Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Selvaag Bolig (SBO)

På et tidspunkt ønsker jeg å gå inn, men selvaag blir vel ikke attraktiv igjen før utbyttene kommer tilbake på et greit nivå?

Blir nok en stund til at boligmarkedet kommer tilbake til hva det var.

Hei,

Har tenkt å kjøpe meg litt i eiendom, og har kommet over Selvaag, også mtp. utbytte. Helt greit utbytte nå pdd (14-15%-ish på dagens nivå).
Ser dog at resultatet har redusert seg ganske heftig, og lurer på om det muligens bare vil bli værre nå med enda en renteøkning og svakere kjøpskraft (Dyrere drifstoff og enda mer skatter og moms fra vår kjære regjerling).

Hva tenker dere som har fulgt selskapet? For tidlig å si om bunnen er nådd?
Kunne gjerne ventet til slutten av 2024 for å være sikker, men da går man muligens glipp av en deilig oppgang hvis det plutselig snur.

1 Like

Utbytte ble vel satt ned fra 4 kr til 1 kr

Ja det så jeg. Men har visst bommet litt, trodde det var kvartalsutbetalinger, ikke bare 2 ganger i året (?).

1 Like

2 ganger i året ja
Lyst til å gå inn, men ser ikke hva som skal være triggere nå med høye renter lavt utbytte
Men på lang sikr, er det god inngang nå

Selvaag Bolig ASA: Fullført tilbakekjøp av egne aksjer til aksjekjøpsprogram for ansatte

Selvaag Bolig ASA: Completed buyback of own shares for employee share purchase programmes

Selvaag Bolig ASA: Invitation to presentation of third quarter 2023 results

Selvaag Bolig ASA: Invitasjon til presentasjon av resultater for tredje kvartal 2023

Selvaag Bolig ASA: Q3 2023: Good profitability and homes for NOK 5.3 billion under construction

Selvaag Bolig ASA: Q3 2023: God lønnsomhet og boliger for NOK 5,3 milliarder under bygging

Selvaag Bolig ASA: Meldepliktig handel for primærinnsidere

Selvaag Bolig ASA: Mandatory notification of trades by primary insiders

Sentralbanken setts opp renten og en boligbygger går opp 7% på dagen

Hva skjer? Noen som kan forklare?

Var vel indikert at dette er toppen og at det skal ligge her en stund og ikke gå enda mer opp.

5 Likes

Selvaag Bolig ASA: Q4 2023: Solgte boliger for 2,6 milliarder kroner i 2023

Selvaag Bolig ASA: Q4 2023: Sold homes worth NOK 2.6 billion in 2023

Selvaag Bolig ASA: Invitation to presentation of fourth quarter 2023 results