Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Shelf Drilling (SHLF)

SHLF - Shelf Drilling - rigg på vei mot konk eller neste episke shortskvis eller begge deler? Fra over 60 til 4 kroner på under to år. Shoot!

Riggskvis i dag også altså, får se om shelf får bli med på laget til sdrl, bdrill og de andre smadrede ihjelshortede riggaksjene

Dette ser da lovende ut. Kan jo raskt bli riktig så interessant, ganske glissen den salgssiden :partying_face:

1 Like

Ble jo en sterk og fin dag dette, riktignok ikke helt bdrill ennå da men…

Noen tanker om denne nå?

Casen min var shortdekning, hvilket dessverre ikke utspilte seg som jeg trodde når alt annet rigg gikk bananas. Så solgte ble med et skrubbsår her. Det har jo vært noen sterke dager, men fra lavere nivå og kjøperene har vært svært behersket.

Sektoren er jo ganske ille og trolig må samtlige drillingselskaper restruktureres. Shelf sine jackup for grunt vann er nok bedre stilt enn dypvann men hvem vet hva som skjer på andre siden i denne sektoren?

Sjekker du seismikk(emus) i dag så ser du hva jeg håpte skulle treffe shelf.

Her noe copy paste:

2020-03-27 15:16:30 CET Oslo (TDN Direkt): RBC nedgraderer anbefalingen på Shelf Drilling til “sector perform” fra tidligere “outperform”, samtidig som at kursmålet nedjusteres til 9 kroner pr aksje fra tidligere 44 kroner.

Sparebank 1 Markets(2020-03-26): Innen rigg nedgraderes Borr Drilling til salg fra nøytral og kursmålet nedjusteres til 1 krone fra tidligere 60 kroner. Shelf Drilling nedgraderes til nøytral fra tidligere kjøp med et nedjustert kursmål til 10 kroner fra tidligere 45 kroner. Awilco Drilling får sitt kursmål kuttet til 1 krone fra 15 kroner mens salgsanbefalingen opprettholdes. “De fleste boreselskapene er ned mer enn 80 prosent hittil i år. Det kan være fristende å forsøke å fange fallende kniver, men vi mener man bør være forsiktig”, skriver Sparebank 1 Markets. Sparebank 1 Markets har salgsanbefaling på store deler av selskapene under deres rigg-dekning.
“Det handler nå om overlevelse og vi ser etter sterk balanse, likviditet og dekning i ordrereserven”, skriver meglerhuset.

Selv vil jeg mane til aktsomhet i sektoren, blir raskt kun opsjoner man kjøper og det er stødig kurs rett sør.

Samtidig er det jo mye shorts og disse selskapene er høyt giret som kan gi artige dager (men grufulle uker) som feks TRANSOCEAN som er opp over 14% i dag.

En mengde rigg skal nok konke (og/eller restruktureres) så vil noen selskaper overleve og komme ut på andre siden som vinnere om kapitalismen får fungere slik den skal

1 Like

Tar seg opp nå @alano​:ok_hand:t2::smiley: