Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

@holmes @christian statusrapport fra 15x trading dag to/tre, opp 17% til. Innskuddet for 3 dager siden var 235k(tapte 20k på Circio dag 1 :P) , ligger nå på 336k etter 3 dager. 28 handler, alle med gevinst. På det verste lå jeg på 185k på dag to. Trekker snart ut alt som ikke er gevinst og trader videre kun med gevinsten. :slight_smile:

Ingen bør gjøre dette. Alt kan tapes på en nyhet i feil retning.

5 Likes

Det har vært plenty med suksesshistorier med høy giring her, helt til vedkommende ble nullet. Tror det alltid har vært greia.

Så, hvis du i stedet for å prøve å få 3000% avkastning i året nøyer deg med feks 100% som target, så kan du gå ned på giringen og komme seg helskinnet ut av det.

Jeg har 20% i årlig avkastning som mål, har vel det i snitt siste fem år, men alt kom i 2021 og bittelitt nå i 2024 :sweat_smile:

12 Likes

«Ingen bør gjøre dette», men jeg gjør det selv. Gir det mening?

Dette er gambling. Den verste egenskapen man kan ha innenfor trading/investering. Ingenting å skryte av eller være stolt over. Ta ut alt og aldri gjør det igjen. Men det kommer ikke til å skje. Du kommer først til å fortsette med gevinsten. Så kommer du til å tape den. Deretter kommer du til å tape innskuddet du startet med. Til slutt ender det med at kontoen er i 0 og du har tapt alt. Så kommer nytt innskudd og du er i gang igjen.

Gambling-mentalitet setter spor i hjernen. Ikke bra.

Ment som et råd.

15 Likes

Helt enig ^^ synes det bare er til hjelp å sette litt sosialt press på å ikke drite meg ut ^^

2 Likes

Bedre å drite seg ut enn å bli blakk; selv om man saktens kan sidestille de to grenene.

1 Like

:sweat_smile: tjah…vi har da arvet alt annet fra USA :us:

image
https://www.youtube.com/shorts/prLWAQ4No6k?feature=share

Hvilket selskap?

image

Mine tanker:

Easee tenkte jeg på i hvert fall. Også SoftOx da

2 Likes

fineste løftet en president har sagt noensinne! :fist:#KnusNarkoligaen!

image
https://x.com/i/status/1855062237846605941

3 Likes

For “war on drugs” har jo vært så vellykket så langt…?

2 Likes

å ja. Det funker ikke derfor burde kriminiminelle får gjøre som de vil :slight_smile:

Jeg tror @Inveliten kanskje tenker at man burde gjøre noe med etterspørselen? Det er såpass mye penger i narko at det er vanskelig å få gjort noe med…

2 Likes

Spontant fyllebråk? Ja, ikke sant; da er det jo litt mer greit.

Ifølge dommen dyttet de sju mennene vekterne unna før de tok seg inn på utestedet hvor de knivstakk, slo og sparket en annen mann.

Må jo si jeg er 100% enig i Lagmannsretten her.

Påtalemyndigheten har over lengre tid ment at det skal være mulig å bruke denne bestemmelsen [Mafiaparagrafen] i voldssaker.

Det er fordi vold kan bli brukt som et middel for å oppnå voldskapital som kan gi fordeler i kriminelle grupper, forklarer Strand.

2 Likes

All ære til de som går på jobb hver dag for å ivareta barn, men det er ikke til å stikke under en stol at Barnevernstjenesten rundt om i norske kommuner har mye å slite med.

Man kan ha mange legitime meninger rundt organiseringen av kommunene, men å argumentere mot at små kommuner aldri vil kunne oppfylle de vedtatte kravene blir et studie i full økonomisk kollaps i min lille verden.

Er også mitt syn, men mulig det ikke kom godt nok frem :wink:

2 Likes

Det er endel oppgaver som jeg tenker burde vært på fylkesnivå. Dette er vel en av dem.

Jeg forstod det var dit du ville, men det er fordi jeg har diskutert masse med deg tidligere, det kom ikke klart fram av hva du skrev :smiley:

Takk @Christian!

Må kanskje prøve skjerpe meg, men har en egg til å prøve å få folk til å “subtilt” bli pirret til å tolke “det skjulte budskapet”, og at de pirres til ikke bare å lese ordene for så å gå videre, men lese mellom linjene, og ut fra det på egen hånd tolke og vurdere mine skriblerier.

Ps. vodkadram her om noen skulle lure, selv om retteprogrammer sier vodkadrøm.

3 Likes

– Det blir jo litt kjedelig å henge utenfor Coop dag inn og dag ut, sier Julie.

Hun sier at det ikke er noe galt i å

drive dank

, men det kunne jo vært fint med litt variasjon også.

– I Oslo har de i det minste flere ulike butikker man kan henge utenfor.

Kjedelig å henge utenfor Coop, vil flytte til Oslo for å ha flere butikker å henge utenfor. :crazy_face:

5 Likes

Variasjon er jo nøkkelen her😄

3 Likes