Ja, men så har også staten blitt rammet hardt de siste årene. Men klart, inflasjon og annet spiller også en rolle.
Relativ prising vs resten av USA henger ikke sammen med inflasjonen nei.
Artikkelen nevner det som er problemet, basically forsikringssvindel.
For The record: Har overhodet ingen problemer med at mennesker finner kjærligheten på tvers av sine sexuelle legninger, men at enkelte skal bli dømt for ytringer kontra å banke livskiten ut av ungdommer må føye seg inn i rekken av HEIA NORGE saker uten tvil
Heia Norge så mye du vil, respekterer det.
I min bok må vi sette foten ned og stoppe folk som går på byen med drapsvåpen. Han mistet all troverdighet når dette ble kjent. At han ikke forstod han var arrestert, at han ikke hadde truet vekteren i forkant bla bla bla… Flertallet av de som var i retten så gjennom det.
Slike farlige sinte unge menn (ikke ungdom - 26 år!) må vi skjermes for.
Heia politifolk som tør å stoppe de som vil ødelegge samfunnet vårt ved å gjøre gatene utrygge for vanlige familier som går ut for å kose seg - uten en samling av “tøff i trynet” våpen på innerlomma.
Hadde du “glemt” at de ulovlige våpnene lå der når du går ut for å kose deg med venner? Neppe.
Politimannen kan ha forhindret at vekteren ble ødelagt for livet den natten.
Blir det comeback som trader etterhvert? Han ble vel ansatt som analytiker et sted etter at sjappa hans gikk i veggen.
Må bare følge opp denne saken her, se på det bildet.
Ser ut som en blanding av wanna be proud boys og casuals - versjon norsk innland.
Tydelig ingen som gir de noen pr råd
Lurer på hvordan påtalen mot han kommer til å lyde.
Som vanlig, altfor lite info til å kunne si noe nyttig.
Han skyter hund nr.2 men ikke den første?
Å Herregud, skal vi ha sympati for ei j… bikkje også nå!? Hvor ender det??
Kanskje med å lage en statue av en skutt hvalross?
Labrador! Greit nok hadde det vært en Pit bull 😵💫
Noen som har en formening om selvrensende utemaling (på kledning hus) har noe for seg eller er det bare en gimmick?
De færreste vasker kledningen ofte nok til at det har noen hensikt.
Vi kjører husvask utvendig årlig eller annethvert år. For å unngå mye svertesopp, forurensing, pollen etc. Naboen mener at med selvrensende maling så «vaskes» huset av malingen hver gang det regner ved at malingen er hydrofob og avstøter regnvannet med skitt. Finner ikke noen tester på det utenom Butinox og produsenter selv som viser og claimer dette. Er jo praktisk hvis det stemmer…
Hvis du har hus som utsettes for det? Huset jeg har var ikke malt på 12 år og i hvert fall ikke vasket de fire siste uten å preges av det.
Hvis huset ditt er utsatt nok for forurensning og pollen til at du vasker det årlig så skal en god selvrensende maling gjøre jobben lettere. Svartsopp mener jeg er langt mer avhengig av forarbeid og skygge/fukt-forhold, jeg kan uansett ikke se for meg at selvrensende maling er immun.
Jeg har ikke peiling på om Butinox sin holder det den lover. Selvrensende effekt fra superhydrofobe flater er reell, men det var litt “buzzword” noen år, så alle som bruker begrepet har ikke nødvendigvis dekning for det. Butinox sin er hydrofil, ikke hydrofob, det vil ligne mer på slik vann oppfører seg på f.eks en frontruteog ikke avstøte diskrete dråper. Ideen bak selvrensing er at vannet har så lav motstand mot å bevege seg langs flaten som mulig, og det kan man oppnå med både hydrofobe og hydrofile egenskaper.
Når slike malinger først kom var det forurensede bymiljø hvor man måtte vaske ofte som var tanken. Det har aldri slått meg som verdt bryet i Norge.
Jeg hadde valgt en billigere maling, eller eventuelt funnet noen med erfaring fra området ditt, eller eventuelt malt et mindre område som test om du f.eks har en garasje, et skur eller noe.
Trenger et lite råd på personlig økonomi fra det o’ store TI Hivemind:
Jeg sitter idag med mer kontanter enn gjeld. Det er ikke store lånet - under én million - men det koster meg over 2-3000 i renter i måneden. Jeg har ingen umiddelbare planer om å investere stort i aksjer eller fond, eller kjøpe meg ny bil. Og skulle jeg gjort det, så får man kjøpt bil fastrente til 1,99% hos enkelte forhandlere.
Hva ville du gjort:
Betale ned og bli kvitt lånet?
Sette pengene i fastrente på 4,66% i ett år?
Kjøpe fond?
Annet?
Dette er jo et luksusproblem, men jeg synes det er komplisert lell.