Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SHELF DRILLING LTD (SHLF.OL)

Er selv long i Shelf Drilling på 4. året med mye trading frem og tilbake. (Har til tider vært et jævla slit) De har et sterkt operasjonelt fundament med en diversifisert backlog og en god strategisk retning mot premium jack-up-rigger. Jeg oppfatter at bolaget har håndtert Saudi Aramco utfordringene relativt godt hittil, men jegsyntes det er fortsatt noe usikkerhet rundt hvor raskt de kan sikre nye kontrakter for de ledige rigga. De kjører med en EBITDA forventning på $330–$380 millioner i 2025 og en langsiktig strategi for gjeldsreduksjon så de kanlevere videre vekst, men dette forutsetter at de navigerer de kortsiktige utfordringene på en effektiv måte.
Hvisomattedersom Shelf lykkes med å plassere riggene i Vest-Afrika og Sørøst-Asia uten store inntektsfall så kan aksjen ha betydelig oppside. På den andre siden hvis ubrukte rigger trekker ut i tid og dagratene begynner å falle, kan det legge press på inntjeningen. Vi må ligge godt i $70 + fremover.

2 Likes

Handel utenfor børs?

For de som ikke fikk med seg SB1 Energy Conference så gir Shelf en presentasjon selv her:
https://sb1m.brightcovegallery.com/ec2025/detail/videos/day-1/video/6369098816112

Starter etter rundt 20 min.

1 Like

Har selv tatt et lite bet her og tenker å utøke om den holder seg/faller ytterligere. Er kjent med at rigg-sentimentet er dårlig p.t. - men i min bok er det da man skal satse (om man har troen på at det vil bedre seg). Ser både SP1 og DNB opererer med relativt høye kursmål og det er vel en noenlunde syklisk bransje. Liker at de fremhever verdien av flåten spesielt rundt Premium flåten - så ligger verdier der i bunn.

Dersom marked tar seg opp - det blir snakk om utbytte osv - skal man vel ikke se bort ifra at kursmål kan nås på 1-2 års sikt.

Fra FA

Bevegelser

– Jeg har sterk tro på både Dolphin Drilling og riggmarkedet fremover, og vi er en langsiktig aksjonær i selskapet, sier Tor Svelland, som nylig gikk inn og ble største aksjonær. Aksjen stiger 3,9 prosent til 1,85 kroner.

Er ingen ekspert innen teknisk analyse, noen som har peiling? Virker som momentum har snudd litt eller snakker vi om en dead cat bounce?

1 Like

Ikke godt å si hva som skjer.

Men har bemerket at det går en del poster utenfor børs.

I går ::

Tro om det er en forklaring på hvorfor insidekjøp uteble etter Q :thinking:

Kan det være at Araibian drilling & Shelf planlegger noe på bakrommet :thinking:

Major Shareholding Notification - Shelf Drilling Ltd (SHLF NO Equity; ISIN KYG236271055)

Financial calendar

Shelf Drilling Announces Contract Update in North Sea

Disclosure of shareholding

På topp 5 i morgen? :smirk::medal_sports:

Shelf Drilling Annual Report 2024