Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sikkerhet - Wallet

Hei,

Jeg har noen av mine kryptovalutaer på exchange, men også noen som ligger på paper-wallets (typ MyEtherWallet).
Jeg har satt meg mer inn i hvordan “Private Key” og “Public Key” funker, og det er i grunn veldig enkelt.
(256 biters oppløsning, så det er SVÆRE tall - Men det kan knekkes).
For dem som ønsker å skremmes opp litt, anbefaler jeg http://www.ethersecret.com/

Ikke søk på din egen private key, av sikkerhetsmessige årsaker. Men her ligger ALLE private-keys tilgjengelig. Sjansen for at du finner en adresse med penger på er minimal, og sjansen for at noen finner DIN adresse er så astronomisk at det er helt latterlig. Det er til og med laget roboter som scanner gjennom disse, og den fant 3 eller 4 adresser med penger på i løpet av et år.

Men uansett skremmende, spesielt med tanke på avkastningen jeg forventer.

Har tenkt å kjøpe Ledger, men leveringstiden på Nano S var hårreisende.
Er det like greit å kjøpe en Ledger Blue?

Jeg har også et spørsmål… Bruker MyEtherWallet, men denne tar vel kun ETH baserte “ting”. Hvilken Wallet bruken man til Bitcoin baserte “ting”?

1 Like

Jeg har lurt på det samme :joy:

Jeg har fått min ledger Nano s, og jeg er personlig veldig fornøyd med hvordan den brukes. Ikke minst det at man slipper å være overnervøs hver gang man skal gjøre en transaksjon. (Bakgrunn: Private key forlater aldri din ledger.)

3 Likes