Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

" bursdagsfeiring " :thinking:

1 Like

Var en dame på lørdag som brukte drinken min som askebeger da jeg var borte i to sek. Pass på drikken deres ute folkens, er fortsatt noen få som røyker på utested tydeligvis. :nauseated_face:

1 Like

Denne her var veldig interessant, med tanke på at “Menn eier så mye aksjer sammenliknet med kvinner”, bør man kanskje heller se på “Stat og Utland eier nesten alt”:
image

3 Likes

vits å prøve? :man_shrugging:

3 Likes

Litt overrasket at man stemte over noe slikt

2 Likes

Eier de ikke vett? :joy:

(velg en annen vei en E18)

1 Like

image
Har ikke motorveier vanligvis litt høyere fart enn 64km? Kan bruke det når det er kø på motorveien da mao :thinking:

4 Likes

Hører hjemme i meme-tråden :smiley:

2 Likes

Freeways betyr ikke nødvendigvis høy hastighet i praksis. California har en del med betydelig trafikk, og snitthastigheten er greit under 40 mph i rush-tiden. Å sitte og trykke i kø er jo også på en og samme tid en kjip oppgave for sjåføren og en egnet oppgave for pilot-software. Det slår meg som et fint sted å starte for selvkjøring.

I denne oversikten over snitthastigheter i rushtiden ligger halvparten av 26 freeways i LA over 40 mph: The slowest road in LA - Crosstown

Tomtom har mye bedre oversikt over hastigheter generelt. Los Angeles traffic report | TomTom Traffic Index

Edit: hadde en grov feil i kommentaren til første lenke som er rettet nå, blingset på mph mot km/t

4 Likes

Må si jeg har sansen for Eddie Hall, litt som å se Magnus Midtbø, gode på mange ting.

1 Like

Rå styrke gjør mye i kampsport ja, men tror han blir eid i Japan :stuck_out_tongue_winking_eye: Får i hvert fall håpe det for deres del, hvis ikke blir hele sporten vannæret og vi vet jo hva japanere gjør da.

Han er jo rett og slett en lettvekter i sumobryting. 170 kg, mot de største på rundt 300 kg. :stuck_out_tongue:

Litt annet tempo her gitt:

Hadde jeg vært hytteeier på fjellet hadde jeg gladelig betalt et tilskudd for å ha sauer og geiter beitende rundt for å holde rattet nede. Der det ikke går dyr gror det igjen og blir helt ufarbart. Geiter er best :sweat_smile:

… hadde gjort noe for å unngå at sauer brukte inngangspartiet som ly, for å slippe å få det driti ned :sweat_smile:

1 Like

Et gjerde? :sweat_smile:

1 Like

Poenget mitt er at å ha beitedyr er en ressurs, ikke et problem :sweat_smile:

2 Likes
  1. Kjøpe brukt batteri fra kondemnert el-bil.
  2. Smartlade batteriet / batteriene.
  3. Lagre strømmen.
  4. Kjøpe omformer.
  5. Kjøre den lagrede strømmen ut op husnetter nør strømmen er dyr.

Hva er haken ?

Edit. Har selv Leaf 62 kw så der er også en miliget.

Det begynner å brenne.

1 Like

Du har elbilen i garasjen, da kan en bygge en liten garasje til batteriet / batteriene.

De er middag, pålegg etc :grin::+1:

Visdomsord

2 Likes