Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Cash positiv ja. Betydningsfull for Funcom nei. De drifter fortsatt AO fra 2001. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Skal ikke se vekk i fra at Fredrik M har fikset det slik nei. Er cabinet som sitter på tv serie biten.

Er ikke SWL Funcom sin egen IP da?

1 Like

Jo ikke det jeg mente. IP er Funcom, men er garantert Fredrik M og cabinet group som står bak at det blir laget en tv serie. Litt klønete skrevet av meg.

FredM og Cabinet har lite og ingenting med den TVserien å gjøre, ei heller IPen

Da undervurderer du Fredriks Kontakter i filmverden! 100% siker på at han har en finger med i dette.

Fredrik M og Gudrun Giddings var begge produsenter på Age of Conan: Hyboria Hangover og Conan the Barbarian: The Motion Comic.

Så og tro at Fredrik ikke har noe med dette og gjøre er veldig naivt!

FredM Eier Conan IPen, derfor er han jo involvert i det som skjer rundt den . Men TSW IPen eies 100% av Funcom. Dersom Fredrik skulle ha hatt noe med dette å gjøre ville det vært mye mer naturlig at den var innlemmet i Heroic Signature noe den ikke er.

Og dersom du følger FredM på sosiale medier, så vet du at han har MANGE prosjekter allerede. Så det ville ikke være naturlig at han jobbet med TSW Ipen når han han ikke eier den.

Men @FredM er jo også medlem på forumet :wink: Så kanskje han svarer ? :wink:

2 Likes

Sykt mye at det han har holdt på med har vært sammen med Gudrun Giddings som har jobbet for Paradox Entertainment.

Funcom har IP ja , men giddings har media right til Secret World siden 2012 !

Betyr nok at Giddings sitter igjen med pengen for tv serien, men Funcom får reklame for spillet.

Hvilket spill? TSW som er nesten utdødd?

Ikke mye verdi der. Funcom får nok en fin sum penger om det blir TVserie, samt at de får eksponert en IP det kan lages mer spill i.

2 Likes

Er Giddings som har media right som hun har hatt siden 2012 så tror ikke Funcom får mye for denne serien annet en reklame. Media right forTSW har nok fulgt over til SWL.

Jeg mener ikke at Fredrik er direkte innvolvert i produksjon.

Jeg er litt usikker på hva du mener.

Ikke annet en at jeg tror Fredrik har visket Giddings i øret at hun bør bruke sin Media right til å lage tv serien. Bra for Funcom og bra for Fredrik :slight_smile:

Betyr jo egentlig ikke noe som helst :joy:

Spørsmålet kunne kanskje heller være hvor store kostnader/investeringer Funcom legger ned i dette fremdeles?

Går det i pluss så går det i pluss. - Og omvendt.

I siste tilfelle bør man (om ikke annet) ha en plan for fremtidig inntekt.

En stor klientbase er verdifull i seg selv.

1 Like

Spillet vil nok være cash positive en god tid fremover. Se på AO. Sviver fortsatt

1 Like

Min enda inblandning i detta projekt är att jag introducerade Gudrun till Funcom för ett antal år sedan. Hon paketerade sedan TSW med det nuvarande produktionsbolaget, som jag också känner till väl. Jag är dock inte Producent på projektet.

23 Likes

Takk for svar Fred!

1 Like
7 Likes

Funcom retweetade denna nyss. Spännande eftersom man inte hört något om Depps produktion av SWL serien

Kanske inte är dött där ändå?

1 Like

https://store.steampowered.com/app/1017810/12_Month_Patron_Bundle/

Kom ut ett nytt DLC för 3 dagar sedan. 12 månaders patron för 100 euro. De om något säger väl att man kommer supporta SWL minst ett år till? :slight_smile:

6 Likes