Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Shamaran petroleum (Lundin)

Kom over shamaran petroleum på Nordnet og Stockholm børsen !
Av mange olje/energi papirer der ute så syns jeg denna ser veldig potens ut!?
http://www.shamaranpetroleum.com/s/Home.asp

http://www.shamaranpetroleum.com/i/pdf/170131-Corporate-Presentation-Feb-2017.pdf

Lundin feiler sjeldent i sine prosjekter og denna ser ut som kort sikt en liten svensk rakett?
“Nylig” kjørt emisjon og oppkobling av atrush med potensiale på opptil 100 k fat PR dag!
De bygger etter det jeg forstår pipeline nå og skal kobles opp i q2 2017!

Noen svenske olje eksperter her eller noen som har sett eller vil se på denna ?:slight_smile:

1 Like

Chris Bruijnzeels, President and CEO of ShaMaran, commented “I am extremely
pleased that we expect to be producing before the end of June 2017. The Atrush
field holds significant resources and the onset of production will allow us to
move forward to realise full value from this asset.”

The 30,000 bopd Atrush Phase 1 Production Facility (“Production
Facility”), the pipeline between the Production Facility and the block boundary
(the “Spur Pipeline”), the pump station, the intermediate pigging and pressure
reduction station (“IPPR”) and four production wells are all ready for first
oil.


The final 35km section of pipeline which will run from the Atrush Block
boundary to the tie-in point on the main export pipeline (the “Feeder
Pipeline”) is nearing completion. It is expected that the Feeder Pipeline will
completed and first oil exports will commence by the end of June 2017.

@Malvin sitter du her fortsatt? Vurderer inngang i påvente av produksjonsstart. Selskapet framstår som meget spennende.

Edit: Mistenker at emisjonsfaren er tilstede. Har fått med meg at de hentet penger i januar (25milioner usd) på 0,67 SEK mot dagens kurs på 0,745 SEK

Ser at det begynner å skje saker rundt Shamaran om dagen, noen som har fulgt denne aksjen ?

Tror first oil kommer i slutten av måneden. Er ute, så håper på en dipp snart…

har fulgt litt med på forumet på Avanza , de har en stor tråd der på Shamaran, mange tror vel at den skal opp.

Tror også at den skal opp, selskapet har et enormt potensiale ut i fra forventet produksjon fra prosjektene

ja ser de skriver at største parten av piplines er ferdigstillt og testes nå.

Blir litt sur om det kommer melding over helgen nå når jeg er ute… Sitter du med SNM??

Ja sitter enda :slight_smile: fikk lastet litt mer på 0,74 ! Så nå når forst oil står på trappene så kan det bli noen prosenter tenker jeg ! 12" rørledning er ferdig testet og de tester 36" nå ! Den skal stå ferdig testet nå de nærmeste dagene !
Brønn start er såpass nært nå at ny emisjon tror jeg ikke skal trenges!

Kosten for dette feltet blir 8$ fatet så det burde klare og dekke lånet de tok i fjor, og i tillegg dekke utgiftene for og få de andre blokkene i produksjon !
Pluss at KRG har ordnet betalingsavtale med aktørene i regionen !
DNO har begynt og motta betalinger Så det lover godt!

Er jo risiko med selskaper i disse områder men spennende :+1::+1:

First oil kan komme fra midt juni frem til slutten av juni !
Det som og ligger litt i korta er uttaleser fra Lukas lundin som har sagt at de vil ha større fokus på operasjon med lundin Norge og har lyst og kvitte seg med mye utenlands ! Så om shamaran er ett av de selskapene som skal selges kan det fort komme bud som skal tilsvare potensiale med 100k fat produksjon PR dag!

Har lest at lundin familien har snitt på 3kr ca!

Tipper denne artikkelen er skyld i dagens oppgang!
Betalings sikkerheten til shamaran er så og si spikret der !

Må kjøpe på mandagen :head_bandage: eller litt utover i uken. Regner med at det ikke er for seint å kjøpe seg inn før first oil

ja det virker som at det skjer noe, vi har Lundin familie på jobb. det handles privat i hvertfall.

ja sitter med litt SNM , fikk fyllt på litt på 68. mange ute hos oss som shopper

Den har ligget på 65-74 øre nå i laaaange tider så 7% opp tror jeg ikke er for sent til first oil nei! :+1:

Hvor jobbe du @jippii ?

HIGHLIGHTS AND DEVELOPMENTS

Operations
• The 30,000 bopd Atrush Phase 1 Production Facility (“Production Facility”), the pipeline between the Production Facility and the block boundary (the “Spur Pipeline”), the pump station, the intermediate pigging and pressure reduction station (“IPPR”) and four production wells are all ready for first oil.

• The final 35km section of pipeline which will run from the Atrush Block boundary to the tie-in point on the main export pipeline (the “Feeder Pipeline”) is nearing completion. It is expected that the Feeder Pipeline will completed and first oil exports will commence by the end of June 2017.

Utsnitt fra aksjonærmøte highlights på kommende møte 15 juni :+1::+1:

ja det blir spennende å se