Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SHELF DRILLING LTD (SHLF.OL)

Kjøper det ikke, oljen er under 80 neste uke. All oljeservice er overkjøpt?
Wtf, begrunn please

Tradere har sin agenda, og vinkler sine strategier for salg og kjøp deretter. Greit det, håper de tjener litt på variasjonene i kurs.
Jeg velger å sitte long, min Shelf post er opp 457,2% fra GAV så langt. Har ingen planer om gevinstsikring, venter et år eller to på utbytter og ekstra bi-, evt pensjoninntekt. Har hatt, og har, ståltro på at O&G industrien blir vanvittig lønnsom i årene fremover. Ser at både drilling og seismikk nå er utsolgt 2023, 2024 fylles opp, og ratene går nordover. Real time oljepris betyr lite for det fundamentale, som er at en ressurs som er grunnlagetfor enhver moderne stat er i ferd med å bli 1ste prioritet å sikre tilgang til. Drilling og seismikk blir vinnere fremover.

3 Likes

Har ingen tro på at oljen skal betydelig ned neste uke eller ukene utover høsten. På den andre siden, som @anon88662507 viser til, er det derimot en mulighet for at oljen reduseres - viktig å forstå pro og cons. Kan skrive en bok om oljen da det er den jeg kan best, men for å spille djevelens advokat kortfattet så om det blir crude build i USA så kan dette naturligvis bremse momentumet til oljen - men ikke reversere. Sistnevte beror seg på både API og EIAs rapport denne (massiv draw),forlengelse av produksjonskuttene til Saudi og Russland. Viktig er det også at BKR har over flere uker rapportert synkende rigg count - USA shale vil også ha høyere pris? Om det er noe som kan reversere momentum til oljeprisen så fremstår resesjonsfrykten mest relevant. Nå vet ikke jeg hvilke tall som kommer til uken, men om det kommer tall/data som indikerer økonomisk nedgang (utover dem som foreligger) vel da er der høyt sannsynlig med dropp i oljen. Det er mange flere variabler for og i mot oljeprisen - men dette er ikke en oljetråd. Hovedlinjene i posten til @oddone er også gode grunner for å være inne i oppstrøms, men særlig drill, i tiden som kommer.

Den er godt opp siste måned men bed siste 6 mnd. Jeg vurderer å kjøpe. Det kan godt hende at det løsner for alt av olje relatert de neste 4 mnd. Vil bare finne ut hvor det er mest oppside ved ett slik drømme scenario for olje relatert. Shipping olje gass eller rigg?

Ikke godt å si. Følger supply også, såklart er potensialet stort der, men risikoen likeledes. Stor ulikhet er det i selskapene. Tilsvarende gjelder for seismikk også, mens EP har god inntjening nesten uansett hvilke det er snakk om med denne oljeprisen som er nå og høyere - tar da utgangspunkt i majors og Akerbp her hjemme. Av oppstrøms fremstår EP for meg på generellbasis som en no-brainer, mens drill følger tettest av dem som nevnes etter.

Mye positivt for oljeprisen nå - Saudi skrur opp prisen på sin olje. Ukraina skaper usikkerhet rundt russiske oljeleveranser fra Svartehavet. Dette utover det som er nevnt over i posten her. Alt kan snu raskt derimot som vi har opplevd så mange ganger det siste året, selv om zoomen har mye å si - kort vs lang sikt.

Surnet for både oljen og shelf. @anon88662507 - god vurdering…

Shelf Drilling Fleet Status Report Updated August 2023

Shelf Drilling Reports Second Quarter 2023 Results

Meget godt resultat. De kan jo faktisk doble EBITDA fra ish 115 til ish 230 i neste kvartaler slik jeg leser det.

1 Like

Veldig grei utvikling nå

Bra oppgang i går, hadde håpet vi skulle bryte 27, men likevel. Er ikke så mye motstand før 28 området, men et marginalt bedre volum får kursen kanskje gjennom. SMA 50 begynner å nærme seg 100dagers gildenesnitt, og forhåpentligvis bryter gjennom 200 dagers . Oljen fortsetter å trøkke på, selv om nå etter hver begynner risikoen å bli størst på nedsiden…

1 Like

Fearnley Securities har oppjustert kursmålet på Shelf Drilling til 49 kroner fra tidligere 44, og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.

Det fremgår av en rapport torsdag.

Med 35 av 36 rigger under kontrakt og en stigende global utnyttelse, estimerer meglerhuset en ebitda henholdsvis 97 og 99 millioner dollar i tredje og fjerde kvartal, mens estimatet for 2024 er 476 millioner dollar.

Med kvartalsvis ebitda-økning og forventet fri kontantstrøm på 120 millioner dollar i 2024, ser Fearnley at Shelf Drilling nærmer seg en vellykket refinansiering av sin 1.210 millioner-dollar-obligasjon, noe som kan gi betydelig lettelse til aksjen, ifølge meglerhuset. (Tdn)

1 Like

Et annet selskap, men samme segment: "Seadrill melder om økte totalinntekter, fra 266 millioner dollar i første kvartal til 414 millioner dollar i andre kvartal.

Driftsresultatet steg fra 51 til 109 millioner dollar.

Med økt overskudd vil Seadrill nå sette igang et tilbakekjøpsprogram på 250 millioner dollar. "

Poenget er at som vi kjenner til at markedet er i solid bedring.

1 Like

Major Shareholding Notification - Shelf Drilling Ltd

image

Du forventer en korreksjon her?

Jeg spekulerer i at motstanden er for formidabe ja og har handlet deretter. Men forventer ikke korreksjon.

Shelf Drilling Presents at The Pareto Securities’ Annual Energy Conference 2023

Shelf nevnes i ukens aksjesladder. Oppsummert nevnes at SHELF på sikt vil kjøpe opp SDNS .

Notice of Conditional Full Redemption