Godt poeng, iom at man snakker heftige etterslep hvor prosessene tar x antall år før boligen er ferdig.
Vel, det betyr så at det skal bygges færre boliger fremover da for 5*30 000 er 150 000 boliger i dagens tempo.
Jo dette har vært standard i alle forhandlinger i hundrevis av år. Så 4 år til med Trump er bare en ny dag under solen
Korrekt. Når det kombineres med noen real life eksempel på at den forhandlende parten mener alvor. I tilfellet Trump er det evig ulv ulv.
Ikke bare har det ikke blitt startet nybygg, men mange har også stoppet jobben med å regulere eiendommer for bygging. Det koster penger og når du ikke vet når du kan begynne, så tar du ikke den kostnaden.
I tillegg til en svak krone som vil gjøre det vanskelig å skaffe nok ansatte til å utføre byggingen når den tar seg opp igjen.
Styreformen der er altså valgmonarki?

Bare å se til Canada og Mexico. Oppnådde null, nada, nix
Uenig. Oppnådde full effekt umiddelbart. Som i Colombia. Som i Gaza. Som i El Salvador.
Klager over hver eneste president ordre nå, men ingen klager siste 4 år. Hehe!

Oppnådde full effekt umiddelbart
Full effekt av hva? 10k soldater til grenseområdene har både Trump og Biden orkestrert tidligere (2019/2021). Alt som trengs er en simpel telefon til den mexicanske presidenten. Pakken på 1,3 billion usd ble igangsatt fra Canadisk hold i desember. 10k soldater på den canadiske grensen sikter til et eksisterende tall. Skuffende at du er så lite faktabasert i dine svar.

Trump styrer jo langt mer diktatorisk enn tidligere presidenter slik jeg ser det. Kjører på med preisdentordre.
Et underlig system i et demokrati.
Tenk om vår statsminister eller konge skulle kunne gjort like inngripende beslutninger helt på egen hånd…

Det sagt så er nok strategien det samme her som den alltid har vært. Gå høyt ut og få mediene til å skremme vettet av meningsmotstanderne. Med alle i knestående kan Trump spille inn en løsning som høres mye kjekkere ut og alle kan være glade for et kompromiss.
En god forhandler er avhengig av troverdighet. I Trumps tilfelle undrer folk verden over på hvor det blir av “de hvite frakkene” når man trenger dem.

Pakken på 1,3 billion usd ble igangsatt fra Canadisk hold i desember.
Har allerede korrigert denne faktafeilen din. At du lukker øynene og gjenforteller konspi teoriene fra bluesky her hjelper deg ikke. Det var heller ingen vakter på grensa for en uke siden. Men nå er det 10 000 der.

Har allerede korrigert denne faktafeilen din. At du lukker øynene og gjenforteller konspi teoriene fra bluesky her hjelper deg ikke.
???
Mener du å påstå at Canada IKKE banket gjennom pakken i desember?
Hvis det fungerer så dårlig som dere forfekter, hvorfor alt oppstyret? Ingen vits i ta sånn på vei for et taktisk utspill om man tror det bare er taktikkeri.
Aaleby. Du får lese svaret mitt. Jeg gidder ikke gjenta meg selv hele dagen fordi du er ignorant. Trump fikk Canada til å fremskynde hele prosessen etter en telefonsamtale. Og skal investere mye mer i år enn planlagt. Raskere kan du ikke fikse en total snuoperasjon fra Canada.
Men bevares, om dere tror Trump er ferdig med dette så tar du feil. Han har startet på problemene og tar ett problem og tre per dag. Jeg håper Europa kommer til å velge en smart vei videre. For fortsetter de som nå så er vi mye fattigere om 4 år. Her må det snus om til å stille sprøsmålet "hva kan vi gjøre for blidgjøre Trump og utnytte mulighetene som åpner seg med alle disse endringene. Vi skal nok aldri tilbake igjen.

Aaleby. Du får lese svaret mitt. Jeg gidder ikke gjenta meg selv hele dagen fordi du er ignorant.
Ignorant når du serverer bullshit og pur løgn?

Og skal investere mye mer i år enn planlagt. Raskere kan du ikke fikse en total snuoperasjon fra Canada.
Total snuoperasjon… Ord betyr noe, og det du serverer er fortsatt bullshit og i grenseland mot løgn.
Forøvrig; aldri vært snakk om 10 000 soldater (Hele forsvarsstyrken til Canada består av kun 70 000 soldater). Beklager unøyaktigheten fra min side. Derimot “frontline personnel”: Eller som Trudeau uttalte i presseskrivet etter samtalen med Trump: “Nearly 10,000 frontline personnel are and will be working on protecting the border.”
Rimelig sikker på at det blir en solid rekord denne perioden.

Total snuoperasjon… Ord betyr noe
Derfor er jeg alltid meget presis. Kan en moderator ta seg av han her? Påstår at jeg lyver når han er totalt kunnskapsløs.
February 4, 2025
Ottawa, ON
Today, the Honourable David McGuinty, Minister of Public Safety, highlighted measures to further strengthen security at the border, expanding on the $1.3 billion Border Plan the Government of Canada announced in December.
The new measures include:
- The appointment of a Fentanyl Czar, who will engage with U.S. counterparts, and enhance operational collaboration and efficiency in combatting fentanyl, in order to enhance law enforcement tools to combat organized crime in Canada.
- The listing of organized crime cartels having an impact in Canada as terrorist entities under the Criminal Code. The Royal Canadian Mounted Police (RCMP) investigates criminal activities by those who threaten the safety and security of Canadians. Listing is an important tool that will support criminal investigations and strengthen the RCMP’s ability to prevent and disrupt the activities of the cartels.
- Canada is launching the Canada-U.S. Joint Strike Force to combat organized crime, fentanyl and money laundering.
- The Prime Minister signed a new intelligence directive on organized crime and fentanyl that will be supported by Canada’s investment of $200 million in new capacity to allow Public Safety Canada and the Communication Security Establishment to gather intelligence on transnational organized crime and share with our American partners and law enforcement across the continent.
- Ensuring 24/7 eyes on the border through round-the-clock surveillance and by mobilizing law enforcement and civilian forces with new and modernized equipment. Nearly 10,000 frontline personnel are working on protecting the border.
These measures contribute to and expand on Canada’s Border Plan, which through its $1.3 billion investment, has and will continue to increased resources dedicated to border security – this includes procurement of Black Hawk helicopters, drones, mobile surveillance towers, as well as addition of personnel and new canine teams.
The Canada-U.S. border is the most secure in the world. The Government of Canada will continue to do whatever it takes to keep it that way.