spelet en bra platform spelare att utgå ifrån

Från Q4 rapporten. Tror vi kommer se UA när de fixat alla buggar

Spillerne må ha spilt gjennom mye story-content før man kommer til denne nye ekspansjonen, så antar at det vil være begrenset hvor mye effekt markedsføring akkurat nå har. Denne ekspansjonen bringer først og fremst tilbake veteranene i spillet.

3 Likes

mmorpg

4 Likes

Ahh okei. Det var jo nesten litt skuff. Sånn jeg forstod det på de jeg prata med var det vandkelighetsgraden som gjorde spillet interessant for dem…

40% bruker steam, 60% bruker funcom sin klient.

8 Likes

Steam sier nærmere en mill eiere vel?

Det er med de gamle eierene, begynte vel å telle oppover fra 450k viss jeg ikke husker feil.

3 Likes

Steam har vel aldri inkludert dem som bruker Funcom sin klient?

Det Halling mente var vel at det var 450k eiere av TSW på Steam fra før av og at SWL telte videre opp derfra.

4 Likes

Doh, ja visst… bare jeg som er treg :joy:

Der kom eposten :gift:

12 Likes