Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

nå skulle sci gå ja, når eg ikke er med

fet dag da, ref Funcom/ Avm

Avm i 1.20 , eg har en del aksjer, akkuart sånn at det er sinnsykt gøy

3 Likes

avm er ute, sitter med en liten fin gevinst der nå

2 Likes

Ut på 1,18 du også?

±1,15 du har altså solgt også ?

1 Like

ja, men inne igjen på 1,13

Student så posten er liten nok til å lempe ut og inn. Tenker jeg sitter til info om Tri-K. Ble litt for gøy i dag. Solgte meg ut av Funcom og sitter med litt cash. AVM alene er nok for risikopoten for en stund fremover.

1 Like

Gullprisen blir avgjørende for hva eg gjør videre, men det er kjipt om den går mellom åpningstidene på børsen

1 Like

Bra dag for mange av aksjene mine:
Funcom, STAR, PHO, PCIB, SEAM, GIG

Ikke fullt så bra for noen andre:
SF, THIN (lytte-post).

Fortsetter dette, så blir det et bra år!

3 Likes

Hatt en saftig dag, men eg har hatt mangen sure dager/ uker tidligere i år.
Tatt gevinst noensteder ( Avm ble det det storgevinst ), ser litt ann utviklingen utover mai, mulig det blir å kjøpe noen bjørner fremover.
Foreløpig ser det ut til at oljen toppet i 48, og med vanlig mai utvikling så skal det meste nedover

Jeg fikk litt juling i DNO idag, men hva gjør vel det når man har Funcom i porteføljen? :wink:

3 Likes

Kan være lurt å vurdere Dno bear nå, dersom oljeprisen turer ned, noe eg tror den skal

Det virker risikabelt. Bear Obx derimot frister

3 Likes

Å i risiko ligger det penger :slight_smile:

Ser gullet får seg en knekk ikveld, mulig det kan gi ny inngang i Avm i morgen

Edit: er ikke så veldig glad i desse bear produktene, men eg tror det kan være tiden for å vurdere det

1 Like

Spørs om ikke det blir i overkant skummelt med q1 på onsdag. Tålmodighet har vist seg å være en god egenskap i DNO og jeg har ingen grunn til å endre den strategien nå.

Men hvorfor ikke shorte olje hvis du tror oljen skal falle? Minner veldig om den tankegangen jeg var inne på i forkant av doha-møtet, men la fra meg etter noen kloke ord fra holmes i oljetråden. Det viste seg forresten å være veldig klokt, takk for det @holmes :slight_smile:

3 Likes

Istedenfor shorting og bear produkt, så trekker eg meg heller bare ut i påvente av nye innganger.

2 Likes

Her sier jeg meg enig!

2 Likes
1 Like

London og Kina var stengt grunnet helligdag, så. Veldig spent på Kina i natt så nære den “psykologiske” sperren på 1300.

I fare for å høres veldig gold bug ut, så har jeg troen på at SGE vil bety mye mer enn de fleste tror hva gjelder prisingen av metaller. Fysisk vs. Kontrakter…

1 Like

Eg kjøper gjerne igjen Avm på åpning imåren dersom gullet går opp, ellers venter eg litt.
Eg har jo forventninger om at gullet etterhvert skal høyere, men kanskje ikke rett opp.
Avm kan finne på å gå 10-20 prosent hver dag, men gullet må være oppadgående.

1 Like

Hva skjedde kl 0300, både gullet og olja gikk kraftig opp ?