Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

Da er det like fÞr TIL bryter opp gjennom SMA50, som i dag ligger pÄ 50kr (kursen er i dag 48,60).

2 Likes

Da har TIL levert kvartalstall, et resultat pÄ 0,41$ pr aksje, guiding om et svakt Q3 og forventninger til et ok Q4. de har ogsÄ endret strategien ettersom skipsverdien har falt 20% sÄ langt i 2016, sÄ de har ikke tenkt Ä selge skipene inntil videre.

TIL har brutt opp gjennom SMA50, og holder seg innenfor regresjonskanalen nevnt ovenfor. Jeg tror TIL er bra oversolgt og fÞlge trendkanalen oppover. Jeg er dessverre allerede for tungt lastet i TIL for Ä kjÞpe meg mer opp her, men jeg tror det er en ok inngang. Mao, at jeg trygt kan sitte pÄ aksjene jeg allerede har kjÞpt (med et snitt pÄ 83-ish kroner. :stuck_out_tongue: )

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=TIL+-+Q2+2016+Earnings+Release+-+FINAL.PDF&attId=151796

2 Likes

Kraftig fall i VLGC

1 Like

Interessant utvikling i dry-bulk:

SĂžrkoreansk shippingkollaps skaper globalt handelskaos
Selskaper som hadde planlagt Ă„ sende
frakten med den sÞrkoreanske shipping-giganten Hanjin snur seg nÄ
desperat om etter alternativer.

Rekylen som kommer til Ä komme opp nÄr dry-bulk markedet retter seg opp tror jeg blir ganske drÞy. SpÞrsmÄlet er om det er verdt Ä satse, eller om selskapet man satser pÄ har gÄtt konkurs innen da. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Gogl-R-aksjene mine stÄr fint i pluss, og jeg tror de skal gÄ mye mer de nÊrmeste Ära, sÄ der sitter jeg long :smile:

Hva tenker du om hvor lenge GOGL kan holde ut med ratene fra dagens marked fÞr de mÄ hente penger igjen?

Jeg tenker at de utsatte nybyggene gjÞr at likviditeten er sikret godt inn i neste Är, og tror pÄ at ratene har tatt seg opp innen det ettersom det bygges mindre nytt, skrapes mer, og skipene som gÄr gÄr saktere enn fÞr.

Ratene styrer fremtiden, men ratene tror jeg vi ser gÄ tregangen pÄ fÄ Är

2 Likes
1 Like

Golden cross i GOGL pÄ 33,80 04.10.2016, nÄ er kursen 34,70.

Noen som har noen synspunkter?

1 Like

Kineserne er pÄ ferie, sÄ syns det er vanskelig Ä tolke bevegelsene i baltic dry. Selv om det ser positivt ut. Tror ikke vi gÄr over 36 enda.

1 Like

Markedet begynner Ä se potensiealet. Pareto tror pÄ gogl i 40,60 kr, Nordea 50 kr og DnB 36,50.

Spennende utvikling i tÞrrbulk nÄ. GOGL nÄdde Ärsbeste i dag. Med disse ratene tjener de penger igjen, og med tilliten tilbake kan kursen lÞpe raskt avgÄrde!

Edit: DRYS opp 100% for dagen over dammen nÄ! Den sÄ jeg ikke komme.

1 Like

Dead cat pÄ ratene, eller en varig oppgang :

2 Likes

Virker da som at Q3 er et turning point for GOGL osv. Q4 vil bli veldig spennende : )

Veldig interessant det som skjer i Shipping nÄ. NÄr Trump overrasket med Ä bli president sÄ gikk DRYS ekstra hÞyt for sÄ Ä falle ned igjen fordi man tenker at: Ja USA skal nok bygge veldig mye nytt fremover, men det er ikke sikkert de skal importere fra Kina, men dette er begge deler to store hvis. AltsÄ det som fortsatt kan skje er at USA skal bygge mye og det kan ogsÄ vÊre at de skal importere mye. Det vet vi ikke enda, men det vil vise seg etterhvert. Umulig Ä spÄ hva Trump faktisk vil gjÞre. Noe annet er hva slags pÄvirkning det har for verdensmarkedet.

BDI var ogsÄ pÄ vei opp fÞr Trump vant valget sÄ det virker fremdeles som at det er en fundamental endring i ratene. Veldig spent pÄ Ä nÄ fÞlge BDI fremover. Om de ligger pÄ dette nivÄet etter jul sÄ blir man rik pÄ Shipping for da tjener i hvertfall GOGL penger hele tiden og verdien pÄ skipene vil bli oppjustert kraftig.

For de som er interessert i GOGL:

Litt fristende Ă„ prĂžve JIN igjen, men frykter q res til uka, Ă„ liker ikke dette presset nedover


raten er jo gull, dersom det blir sÄnn over tid

BSI stadig oppover, menst JIN tikker ned, er det frykten for ytterligere nedskrivninger ?

GOGL gikk ogsÄ noen prosent ned i dag, uten at jeg kan se noen klar grunn til hvorfor. Bare Ä ha is i magen, tror tÞrrbulk gjÞr comeback i lÞpet av 2017.

Blir interessant pÄ mandag da ser jeg:

Ser ut som et lodd i Havils og OTS kan vĂŠre lurt alikevel. Svaret kommer i morgen fĂžr 15 antar jeg.

2 Likes

Penger Ă„ tjene der, men risikoen er jo deretter