Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

Ja, håper reiser går litt opp. Er jo så og si gratis nå.

Ja uffameg!

Hehe, tenker det bare ikke er bærekraftig for konkurransen. Sunnere på sikt med normale priser og flere konkurrenter.

2 Likes

Gull og sølv.

2 Likes

Gratis? Skulle ha fly fra Oslo til Stavanger mandag morgen. 2500, en vei! En kan bare lure på hvorfor de er i slike problemer med sånne priser…

Tenker utenlandsturer. 800 for fly tur/retur Tyskland, 6000 for fly tur/retur Tokyo.
Forøvrig, hvem flyr du med?
image

Enig i at langdistanse lavpris - selskaper er problematisk av flere årsaker. Men du tror vel ikke at flere konkurrenter vil gi høyere pris?

Edit: Mandag morgen. SAS.

Høyere pris gir flere konkurrenter, men flere konkurrenter gir ikke høyere pris, med mindre etterspørselen er høy nok.

Må bli flere som flyr for å kunne ha høyere priser.

Skulle ønske de konkurrerte på kvalitet og ikke bare pris, men sånn er vi som kunder. Ikke noe å gjøre med det.

Mandag morgen er en veldig dyr tid å fly på, så litt vanskelig å unngå høy pris da.

1 Like

Ikke noe som helst!
Skal en spare penger så er den beste måten å unngå å kjøpe noe som helst før en må.
Å hamstre kan funke med feks varer som har veldig lang holdbarhet, men feks TV går nesten ut på dato den også, det kommer jo stadig nye modeller, da er den nye flotte blitt utdatert, evt så får en like god mye billigere.

Det er også mye jojo priser ute å går, da er feks Prisjakt.no lur og bruke, da avdekker en hvor mye verdt 20% rabatt er egentlig.
Kona har funnet ut at hun vil ha symaskin, har sett på en modell, den er nedsatt 20%, når jeg sjekker Prisjakt så har den hatt fullpris en dag for mange måneder siden……så da er den ikke på tilbud, den er på normalpris nå.

1 Like

Jeg har vurdert to dyre ting snart uansett. TV og El sykkel. Men sikkert greit å vare kjøpe når man vil, men om prisen skulle øke fra f.eks. 20 000 til 30 000 pga delemangel eller noe så ville jeg vurdert å kjøpe nå. Men trenger ikke ekstra TV før jeg går tak i en ps5

inflasjonen berår seg på hva produkter og varer en benytter seg av,på finn.no er det enda masse gode utvalg og i butikken er det nå fantastiske gode priser på produktene fra Coop prix med sine “Extra” utvalg,som i allt fra brød,kylling til tannkrem,sjampoo og mye annet.

så det finnes enda håp i å dempe denne inflasjonen som vi ser nå,-så også nylig en artikkel fra en dagligvare gigant,om kommende økende priser på butikkvarer,det var for det meste “matvarer” som inneholdt mye usunn mat med innhold som sukker,som er en av råvarene som har steget en del i pris den siste tiden,-så en har liksom litt mulighet til å skifte til litt sunnere mat hvis man bare åpner øynene litt :wink:

2 Likes

Har også snakket med flere i bransjen, i nord og sør.
Prisene i Europa har visst gått ned, leverandører i Norge holder igjen/sitter med fulle lagre for å holde prisene oppe.
Men at det vil gå ned en del på nyåret.
Men, den som venter får se :blush:
Skal platekle en dobbelgarasje selv, og vil kunne spare mange tusen ved en grei nedgang i pris, derfor venter jeg.

Takk for info :slight_smile: Flott når vi har noen i forskjellige bransjer vi kan dele fra!
Forventer selv at “krisen” er kortvarig. Media skal alltid pushe reaksjoner.

Sendte forøvrig en mail til NRK i dag for første gang med tilleggsinfo til en artikkel de hadde. Fikk hyggelig svar tilbake og de takket for informasjonen. :slight_smile: Var fint å se, blir spennende å se om de bruker den. (saken handlet om noe helt annet, men ville bare si ifra om at de tar til seg info om man kan gi god tilleggsinfo de ikke har tatt med om et tema).

1 Like

god lesning

2 Likes

huff,nå får jeg en dårlig magefølelse av en flashback fra da jeg var uten jobb tilbake i 2016…som fulgte 2 hele lange år med fortvilelse og rådløse fra NAV-kontoret :sweat:

2 Likes

Veldig interessant om de får disse panelene med 29% (vs dagens 21-22%) til å fungere.

perovskites can be fabricated at low temperatures using far less energy, from cheap and readily available ingredients. Companies are already working on a variety of low-cost techniques for applying perovskites to a supporting surface, like a piece of glass, to turn that surface into a thin-film solar cell. These include inkjet printers, perovskite-based sprays, and roll-to-roll manufacturing techniques similar to those used for newspaper printing.

But despite all their appeal, you can’t buy a perovskite solar panel to put on your roof just yet. The reason? Easy-to-make perovskites are also easy to unmake .

3 Likes