Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skjold.ai

Noen andre her som har tittet på selskapet Skjold.ai?

Dette er et lite norskt selskap som er helt i oppstartsfasen som har en enkel og billig løsning mot cyperangrep mot små og mellomstore bedrifter. Teamet er ikke så stort naturligvis, men allikavel veldig interresant og det virker som de har mye kompetanse og brenner for selskapets mål om å minske cyperangrep.

Selskapet hentet inntil 2mill i emisjonen som var nettopp (er under behandling), til en selskapsverdsettelse på ca. 40mill.
Pengene som er hentet vil gå til lansering av produkt og litt div. De har planer om å hente penger igjen allerde i år og også med relativt hyppige intervaller framover, men til en betydelig høyere verdsettelse som de selv sier.

Selskapet blir første og da også eneste tilbyder av et slikt produkt til smb markedet (opptil 50 ansatte).
Nettkriminalitet er i en enorm vekst og smb markedet, spesielt i rike norge, er ekstra attraktivt mål for dette.
Selskapet selv estimer årlige abonnomentsinntektene sine til noe i overkant av 70mill i 2026. Dette bør man jo ta med en klype salt, men er allikavel et interresant tall og vis man regner en markedsverdi på 10x av dette, så vil det tilsi en 17,5x på økning fra dagens markedsverdi.

Vil gjerne høre hva andre her inne mener om dette selskapet, om noen har investert osv. Jeg selv tegnet meg for for noen aksjer her og venter å ser hvor mange jeg får tildelt.

Anbefaler folk å inn å skikke på selskapsoresentasjonen dis, dette synes jeg ihvertfall virker sykt spennende.

https://invester.skjold.ai/?utm_source=homepage

2 Likes

Ikke imponert. Finnes flere slike VPN baserte løsninger for SMB som allerede er i markedet.

E.g - Finske F-Secure.
Børsnotert - markedsleder innen Antivirus 2000+ ansatte 30 år gammelt selskap. F-Secure Freedome/ID- protection

Skjønner ikke hvordan disse skal konkurrere mot større aktører - som allerede gjør det samme til en billig penge. Finnes i appstore og som applikasjon.
Eksisterende aktører har også VPN lokasjoner i flere land globalt - som man kan velge i mellom og koble seg via.

Jeg har ikke peiling på dette, men virker som skjold.ai mener de har en veldig brukervennlig løsning. Vet ikke åssen andre løsninger er men

Hvis du er investor - så test F-Secure sin løsning selv. Så får du kartlagt konkurrenten :wink:

Freedome funker på lik måte - du skrur av og på… ergo like brukervennlig.

Koster deg noen hundre kroner - så har du/dere sikkerhet i et år:

Lykke til med investeringen!



F-Secure har en komplett plattform for SMB bedrifter. :slight_smile: Utrolig brukervennlig er det i tillegg!
Har erfaring med fler av disse selskapene både i SMB og Enterprise.

Det samme har selskaper som: Trend Micro, Panda, McAfee, Kaspersky, Sophos osv.
Store selskaper med 1000+ ansatte.

Sikkerhet er ikke statisk - men dynamisk, endrer seg fra dag til dag.
Derfor er faktisk størrelse en fordel i et slikt marked.
Man trenger bla.a de beste folkene for å hele tiden holde tritt og følge trusselbildet.
Det samme gjelder utvikling av software og underliggende komponenter som feks. back end engines, AI/heurealistisk analyse osv.
I tillegg til dette trenger man mange gode utviklere for å gjøre jobben (som er en manko vare generelt i markedet).

Når man som SMB selskap anskaffer sikkerhets løsninger så ønsker man seg en full pakke med antivirus osv, til billigst mulig penge.
Ikke bare en «sikker surf» løsning som dette fremstår som.

Hvorfor skal man betale 300kr for skjold AI løsningen - når man kan betale 300kr per enhet et annet sted og få det samme pluss mer?
Altså antivirus - webprotection - email protection osv. i en og samme pakke?
I tillegg er disse laget av store kjente selskap - med gode renomé og etablerte salgskanaler.

Det koster tid og penger å utvikle software - når løsningen er ferdig utviklet så kan pengene begynne å komme inn.
Etterhvert blir man kanskje profitabel og får tilbake utviklingskostnadene (gitt at man klarer å selge løsningen).

Med sikkerhet må man hele tiden stadig utvikle og oppdatere eksisterende løsninger for å følge konkurrenter og det siste av trusler.
Her igjen kommer størrelsen på selskapet tilbake som en fordel.

For ikke å snakke om hosting kostnader og infrastruktur! Men det er et eget kapittel for seg selv…

Jeg selv tror dette blir vanskelig.
Håper dog de lykkes. Ønsker gjerne å se Norske sikkerhetsselskap.

Lykke til med investeringen!

1 Like

Leste igjennom, forhandler og konsumerer store mengder sikkerhets tjenester. Ser ut som en VELDIG opphypet VPN løsning.

Men de forklarer ekstremt lite om hva løsningen deres faktisk gjør.

Hadde nok styrt unna.

1 Like