Fordi barn vokser opp en dag og går inn i posisjon til å bestemme og påvirke. Samt at de er kjempe lette å påvirke, spesielt sammenliknet med voksne.
Se på klimakampen. Ble mye fart i sakene når min generasjon kom inn i arbeidsmarkedet. Vi har blitt oppfostret på klimakamp fra Al Gore dro rundt og spredte litt i overkant negative charts.
Vil du motvirke dette må du også kjøre kampanjer på barna, det er de som kommer til å bestemme utfallet om 10 års tid.
Pride er flott og fint, når de undertrykkede kan vise sin stolthet. Og å vise støtte til det tenker jeg også er greit, selv om man da tar på seg en rolle man egentlig ikke er en del av avhengig av hvor langt man går. Problemet her er jo at Pride blir et symbol på noe godt, i stedet for det det egentlig skal være: “Homofile, lesbiske og en del andre mindre grupper” har blitt utsatt for mye dritt tilbake i tid og fortsatt litt dritt nå, så kult at de kan få vise frem at de nå ikke skal trenge å skjule det de er. At de endelig er en del av samfunnet og ses på som likeverdige. Men det er også det. De er normale nå, og det er ikke noe mer enn det. At Pride er viktig nå? Ja, men hva er målet? Å irritere gamle grinebitere som vokste opp i en annen kultur helt til de blir opplyst om at det er ok å være gay nå? Er det så viktig at det skal ta så mye plass?
Jeg synes andre saker er viktigere nå i vårt samfunn, som familievold og overgrep o.l., som vi bør ha holdningskampanjer og mye mer prat om. Synes rett og slett Pride er litt overflødig siden det er helt normalt å være bifil, lesbisk eller homofil i Norge nå. Tenker det kunne vært en markering en gang i året og det er det.