Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja, jeg håper det løsner for Seam snart, men det gjelder å være forsiktig med denne type selskaper. Kan være grei inngang i dag tror jeg med tanke på potensialet ved lansering i USA mm, men jeg er for feig :slight_smile:

Den kampanjen med 3% cash back har ikke hatt den effekten på nedlastinger som jeg hadde håpet når vi ser på appannie, men mulig at omsetningen blant eksisterende kunder har økt.

1 Like

Tror også det hadde blitt bra. :smile:

@Holmes det jeg lurer på er om du har en jobb i tillegg til å drive med aksjer.

3 Likes

Hadde vært deilig å slippe å følge med hele tiden selv. Du skulle fått plassert litt for meg også Holmes :smile:

2 Likes

Takker for tilliten :slight_smile:

Jeg har jobb og trader aldri intradag. Er ingen daytrader for å si det sånn. Liker helst å holde lengre posisjoner, selv om det har blitt litt mer frekvens i det siste. Har hatt mye flaks og tipset om det meste, både kjøp og salg her.

8 Likes

Ser NOM er i vinden i dag. Vurderer denne, men anlegget er dyrt å bygge ut og emisjon må til. Andre her som er i NOM eller vurderer den?

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=NOM.OAX

EDIT:Det var nok noen på det gamle forumet som brente seg på NAUR og ITX…

Jeg tapte 94% og solgte alle aksjene for 500 kroner minus kurtasje. I naur. Får håpe jeg ikke slår den PB’en.

4 Likes

Jeg derimot tapte bare 66% - av et større beløp! Tror jeg har lært meg å holde meg unna firmaer som kan falle såpass på mye fra børsslutt en dag til børsåpning dagen etterpå. Har forsåvidt også lært meg at det er viktig å komme seg ut samme dag som dette skjer. Sjeldent aksjen går høyere enn du får intradag etter et stort fall.

Risikofyllt refinansieing, konvertering av obligasjoner til aksjer, utsettelse av tilbakebetaling av gjeld, opsjoner som ledelsen tjener penger på samtidig som firmaet går med underskudd, lav egenkapital er alle ting som får meg til å tenke meg om to ganger.

Da er det bedre å gå for firmaer med lav gjeld/god egenkapital men som sliter med marginene, eller som er i en vekstfase hvor P/E ser høy ut. Hvis man tar feil her, så er det lettere å komme seg ut med mindre tap.

Det ironiske er at etter å ha gått på en smell med Funcom/NAUR, så solgte jeg meg ut av KOA før de gikk 4-5x, fordi jeg seriøst begynte å tvile på mine evner til å vurdere risiko.

4 Likes

Vi blir sinnsykt påvirket av psykologi og media. Såg selv et live intervju på tv med fagforeningsleder for svenske piloter og solgte norwegian dagen før streiken var over. Huff, den svei. Men ble drit skremt av det som ble sagt i det intervjuet. Heldigvis kjøpte jeg Borregaard så jeg er vel rundt 20% opp der.

3 Likes

helt riktig.jeg var ganske rolig under økokrim razzian hos funcom helt til jeg så bildet av pcene som ble trillet ut.da først solgte jeg.det var ikke lurt.

Word.

Hva tror dere omsetning i Q1 blir for Funcom?

1 Like

2-2.5 MUSD i omsetning
3 MUSD eller litt lavere i kostnader.

mellom -0.5 og -1 MUSD i resultat.

2 Likes

Med tanke på at både tsw og aoc har hatt flere spillere i Q1 2015 enn Q4 2014 ( på steam ) blir det iallfall interessant å se hvordan inntektene holder seg.

3 Likes

Jeg tipper 2.8 MUSD i omsetning og 2.5 MUSD i kostnader. Resultatet tror jeg blir ±0.

1 Like

Vanligvis burde inntektene falle en del i Q1 siden julesalget var bra. Men siden det ble gitt ut en litt større revamp i q1 til TSW er det litt vanskeligere å spå denne gangen.

4 Likes

Lego dimensions pre-release $99.99

http://www.gamestop.com/ps4/games/lego-dimensions-starter-pack/121134

3 Likes

Lego Dimensions tror jeg vil bli meget bra, men heldigvis for LMO skal ikke dette på tablet. På tablet ville dette ha vært en grufull konkurrent.

3 Likes

Lego Dimensions er et singleplayer konsollspill?

Edit pdx: la oss holde oss til saken.

1 Like

Har ikke kjøpt noe siden jeg solgte, men nå begynner det visst å skje litt på US siden:

“SOON AVAILABLE IN USA”

https://www.seqr.com/us/

Det kan kanskje være lurt å begynne å posisjonere seg for neste runde med lansering i USA og nye markeder snart. De burde vel også kunne få til noen avtaler med butikkjeder i Tyskland, Portugal m.fl

Hva tror dere?

Tja, følger med SEAM, men USA er neste store trigger på releasefronten og den er ennå et stykke unna tror jeg.

“this speed of launch will continue and Seamless is planning to launch in the US in June, followed by UK.”

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150327.Cision.20150326:BIT:5096:0

1 Like