Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SHELF DRILLING LTD (SHLF.OL)

Ja, jeg mente ikke å være bedrevitende. Jeg er vel ikke noe eksempel på bestepraksis her… Jeg har imidlertid erfart at jeg ofte kan ha rett i mine antakelser og om jeg hadde lagt litt mer energi i å lage slike varsler, kunne jeg ha tjent på det.

1 Like

Shelf burde stått i 60 pluss allerede nå, kom på børs i 2018, stod i 60 pluss da, enda bedre utsikter nå. Ingen restrukturering ergo flere aksjer nå enn da. Lagger etter Borr, men denne kommer.

Må få bekrefta brudde,men ser veldig lovende ut.

Har dere kjøp dere inn,? Shelf er selvgående en god stund fremover . 3x

Shelf Drilling Secures 3-Year Contract Extension on the Shelf Drilling Achiever

Shelf Drilling Announces Acquisition of Deep Driller 7 Jack-up Rig for USD 30 Million

Shelf Drilling Announces Agreement to Acquire Five Jack-up Rigs from Noble Corporation

Shelf Drilling, Ltd.: Contemplated Private Placement in Connection with the Acquisition of Five Jack-Up Rigs from Noble Corporation

Billig inngang nå hvis man ser 24 mnd perspektiv?

I min naivitet ser jeg liten nedside her. Kursen fremstår som lav. kan det bommes her hvis lengre perspektiv? 2 år +/-

Spør for en venn

1 Like

Tja, på kort sikt kan det være en god del nedside fra dagens kurs. Hadde vært bedre om du hadde gått inn i fjor :slight_smile: Går du inn nå kan det godt hende du blir sittende med et surt papirtap mens aksjen trades sidelengs i noen måneder … Samtidig har kursen falt en del tilbake så det kan jo hende det kommer en rekyl.

På litt lenger sikt er regnestykket ganske enkelt: det er relativt få oppjekkbare rigger tilgjengelig i verden og liten sannsynlighet for at det bygges flere. Dersom Trøim og co. får rett skal det borres mye de neste årene og da skal Shelf høyt opp over dagens kurs for å gjenspeile inntjeningen man ligger an til å få i et slikt scenario.

Det er uansett åpenbart at markedet i dag ikke priser inn monsterinntekter i 2023/4 og utover, så i den forstand kan du kanskje si aksjen er “billig”, men om det skulle skje noe som gjør at gulltidene vi håper på ikke kommer i tide til at gjelda må betales så er den kanskje “dyr” nå. Utvidelsen av kapasiteten som Shelf har gjort i det siste må jo da tolkes på samme måte: veldig bra hvis gulltidene kommer, veldig dårlig hvis de uteblir.

For egen del tenker jeg at prisen til en hver tid er riktig, men at man som småsparer kan “slå” markedet ved å ta mer risk og/eller ha lenger tidshorisont enn markedet forøvrig. Shelf er et bra case sånn sett: bra med giring, kommer fra nær konkursprising, høyt inntjeningspotensiale litt frem i tid, stor risk.

1 Like

Emikurs 13 leser jeg andre steder, så er vel da drøyt 20% rabatt cirka.

13 er vel innafor

Ligger inn ett lodd :slight_smile:

Shelf Drilling, Ltd. Private Placement Successfully Placed

Shelf Drilling - Mandatory Notification of Trade by Close Associate of Primary Insider

Shelf Drilling - Ex Subsequent Offering Today

Shelf Drilling, Ltd. – Key Information Regarding Potential Subsequent Offering

Shelf er uten tvil en rakker som skal rett opp igjen. Benyttet dagen godt for egen del!!

1 Like

Shelf Drilling, Ltd. Share Capital Increase