Noen andre her som har tittet på selskapet Skjold.ai?
Dette er et lite norskt selskap som er helt i oppstartsfasen som har en enkel og billig løsning mot cyperangrep mot små og mellomstore bedrifter. Teamet er ikke så stort naturligvis, men allikavel veldig interresant og det virker som de har mye kompetanse og brenner for selskapets mål om å minske cyperangrep.
Selskapet hentet inntil 2mill i emisjonen som var nettopp (er under behandling), til en selskapsverdsettelse på ca. 40mill.
Pengene som er hentet vil gå til lansering av produkt og litt div. De har planer om å hente penger igjen allerde i år og også med relativt hyppige intervaller framover, men til en betydelig høyere verdsettelse som de selv sier.
Selskapet blir første og da også eneste tilbyder av et slikt produkt til smb markedet (opptil 50 ansatte).
Nettkriminalitet er i en enorm vekst og smb markedet, spesielt i rike norge, er ekstra attraktivt mål for dette.
Selskapet selv estimer årlige abonnomentsinntektene sine til noe i overkant av 70mill i 2026. Dette bør man jo ta med en klype salt, men er allikavel et interresant tall og vis man regner en markedsverdi på 10x av dette, så vil det tilsi en 17,5x på økning fra dagens markedsverdi.
Vil gjerne høre hva andre her inne mener om dette selskapet, om noen har investert osv. Jeg selv tegnet meg for for noen aksjer her og venter å ser hvor mange jeg får tildelt.
Anbefaler folk å inn å skikke på selskapsoresentasjonen dis, dette synes jeg ihvertfall virker sykt spennende.