Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hei, hva tenker dere om Facebook aksjen, er det en type aksje det vært å investere langsiktig i? Ser at de har steget ganske jevnt og trutt siden 2013.

Hadde styrt unna, husk du handler den i dollar. og med stigende krone og synkende dollar blir det dårlig butikk :wink:

@Evil du hørtes skråsikker ut på USDNOK utviklingen. Har du gjort noen investeringer siden du er så sikker? Høres ut som letttjente penger. :wink:

Jeg har gjort det indirekte ved å kjøpe meg inn i et valutasikret indeksfond via tjenestepensjonen. Kanskje jeg skulle hørt med banken om de var interessert i å gjøre om noe av huslånet mitt fra NOK til USD? :smiley:

Trader ikke valuta i privat sammenheng. Men er litt eksponert i valuta på jobb.

Usd ser faktisk ut til å kunne klatre videre

Men når og hvor blir det tekinvestor julebord? :grinning:

7 Likes

Jeg er med på julebord. :blush: Oljeselskapet som jeg jobber for har avlyst julebordet i år :frowning:️️

2 Likes

Flere av naboene mine som har mistet jobben i olja i år, det har rett og slett vært beinhardt for mange.

2 Likes

Hærlig å se Apcl bevege seg litt, etter at eg senest igår ytret litt bekymring over den

Tekinvest julebord hadde faktisk vært litt morro, ingenting er som å treffe ansikt til ulike nick mens man tar en øl og deler røverhistorier

3 Likes

Antar du er her på forumet, men bak hvilket nick ? :

2 Likes

Hvorfor tror du han er på forumet?

1 Like

Hehe, var vel mer en spøk :wink:

Kanskje det er deg ? :slight_smile:

1 Like

Kanskje, men tvilsomt :wink:

Jeg er hverken veldig hemmelig eller ukjent. er jo flere her som vet hva jeg heter! :sunglasses:

3 Likes

Andre som bruker Skandiabanken og har flere askjekontoer?
Nå har de slått sammen min og barna sine aksjekontoer. Fordømte pissegreier, veldig greit å ha separate kontoer, greit jeg har orden på antall aksjer osv, men det blir liksom ikke så ryddig.
Får se om jeg orker å flytte over til Nordnet.
For mange år siden brukte jeg Netfonds, noen som kjenner til begge? Eller har andre forslag?
Hvem har best tilbud mtp kurtasje og RT kurser?

Litt interessant:

1 Like

Handler du utenlandske aksjer, så er det greit med Netfonds tror jeg. De lager ihvertfall en PDF av det du skal sende til skattemyndighetene. Vet ikke hvordan det funker med Nordnet.

Med Netfonds så får du vel realtime kurs, men bare 1 i ordredybde gratis.

1 Like

Tror ikke nordnet har noen sånn pdf-oppsummering, høres deilig ut:

Her er nordnet sine sider om sparing for barn:
https://www.nordnet.no/tjenester/kontotyper/under-18.html
https://www.nordnet.no/mux/page/spara-till-barn.html?cmpe=iban-bs-f1

1 Like

Er det noen som bruker et annet navn enn det de egentlig heter her inne på Tekinvestor?

1 Like

Delvis, heter egentlig Saint Patrick, har valgt Paddy som slang… :slight_smile:

3 Likes