Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skal du benytte TR i Dof (antar at du ikke benytter alle…)?

Jeg lurer på å benytte mine 100k, men er usikker.

Eg sitter med over en million retter, og verken vil eller har mulighet tilby bruke alle Dei.
Veit ikkje helt hva eg Gjør.
Litt irriterende å tenke på at eg kunne ha solgt til 3 øre :wink:

2 Likes

Kan sikkert være like greit å drite i rettene og heller prøve å gjøre en trade i aksjen ( dvs, kjøpe når den går eks. retter og selge før de nye aksjene blir tilgjengelige ).

3 Likes

Denne gangen skulle det ha vert gjort, når man nå ser det som trolig blir fasit.
For min del gikk det svært bra bare for kort tid siden i Hugo, og tidligere bra andre steder.
Eg takler nok fint å ta ett tap på noe over 10k kr her.
Eg har fortsatt ikke gitt opp, men det ser mørkt ut.

1 Like

Spørsmål, hvilke selskap ville tjent mest penger på kraftig inflasjon i Norge?

Banker, det er de som får tilgang til pengene først.

1 Like

Hehe, Nintendo tar et “Funcom” forbehold:

Mikrotransaksjonene ikke så effektive? Spørs om de angrer at de ikke hadde en liten kjøpspris når de ser hvor pop det er blitt…

Men håper de tjener bra på dette etter hvert! Stor Nintendo fanboy selv :slight_smile:

3 Likes

Nå kommer jo nintendo 8 bits med 30 av klassikerne pre installed i november :slight_smile:

2 Likes

Ved kraftig inflasjon vil rentene også øke kraftig i forsøk på å dempe denne, hvilket vil bety at kronen vil styrke seg.

Sterk krone og høy rente vil vær positivt for selskaper som importerer mye med lav gjeldsgrad og penger på bok.

2 Likes

Det ble kjøpt mange dof retter rett Før slutt, sikkert mange som vil si at Dei fikk solgt.
Eg er ærligheten selv og innrømmer at eg sitter med 1,3 milioner verdiløse retter kjøpt for a 1 øre

3 Likes

Har mine 100k, prøvde å kjøpe 400k i forrige uke, men da var det heldigvis umulig å gå kjøpt.
Nå er jeg usikker på om jeg skal benytte de jeg har…

1 Like

Jeg fikk faktisk solgt mine :slight_smile:

2 Likes

Samme her. Kjøpte ubetydelige 100 000 til 0,01 og solgte de til 0,02. Var i utgangspunktet skeptisk, og ser jeg var heldig i ettertid.

2 Likes

Iriterende at eg slettet ordren på salg på 3 øre forge uke, men sånn er det :wink:

1 Like

Virker som de bare får 32% av inntektene og at dette allerede var tatt høyde for i guidingen

4 Likes

Hvis dette ble kjent før helgen så ser det ikke ut som noe potensiale er blitt priset inn i aksjen. Jeg tenker derfor at om de ikke får det så er kursen circa som før, dvs ingen åpenbar nedside. Mens hvis de får det så er det bra oppside høres det ut som. Jeg kan lite om selskapet. Kan det være en “freeroll” her?

1 Like

Er det et sted jeg kan lese meg opp på ordredybde? Jeg forstår ikke helt hvordan det funker. Eller hvordan kunne vite om den skal opp eller ned ved start

Får du ikke opp ordredybden i traderen din da ?

Er null problem å manipulere ordradybde. sånn at det er vanskelig å spå om den skal opp eller ned.

2 Likes

Merkelig at ikke dof rettene gikk høyere, aksjen ser aktrativ ut

1 Like